I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ansöka om socbidrag?

Övrigt - Blandat

   
Poet

2011-03-07 12:19

Ansöka om socbidrag?

Vad har soc för krav på en för att kunna ansöka om bidrag? Min situation börjar bli ohållbar och har förmodligen varit det i x antal år, så jag börjar känna på mig att det är dags att böja ner huvudet och vända mig till dom.

Skrev in mig på Arbetsförnedringen för 2 veckor sen ska dit imorgon på första mötet, dvs gruppmöte och personligt möte etc. Passade på att fråga hur lång tid det skulle ta innan jag får nånslags ersättning från dom för att kunna hjälpa mig att söka jobb och liknande och fick det fina svaret att det tar 18 månader, då jag inte har nån slags A-kassa som jag kan lita på.

Bara bussbiljetterna blir 60kr på dag och jag har 0kr totalt att röra mig med och har haft det i 6-7 år nu, skulle självklart försöka tigga mer pengar av föräldrarna men tror dom börjar tröttna rätt hårt nu.

Då mina betyg kom ur en period i mitt liv då frihet och ps2 var otroligt mycket roligare än bitchiga 45 taggare som hatade mig så är dom inte speciellt mycket att stoltsera med, och nuförtiden när det verkar vara svårt utav helvete och kraven på även dom mest ointressanta skitjobben kräver körkort så känner jag mig fucked.

Hittade nån pdf fil jag satt och kollade runt i men den är ju skriven på den slags byråkrati svenska som automatiskt ger mig ångest och huvudvärk efter 2 minuter

Vill veta lite mer i allmänt så om det är nån som går på bidrag och kan berätta hur du gick till väga etc eller bara generell input så hjälper det rätt mycket.

Ouf lyckades skriva allt utan göra en ny användare för att dölja skammen

I.C.T.W
Ill be heading out soon