I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Undersöka sig efter sex

Övrigt - Blandat

2011-05-05 21:13

Undersöka sig efter sex

Om man ligger med någon utan kondom och vill undersöka sig om man fått någon könssjukdom, hur länge "ska" man vänta innan man undersöker sig. Tänkte om man inte smittas direkt eller tvärtom. Någon som vet?

2011-05-05 21:19
kolla rfsu´s hemsida :)
"Det finns ingen dålig musik, <br> bara dåliga låtar."

2011-05-05 21:19
Beror på vad du är orolig för. Är det klamydia eller gonorré det gäller är det i allmänhet en vecka som gäller. Du kan dock smitta folk tidigare än så, det handlar mer om huruvida man med någon säkerhet kan fastställa huruvida du är smittad eller inte.

Är det något värre är det nog bäst att kolla direkt med sjukvården.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2011-05-05 23:06
Två veckor för klamydia, 3 mån för HIV.
Herpes & kondylom testar man inte, det märker du så småningom.

Tänk på att du inte bara kan ha klamydia på ett ställe, utan också i halsen.

Smittas gör du direkt, vid tillfället du har sex, däremot är inte testerna tillförlitliga förrän efter viss tid.

Använd kondom.

2011-05-05 23:17
ofta när jag fått klamydia har jag fått syntom efter ett par dagar.... liksom hosta,"snuvig",ont i halsen och att det kliar lite i urin röret... då är det bara glida till vårdcentralen
Dra åt helvete

2011-05-05 23:28
ofta när jag fått klamydia.

alltså förlåt... du har alltså flera gånger att referera till då du haft klamydia? tycker du inte själv att de är lite ... äckligt!?

2011-05-06 00:43
äh, klamydia är förkylning
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2011-05-06 00:50
hallå, lägg nu genast en kondom i din plånbok så du har den till nästa gång du ska ligga. finns nog ingen ursäkt för att inte skydda sig såvida man inte är allergisk. fast då kan man på andra sätt skydda sig mot kids iaf. helt sjukt hur mycket det kan slarvas med skydd idag, egentligen rätt onödigt slarv. könssjukdom verkar jättetråkigt, typiskt onödigt att få.

fast fan, klamydia i halsen låter ännu tråkigare, fyyyfan!

paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
Rappare

2011-05-06 01:18
äh, klamydia är förkylning

Microsoft Word!

Dessutom skulle jag vilja meddela att den person som verkligen känner någon form av njutning under kondom-sex, den personen får mer än gärna höra av sig och förklara vad fan denne person gör.
Wurrup?

2011-05-06 02:16
Hur mycket njutning är det att sitta med en könssjukdom efteråt? Va? Gummit blir nog guld värt efter lite klamydia i brallan.

Äh, vem fan är jag att snacka.
Rappare

2011-05-06 02:33
Som sagt, klamydia är inte direkt någonting att gråta över. Ibland visar det inte ens symptom. Jag menar, hur kan man lida av en "sjukdom", om sjukdomen i sig inte gör någonting förutom att smitta näste? Haha, lite weird tankebana.
Wurrup?

2011-05-06 03:42
Underhållning - Så du är 18 bast? Svårtippat.

En grej som kan tänkas suga är att få ett par rostade, tämligen värdelösa nötter. Inte så att man bryr sig överdrivet mycket om det när fortfarande kutar omkring i sockiplast, men även då bör man kunna inse att det kanske kunde vara kul att någon gång ha alternativet att skaffa ungar.

En vidare kul grej som förhoppningsvis växer fram med åren är empati. För min del föredrar jag att inte smitta andra människor med någonting alls, allra minst något som kan ge permanenta men.

Detta helt oavsett hur kul det är att knulla med kondom... har aldrig varit något större fan jag heller.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2011-05-06 07:28
conspicuous F23

helt ärligt jag anser inte att klamdydia är något äckligt kan hända vem som helst är ju inte så det står i pannan på tjejerna "hej jag har klamydia!".....
Dra åt helvete

2011-05-06 07:54
öh, klamydia kan vara jättemycket att gråta över.

bara för att symptom saknas betyder det inte att sjukdomen är oskadlig, den kan fortfarande tex göra dig steril? right? det handlar inte riktigt om huruvida symptomen finns eller ej, sjukdomen är ju fortfarande där.

2011-05-06 08:44
Javisst kan den göra dig steril om du inte behandlas av vad du nu har för anledning. Men klamydia blir man av med oerhört lätt så behöver inte vara någon stor grej eller särskilt "äckligt".
- Det släcks.

2011-05-06 09:55
Kondom is the shit! Det har blivit min go to number one på senare tid. Hur kan man föredra att ens (kvinnliga) (älskade) partner ska proppa i sig ohälsosamma hormoner och riskera exempelvis en propp så att man själv ska slippa dra lite gummi över ballen?

Henkso - Du vet väl att alla 18åriga dudes har så jävla (!!!!!1111 ett ett ett) stor kuk att kondom inte funkar. När man når en avsevärd ålder (som du och jag) har dock sköldpaddshuvudet dragit sig tillräckligt långt in i sitt skal för att det ska funka.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2011-05-06 13:23
Haha! Vadfan, bryr sig inte folk om könssjukdomar? Det är väl olagligt att undanhålla att man har klamydia?
Don't!

