I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ta bild på tatuering från internet?

Övrigt - Blandat

2011-05-08 21:07

Ta bild på tatuering från internet?

Hittade en snygg tatuering på internet som jag printade och ska visa den för en tatuerare. Men det är egentligen meningen att man ska köpa dessa bilder, annars är det en text i vägen (men inte så stor). Finns det något som säger att jag inte borde ta en sådan bild till en tatuerare eftersom jag inte köpt den? Kanske är förbjudet för dom att tatuera in andras verk?

Tell me

Battlerappare

2011-05-08 21:22
Tror knappast dom kommer anmäla dig, det är en jävla bild.
Det lär inte vara förbjudet heller men dom har väll sin artistiska stolthet dom också och kanske inte vill sitta hela dagarna och kopiera saker plus att det kanske inte känns så jävla unikt att du delar en tatuering med någon.

Så tänker ju jag iaf

2011-05-10 23:30
dom vill väl tjäna pengar så de lär ju tattuera in de oavsett vad dom själva anser..

2011-05-12 02:11
tror också det är lugnt, men fråga om de istället kan rita upp nåt i samma stil som den på bilden.

Groupie

2011-05-12 02:14
du behöver ju inte ta dit just den bilden. Lägg på bakplåtspapper och rita över, sen ritar du från bakplåtspapper till vanligt a4.. tadaaa!
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2011-05-12 09:52
du behöver ju inte ta dit just den bilden. Lägg på bakplåtspapper och rita över, sen ritar du från bakplåtspapper till vanligt a4.. tadaaa!

- Hustling!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2011-05-12 11:37
Lepra:

haha, photoshop?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2011-05-12 14:08
psykel

Alla är inte datagenier ;)

2011-05-12 14:30
Akta så inte upphovsmannen ser gadden bara. Då har han rätt att slipa bort den.
Walking the street of dreams
Groupie

2011-05-12 15:24
Varför kan inte folk bara vara stolta över att någon tycker det man har skapat är så fint att de vill ha det som tatuering? Upphovsrätt är infantilt på flera nivåer.
Battlerappare

2011-05-12 17:40
Akta så inte upphovsmannen ser gadden bara. Då har han rätt att slipa bort den.