I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

När dog whoa?/när whoa dog - en kärleksförklaring

Övrigt - Blandat

2011-05-04 23:09
Klart vi vill, därför vi fortfarande är aktiva och håller forumet igång!
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.
Moderator

2011-05-04 23:23
Tror lätt att forumet kan få en topp igen, kanske inte lika flippad som för några år sedan. Handlar väl mycket om att våga skriva av sig, och skriva vad man tycker eller sin egen åsikt. Jag skummar igenom många trådar utan att lämna avtryck, och är rätt säker på att det är mååånga fler som gör det. Har mina perioder när jag skriver, men om alla blir bättre på det så kommer det ju bli mer aktivt!

time isn't wasted when you're getting wasted .

2011-05-04 23:41
hahahahahahahahaha äntligen bekräftar ni det jag sagt länge. Whoa är så jävla tråkigt nuförtiden man kan ju inte ens hitta ny musik...knappt iaf. Vi ska inte ens tala om att våga sig på att starta en tråd om något som folk kanske skulle tala om i blandat, nej den måste till rätt forum där INGEN hänger, "vi har ju trots allt gjort 8759867589758 olika forum så det är bäst att använda dom". aja det finns en anledning att man inte loggar inte här längre! dels för den slöa aktiviteten, dels för modsen/adminsen. men big up o fortsatt god jaktlycka

2011-05-05 02:10
Word på alla gamlingar!

2011-05-05 02:13
Ta bort hälften av alla forum. Minst. När jag tänker på det, ta bort alla underforum och låt rubrikerna vara kvar. Då blir det lite liv här inne igen.
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR

2011-05-05 02:14
Och ta tillbaks alexxxela och turkish_raki...
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR

2011-05-05 10:49
word på bagheera!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2011-05-05 12:38
Whoa följer hiphopen. Hiphop är tråkigt som fan just nu, därför är whoa det också.

Hiphopen har delats upp i två läger: urtvättat mainstream som lånar så mycket från andra stilar att hiphopen knappt finns kvar, och introvert ryggdunkande där 4 haschtomtar sitter och snackar om hur grymma de är och ingen annan orkar bry sig.

Jag tycker whoa speglar det klimatet rätt bra. En bildtråd med 5000 inlägg, som domineras av att ett gäng halvsnygga tjejer lägger ut hundratals bilder för att få sin dagliga bekräftelse (och inget ont om det i sig, jag spyr ur mig sarkastisk halvrolig humor för att få MIN dagliga bekräftelse om någon skrattar - vi är alla attention whores på något sätt). Ett hiphopforum där dammet inte rört sig på flera månader, "ny musik" som främst verkar vara en tävling i vem som kan rimma på "dig/gay/tjej/ flest gånger, och battles som ämnar avgöra en gång för alla om nordöstra bondhåla (total brottslighet: 2 snatterier och en cyckelstöld) eller nord-nordöstra bondhåla (total brottslighet: 1 snatteri och tre alkisar som pissat i en buske på torget) är mest gangster.

Ni kan yxa hur många forum ni vill. Så länge hiphopen ligger i koma kommer Whoa bara vara ännu ett halvdött community, och facebook har för vana att avliva sånna communities och sen analfista liken (tummen upp på "gilla" knappen har fått en helt ny innebörd).
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Poet

2011-05-05 15:19
Ni kan yxa hur många forum ni vill. Så länge hiphopen ligger i koma kommer Whoa bara vara ännu ett halvdött community, och facebook har för vana att avliva sånna communities och sen analfista liken (tummen upp på "gilla" knappen har fått en helt ny innebörd).

i lol'd.
Nej men det känns lite som att fejzbukkaken har ersatt en hel del, folk slutar ju med allt annat förutom just det. Känns så jävla tråkigt. Hur roligt är det på en skala att hänga på nån sida och stalka sina ex och hoppas på att gamla vänner blivit apfula?
What I said, yo!