2011-05-06 13:38
Mitchy: Det stämmer, vet dock inte vad det är för straff på sådant.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2011-05-06 13:58
Säkert finkan!
Rappare

2011-05-06 14:51
Haha, det är inte direkt så att jag är Whoa's nya hivman eller så, jag har inga könssjukdomar och har ännu inte samlat på mig några, men självklart har jag testat mig då jag varit orolig, och skyddat mig för partnerns skull när man inte varit säker. Men jag menade bara på att jag tyckte att Pajson överdrev så mycket, hon får det att värka som att hosta på sig klamydia är som att.. Ja, få högsta gradens aids eller något.
Wurrup?
Admin

2011-05-06 15:30
Hör av dig till Sesamkliniken/Sesam City om du bor i Stockholm. Besök är dessutom avgiftsfria.

Och om det gäller HIV så måste du inte vänta tre månader. Är du positiv så är du. Däremot måste du kolla igen efter tre månader om ett tidigare test är negativt. Mest för säkerhets skull.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-05-06 16:32
candide P28
Henkso - Du vet väl att alla 18åriga dudes har så jävla (!!!!!1111 ett ett ett) stor kuk att kondom inte funkar. När man når en avsevärd ålder (som du och jag) har dock sköldpaddshuvudet dragit sig tillräckligt långt in i sitt skal för att det ska funka.

hahahahahahaha jag dör!!!!!!!!!!!!!!!!!!! =)))) +1
Dra åt helvete

2011-05-06 23:30
Okej nu måste tant Medoria traska in i tråden och säga en grej.
När du har oskyddat sex med någon har du sex med alla människor den personen haft sex med också. Och med tanke på hur erfarna vissa av er låter så kan ni ju själva försöka räkna ut hur många det kan tänkas vara. FRÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄSCHT!

2011-05-06 23:36
Haha det är ju som att man skulle ha hånglat med alla som den man hånglar med har hånglat med, funkar ju inte riktigt :)

Sen är det självklart bra att skydda sig så man slipper dessa sjukdomar.
- Det släcks.

2011-05-07 10:29
Folk duschar väl emellan förfan :)

Annars tycker jag inte det är värt att använda kondom här. Man får göra en riskkalkyl helt enkelt. Liten risk för aids, kommer hon göra abort, när kommer jag orka gå och testa mig, hur full är jag...

Producent

2011-05-07 10:50
För min del är kondom inte någon biggie. För tjejen däremot... D:
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold

2011-05-11 11:07
Jag har aldrig känt något när jag haft klamydia utan jag gått runt med de ovetandes.
Men jag skulle vänta i ett par veckor innan jag testade mig.

Och se till att använda kondom i framtiden. Oron som du känner är inte värd sexet utan kådis.
Har du ont om pengar och inte får tag på gratis kondomer så har Kondomkungen erbjudande för nya kunder med 10 kondomer för 1 kr.
Redaktionen

2011-05-11 11:26
När du har oskyddat sex med någon har du sex med alla människor den personen haft sex med också. Och med tanke på hur erfarna vissa av er låter så kan ni ju själva försöka räkna ut hur många det kan tänkas vara. FRÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄSCHT!

alltså.. aeh. jag vet inte.. jag orkar inte.

Spoiler
neurotisk: övernervös, överspänd, nervsjuk
namaste

2011-05-11 16:52
Underhållning P18
Hallå där, jag överdriver inte alls jöö! Nä, men aids är mycket värre men klamydia kan sluta väldigt olyckligt också. Tycker inte att man ska underskatta klamydia bara, det är fortfarande en snabbt spridande smitta som i värsta fall gör dig steril. Bara det faktum att hälften av de som blir smittade inte får symptom är ju lite jobbigt, liksom. Har man haft oskyddad sex är det bara att gå och testa sig innan man blir doppad/doppar vidare.

Sen ska man inte känna sig smutsig eller äcklig bara för att man råkat ut för klamydia, så sett är det bara som en förkylning. Du blir sjuk, får antibiotika, blir frisk.
Rappare

2011-05-11 23:02
Ja, men visst man kan bli steril. Men då ska man också gå runt med skiten i typ ett år, och är man så jävla dum att man gökar på något random utan att testa sig för säkerhets skull, så är man ju bara efterbliven, eller hur?
Wurrup?

2011-05-11 23:04
Beroende på hur "sjuk" du blir av din klamydia, så behöver du inte gå flera år med den för att bli steril, det kan räcka med att ha haft skiten kortvarigt ett par gånger, alltså även om man upptäckt det tidigt.

Göka med kondom för fan.

2011-05-11 23:40
Underhållning
Men hallå eller, om alla skulle vara lika duktiga som du så skulle väl inte klamydia smitta så många varje år? spridas så snabbt? finnas i så stor utsträckning? Det finns nog många som inte går och testar sig efter varje gång de haft oskyddat sex. När symptom saknas kan man ju vara helt ovetandes om sjukan, även om man borde gå och testa sig för säkerhetsskull.

Som conspicuous säger behöver du inte gå runt med klamydia i flera år för att bli steril, det kan hända tidigare.

Jag vet inte. Det finns en anledning till att klamydia är så poppis, vi sköter oss tydligen inte!

2011-05-12 00:20
Haha lyssna! Använd kondom, okay? Ni vill inte gå runt och tro att ni har HIV i 3 månader, tro mig, that shit suuuuucks.
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "