I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Vi söker dig som är prestigelös"

Övrigt - Blandat

   

2011-03-31 23:26

"Vi söker dig som är prestigelös"

Det verkar ha gått en trend i att rekryterare söker personal som enligt jobbannonserna skall vara "prestigelösa".

Ärligt talat så undrar jag vad de menar med detta? Att vara prestigelös på sin arbetsplats talar verkligen emot hela min personlighet. Ska man inte vara stolt över det man har gjort? Är det fel att ta rättmätig credd för det man har gjort ifall man presterat över målen? Är det fel att vara ambitiös?

Är det på något sett ett uttryck för att jante har gjort en ny inträdan i det svenska folkhemmet? Är det meningen att Svenne McSven skall vara en flitig arbetsmyra och hålla käften när chefen tar all credd för hans slit på övertid?

Jag blir sjukt provocerad av dessa idiot-HR som har gjort det till en trend att premiera egenskaper i likhet med hjärndöd toffelrobot.

Skulle aldrig söka ett jobb där HR vill ha en grönsak som arbetsgivaren ska sparka på tills han/hon sugit livsglädjen ut denne och anställer en ny prestigelös grönsak.

Hatin' on crews.