2011-05-05 15:29
fan.. vissa får ju whoa (back in the days) att låta så himmelskt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare

2011-05-05 20:23
mfs, fy fan för dig..

Jag tror att många personer som back in the days var ölsugna har blivit gamla och tråkiga och sitter framför Jersey Shore med sin respektive idag.

ERKÄNN att du menade mig :(((

Jag skyller allt på Emma!
Admin

2011-05-05 23:03
BountyBoo: ^_^

Toastare

2011-05-05 23:16
jag dricker fortfarande öl! ....och får se Jersey Shore ensam. ...men annars var det rätt! :>
Jag skyller allt på Emma!

2011-05-06 13:09
Oh, inte igår man var inne här och skrev nåt.
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL
http://www.twitter.com/djcrona
http://www.facebook.com/djcrona

2011-05-09 14:50
Sluta grina dåligt

2011-05-09 17:38
Aah <3! Vilken tråd!
Tänk alla nätter genom åren man har smygit runt i formumet och bara skrivit "hehe" eller "haha" på väl valda ställen för att få sina trådar bokmärkta. Undrar hur många timmar jag har ägnat åt att läsa trådar av personer jag stört mig på, bara för att få häpnas lite åt hur konstiga vissa människor är. Tror aldrig jag ventilerade så mycket men det var bara gött att sitta och garva åt galningar och fascineras av hur starka känslor de väcker.
Jag ska aldrig ta bort mitt idiotiska användarnamn. Det får dö med whoa.

Sjukt att så många gamla rävar har skrivit i tråden. kul!

2011-05-09 22:27
ptolemajo

det här är de gamla rävarnas tråd!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2011-05-11 03:49
En hyllning till och för dem!

2011-05-11 16:01

Ja det var bättre förr. Ah, när jag tänker tillbaka på den gamla "Lever 2pac" tråden jag startade som fick över 1000 inlägg. Det var intressanta grejjer..
Eller vafan.. vänta nu.. det låter ju jävligt semi?
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!
Poet

2011-05-11 17:06
Din 2pac tråd blev ju toppad av den där bruden som bodde i nån förort och var gift med honom...
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-05-14 11:23
Sjukt att man varit medlem i 10 år. Nu kollar jag inte så ofta, har dock blivit ett uppsving i samband med att battlescenen blommat upp.

Har träffat mycket roligt folk genom whoa, fått göra lite musik som folk lyssnade på och gillade även om det bara vara diverse battlegrejer. Whoa har lagt grunden för hela mitt musiklyssnande för jag faller fortfarande in i samma grejer som jag gjorde då.

Tror inte whoa dog. Det var vi som blev gamla.
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap

2011-05-14 13:09
Trådar om mystiska anläggningar i skogen

Åh jesus, detta var den första tråden jag läste. Kom försent till skolan. Fick en mysvarm känsla i kroppen precis.

MEN! Whoaiter, hjälp mig nu. Jag har varit en åskådare i drygt 8-9 år, så jag har inte mycket att tillägga för diskussionen, men om någon av er har möjlighet att peka mig till ett ställe där jag kan få tag i låten Allyawan - Green Baby goin' black från något WM back in the day, så hade det varit riktigt sexigt. Har letat efter låthelvetet i evigheter.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2011-05-15 11:56
du kan ju alltid skriva till honom...han hänger här ju

2011-05-15 14:38
Mephi jag kan ge dig låten!

för övrigt har en klok sångerska gjort en låt som vi alla säkert kan relatera till. Jag har whoa nära hjärtat för allt som det gett mig :)

But I couldn't stay away, I couldn't fight it,
I had hoped you'd see my face,
And that you'd be reminded that for me it isn't over,

2011-05-15 19:13
Whoa dog när ni började banna alla, en annan teori är att whoa dog när alla växte upp och hittade ett liv utanför internet.
Påstår du att weed inte är farligt så har du motbevisat dig själv

2011-05-15 20:10
Doggsonlol

Haha. Thug life
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2011-05-17 00:30
Personligen tycker jag att Whoa kanske inte hänger med i utvecklingen?
Varför inte synka whoa med massa andra sidor?
Skaffa en GILLA knapp, chatt, whaaäwa lixom!
Highfive anyone, anyone?
Poet

2011-05-17 01:44
Personligen tycker jag att Whoa kanske inte hänger med i utvecklingen?
Varför inte synka whoa med massa andra sidor?
Skaffa en GILLA knapp, chatt, whaaäwa lixom!

