Vårbadande
Ja mina kära whoaiter, den här tråden tänkte jag ska handla om badande på våren, och gärna då så tidigt som möjligt! Har ni badat än? När badade ni? Hur kallt var det? Simmade ni långt? Var det is i vattnet? Har ni knuffat i någon? Är ni badkrukor eller är ni såna som brukar skratta åt dom som inte vågar sig i det kalla vattnet? Ja det här är ju bara några frågor som behöver svar, så ge mig allt ni har!
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
mot slutet av juni är det premiär
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2011-05-03 22:39
Jag har nog inte badat i Sverige sen 2005 om jag räknat rätt :/ Frågan är: har d-beck badat än?
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Har inte badat och har inga planer på det. Jag badar inte i Sverige för jag tycker att det är för kallt. Badar heller inte utomlands så mycket då jag är rädd för hajar. Pooler och badhus funkar bra för mig :)
At the gates of Eternity...
Jag badade i herrviken den 18 april i år, det var väl ett par dagar efter att isen hade släppt. Svinkallt var det!
i nederländerna invigs badsäsongen tidigt: nieuwjaarsduik. ''nyårsdopp'' den 1a januari.
Ja jag har badat, badade runt påsk där i bräckt vatten. Men det var inte så kallt som det låter, det var ganska grunt, solen låg på hela tiden och termometern sade att det var 17 grader i vattnet. Detta var i Öregrund. Badade 4 ggr den helgen, inte mycket till simmande dock, men sköna doppningar!
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
Moderator
2011-05-03 22:44
Jag badade i herrviken den 18 april i år, det var väl ett par dagar efter att isen hade släppt. Svinkallt var det!
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Moderator
2011-05-03 23:07
Fan alltså, det gör vi inte om):
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?
Jag badade i Malmö Kallbad den 18 februari! Vi var på en "team building weekend" med studentnationen där ett av stoppen var Malmö Kallbad, eller Ribersborgs kallbadhus som det egentligen heter. Vi hade inte fått veta att vi skulle dit innan utan det kom som en överraskning. Av 20 snubbar var det kanske en som blev taggad på att bada, två som kunde tänka sig att ta ett dopp och 17 som blåvägrade. Men när vi satt i bastun blev det plötsligt en väldigt grabbig stämning, som en sån där "kom igen nu killar, nu gör vi det här tillsammans". Det var inga hårda ord inblandade, ingen som kallades pussy för att man inte ville bada i isvatten, inget grupptryck överhuvudtaget. Men helt plötsligt hade vi allihopa badat isvak, och jag tror fan det var bra team building. (Rekommenderas för övrigt, känns inte kallt på samma sätt som att ta det där första vårdoppet, plus att man blir helt sjukt uppiggad och mysig i kroppen. Vi blev alla skitfulla på kvällen dessutom.)
Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com Missa inte världens bästa radioprogram
Starka Personligheter.
Jag är faktiskt sjukt taggad på isvak, självklart med bastu innan & efter då. Provade det där med att basta och rulla i pudersnö i vintras och det var ju så in i helvete skönt! Gjorde det flera ggr vid 2 olika tillfällen :)
Alltså no offence, men vad är det med white folks och kyla? Och det här med att slå hål i isen och hoppa i? Rysk roulette någon?
Det är ju skönt, sen har ju vi "white folks" här uppe i norden pysslat med sånt länge, är väl lite tradition eller vad man nu ska kalla det.
Ser verkligen inte charmen i det hehe :)
Vilken tur att alla inte är likadana och gillar samma saker, hade varit himla trist :)
Moderator
2011-05-04 00:42
Usch, jag är för badkruka. Enda gånger jag badar är om det luktar ligga, eller något annat charmigt. Då kan jag offra mig i värsta fall, det blir för kallt direkt för mig. Blir något bad om året för mig, brukar kunna räkna gångerna på en hand varje år :)
time isn't wasted when you're getting wasted .
Har ni badat än? japp!När badade ni? 25/4Hur kallt var det? +15 i vattnet, helt ok maoSimmade ni långt? nix, 10 m max Var det is i vattnet? oh noHar ni knuffat i någon? ja, men inte i år Är ni badkrukor eller är ni såna som brukar skratta åt dom som inte vågar sig i det kalla vattnet? ngt mellanting. badar i princip jämt, men garvar inte så mkt...tycker mer synd om dom som missar ett gött bad pga lite kyla
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Badade i April. Det var kallt. Simmade över en å och trodde jag skulle få hjärtattack när strömmen i mitten var hård och det krävdes rejäla simtag. :/ Det var för övrigt mitt första frivilliga bad sen typ 2009? Har badat ett dussintal gånger under 2000-talet gissningsvis. Är ingen badfantast.
Bastu och rulla i snön är göttness, isvak är lite hardcore... Alldeles för tidigt att bada nu, jag väntar ett par månader till. Fryser fan ihjäl bara av att vara ute nu, tänk att då vara blöt och halvt naken på det?! Uh!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
Jag ser verkligen inte poängen i att bada när det är kallt i vattnet och i luften. Jag badar bara om det är så varmt i luften att det blir mer behagligt att hoppa i vattnet, dvs, väldigt sällan. Jag undviker, i den utsträckning jag kan, sandstränder då de där vidriga partiklarna tar sig in överallt och slutligen lägger sig som ett lager över hela golvet hemma.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Producent
2011-05-07 10:55
Har inga planer på att bada innan Juni iallafall.
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold