I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

23 år och plugga på grundskolenivå?

Övrigt - Blandat

   

2011-05-19 18:49

23 år och plugga på grundskolenivå?

Behöver all hjälp jag kan få!

Jag bestämde mig när jag var 15 år för att skita i studierna och börja jobba istället då mina betyg var skit kassa!
Så jag jobbade och har gjort det sen dess.

För inte allt för länge sen så fick jag diagnosen ADHD.
Och efter det så gick det ett tag och sen skulle jag börja käka medicin som skulle hjälpa mig.
Jag trodde inte ett smack på medicinen och gav den till början inte äns en chans, men sen efter ett tag så bestämde jag mig för att prova. Och den har nog gjort underverk vågar jag påstå!

Så nu har jag börjat fundera på om jag kanske ska ta tag i mina studier och plugga något som jag vill hålla på med!

Mitt problem är att jag inte alls känner mig hemma i detta område.
Jag har inte alls koll på vart jag ska börja nånstans.

Jag ligger fruktansvärt långt bak i studierna och vad jag har förstått så kan jag inte kring gå det utan måste vist plugga upp ämnen som jag missat i grundskolan? Stämmer detta eller finns det någon skola som tar emot en lite annorlunda kille? :)

Finns det någon som har samma erfarenhet så är jag MER än tacksam om du har tips att komma med!

Det jag ligger efter i är matte och engelska som jag är underkänd i. Och vad jag förstår så måste grundämnena vara minst godkända.
Jag hade sammanlagt 45 poäng när jag gick ut 9.an. Har dom poängen någon påverkan på det jag söker idag?

Finns det någon skola som tar emot folk med ADHD och liknande grejer där man kan plugga upp ämnen och även plugga till ett yrke man vill syssla med?

Tack, tack, tack till all hjälp i förhand!
Mvh!

Du har en fågel!