Nej.
What I said, yo!

2011-05-17 01:51
Varför inte upprätta Mokkamekka igen så vi kan diskutera lite real rap? Ett forum för bara rävar? Let´s face it, det är kidsen som förstör. Allt deras "get money", "im the boss"-kör förstör för oss som önskar att varje låt slutar med "peace"!
"Fletch, he truly defines grace under pressure"

2011-05-17 01:52
Haha, gilla-knapp! Om det införs, im gone!
"Fletch, he truly defines grace under pressure"
Hangaround

2011-05-17 08:48
Lånar tråden för lite vent:

Har oftast bara varit i bakgrunden här på forumen. Den första användaren jag hade mellan 2001-2004 gick ut på att störa så mycket i graffitiforumet att jag till slut skämdes och tog bort mig själv. Men redan då var jag aktiv inne i Övrigt-forumen och gjorde som så många andra här och loggade in 10-talet ggr per dag. Sedan reggade jag om mig till SpT och tog del utav det på riktigt.

Var alltid förundrad och glad över de olika trådarna, oavsett nivån. Om politik eller om det bara var en tråd som gick ut på att diskutera "rädd för räv på vägen" grejer. Jag och min vän "callecuttar" här på whoa diskuterade att alla som vi känner idag är tack vare whoa. Till och med min flickvän jag har idag skulle jag inte ha träffat om det inte vore för whoa. Och hon har aldrig haft en användare utan är kompis till en tjej som jag lärde känna, ja genom just whoa.

Så Whoa skall ha ett stort TACK för allt. Men som tråden går ut på lite så är det sällan man loggar in nu för att läsa i Blandat eller övriga Övrigt-forum. Blir mest SV och Utländsk HipHop dessa dagar. Så kram till alla användare som förgyllde stora delar utav mitt tonårsliv. Och som sagt, tack till whoa för alla fina vänner jag fått.
Poet

2011-05-17 11:59
WTF? Nu försvann formgivnings och reseforumet :S
At the gates of Eternity...

2011-05-17 12:23
MrSalesman: Verkar som att jag att har en hyffsat närstående person med låten i sin ägo.

UtanAttTveka: Gief. Nu.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2011-05-17 14:59
Alla gillar redan allt som alla skriver med välvalda ord. Allt är fantastiskt.
Whoa har blivit lamt, rosa, trevligt, sjukt långt från så GANGSTA som det en gång var.

Finns ju iofs en gillaknapp längst ner, och så finns det en massa andra tjänster som linkar till olika internetsidor, typ som facebook o twidda.
Påstår du att weed inte är farligt så har du motbevisat dig själv
Admin

2011-05-17 15:02
BC99: Det är lite grejer på gång när det gäller Whoa för tillfället!

Poet

2011-05-17 20:10
SPT
Word på den ba. Jag och min dude kilar stadigt efter 6 år, har en kiddo ihop och vi träffades även via whoa. Så tack whoa!
What I said, yo!

2011-05-17 20:18
Snart 6 år för mig och min dudette med, självklart via whoa, sen en drös med polare!
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2011-05-17 21:33
Kan slå till med 7 år tillsammans och knodd på fyra år. Inte för att jag vill bräcka nån. ;)

Men jag kan erkänna att jag är en av dom som nästan aldrig loggar in längre.
Jag går bara in och kollar runt i forumen och läser bloggen utan att vara aktiv i trådarna.
Genom whoa har jag träffat så jävla mycket sköna människor. Pajson, Henkso, Priyan (Priyan Fan Club 4 ever!!!), mellon, henkeee och breaky_grl, för att nämna några och jag är sjukt glad över att jag spenderade hela nätterna med att ta över nån stackares tråd för att snacka skit med dessa!
Har faktiskt träffat alexxxela en gång och han var sjukt trevlig!

Jag minns när jag var en av småttingarna som hängde på whoa och BountyBoo var gamlingen på 24 bast som jag hade sjukt stor respekt för. Har fortfarande faktiskt, haha!
Jag saknar gamla whoa och allt vad det var och om jag kan hjälpa till på nåt sätt för att lyfta upp skutan igen så ställer jag gärna upp!
www.nativeswedes.se
Battlerappare

2011-05-17 22:52
Tack... tack tack för att jag inte blev nämnd där ne... tack.

2011-05-17 23:05
Men dig lärde jag ju inte känna genom whoa...
www.nativeswedes.se
Poet

2011-05-18 00:11
perverterad_bäver
AH, 6 år 7 år, what's the difference :)
Ungen min blir tre i september, härliga tid, en whoakiddo helt enkelt.
What I said, yo!
Battlerappare

2011-05-18 07:39
ajust...

2011-05-22 12:31
Det är lite sorgligt att det kommer en sån här tråd och Whoas nära förestående sotdöd tillskrivs modsen/adminsen generellt istället för mig specifikt som det brukar. I am disappoint! :(

Forum kommer och går, vissa nysatsningar funkar, andra funkar mindre bra (finns ett par grejer , men Whoa består nog ett tag till. Dock kul att se att samma gäng som vanligt säger att de aldrig loggar in längre - vi borde starta fler såna här trådar så vi träffas oftare ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2011-05-22 13:28
En stor del av problemet är nog alla rasisthorungar som numera ockuperar forumen och postar giftig dynga. Trodde aldrig jag skulle se den dagen på whoa av alla ställen men det är nästan vardag att hitta invandrarfientliga trådar på whoa numera. Många inklusive mig själv orkar inte med sån skit. Whoa för mig är ett soft ställe inriktat på hiphop där man snackar hiphop och lite andra grejer. Där alla är lika mkt värda och man har kul. Sen så är det också en del personer som håller sig inom "regelverket" och "bara uttrycker sverigedemokratiska" åsikter. För mig kunde de gott bannas allihopa då jag inte vill läsa sån skit här. Det är helt okej att dessa "patrioter" skriver något på flashback eller andra liknande sidor men whoa har INGET med SD/xenofobi/religionshat eller liknande att göra. Iaf i min värld..

//Paz
Admin

2011-05-22 13:47
GAIA: Det är därför vi har mods och admins för att banna alla rasister. Så ser du rasistiska åsikter är det bara att rapportera in om ingen gör något åt det.

Producent

2011-05-22 18:17
Exakt den här disskutionen förs på exakt alla forum exakt hela tiden. Det var inte bättre förr.

2011-05-22 19:10
Det var iaf inga sverigedemokrater här förr.

2011-05-22 19:14
men herregud ska inte folk få ha sina åsikter? Diskutera med dom om ni tycker annorlunda eller ignorera dom helt, men att säga att dom inte ska yttra sina åsikter är patetiskt.

2011-05-22 19:16
Nej, jag tycker inte sverigedemokrater har något att göra på whoa. Forumet är privatägt och hade JAG ägt det så hade jag kastat ut allt pack asap. Exakt samma princip som säger att du inte behöver bjuda in vem du vill på din fest. De kan diskutera hur mkt de vill och jag kommer säkert debattera mot dem i andra forum. Har inget att göra på whoa dock.

2011-05-23 10:57
Verbose, allt du skrev är sååå rätt
Kan du skapa en vacker hemsida till mig utan reklam? Hör gärna av dig genom mail.