Kungalänk, fools dilemma, birds nest etc. Bara om man sitter inne?
Hejsan! Jag är på jakt efter ett halsband som ser ut på detta viset: I mina yngre dagar hade flertalet av mina vänner liknande armband och halsband på sig. Några hade gjort dem själv och andra hade fått dem. De var i äkta silver och rätt grova. Då undrar jag, hur kan de som sitter inne på p12 eller vad det nu är få GE bort sådana halsband? Finns det något ställe jag kan köpa en kungalänk i grov storlek? Jag har svårt att hitta. Tack på förhand.
Dags att ta in folk på min "kompislista" igen så bara att lägga till mig. (förutsatt att vi snackat då).
Toastare
2011-01-07 15:18
Inte bara folk som sitter på p12 som gör dem.. även äldre i samma sits ;) Finns nog på nätet där de säljer typ Tors hammare smycken osv. ...faktiskt.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2011-01-07 15:21
Tack :)! Skall köpa ett sådant tills vidare, inte exakt det du länkade utan en large utan mönster i. Men måste fortfarande veta om de som sitter inne får "ge bort dem" då kan man ju få dem till ett bättre pris också. Och större.
Dags att ta in folk på min "kompislista" igen så bara att lägga till mig. (förutsatt att vi snackat då).
Toastare
2011-01-07 17:20
Vad jag vet så säljer de dem.. men det kanske finns nån vänliga paragrafare som ger bort :)
Jag gjorde såna när jag satt på P12. Halskedja och armlänk. Var ett jävla pillande med små tänger och ringar, men det fick ju den obligatoriska tiden i verkstaden att gå. Jag gjorde ca 25 smörknivar också. Där jag satt fick vi iaf göra vad vi ville med grejerna vi gjorde. Vet att nån grabb skickade iväg en halskedja som present till sin bror. Tycker dock att de borde lägga pengarna på nåt vettigare än silver åt knarkarkids.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
på en del ställen, bla mitt gamla beh-hem, fick man göra såna om man ville. men då betalar man själv för silvret. så om du hittar någon som får göra såna under sin placerings tid är det ju bara att dra iväg en beställning eller två!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Såhär brukar det vara; De gamla rävarna kan göra riktigt feta, för dem tar ett armband ca 1 dag och ett halsband ca 2 dagar. Om du och dina gangsterpolare skall göra ett snyggt lär ni få sitta i ett par veckor - hemma. För såvitt jag vet får man måla tavlor och göra vykort i "konsten" på anstalerna numera. Kanske inte lika strängt på en p12, men å andra sidan sitter bara knattar där en kortare tid för i regel grova våldsbrott = missfoster.
MrForever Vad snackar du om nu? Du borde inte knarka så mycket.
tokfan P23 Jag snackar om att allt midre tid i anstalterna går till att göra armband och halsband. Om du mot all förmodan hamnar på en anstalt där dem tillhanda håller möjligheten att göra dessa så gäller följande. Enbart mån-fre, halvtid (d.v.s om du får plats i "konsten") vilket du inte får eftersom gangsters som dej behövs i verkstan, där får ni den terapi som behövs utav att rulla liggunderlägg och sortera muttrar.
Du borde definitivt inte knarka så mycket. Syftade väl mest på det du sa om att intagna på P12 i regel är knattar som sitter för grova våldsbrott. Det är väl snarare så att kidsen i regel blir inlåsta för att de har rökt lite brass och torskat på ett ringa eller två.
Toastare
2011-01-11 22:46
co-sign på tokfan, på allt.. p12 är inte så svårt att hamna på. Och MrForever, vilka anstalter har du suttit på?
De får ge bort dom. Fick en av en kompis. Behövdes lagas lite efter ett tag, då var inga problem att lämna över halsbandet till pliten som i sin tur gav halsbandet till min kompis för reperation. Det här var på hall/håga, borde vara samma varsom inom kvv?
boo, tokfan och forever: nej det är inte så svårt att hamna på p12:a men det är beroende på vilken av dom man hamnar på. en del ställen är full med ungdomar som bara inte skött sin samhällstjäns osv så istället blir dom dömd till ett par veckor på en 12a. men sen finns det även dom som hamnar där pga grövre brott och riktigt sjuka saker. med tanke på att det är fängelse , för ungdomar. och ungdomar gör minst lika sjuka brott som vuxna förbrytare.. men åter till ämnet, om du känner någon som är placerad på att behandlings hem så fråga om dom har möjlighet till silversmide där. om så är fallet har du din dealer på länkar där! :)
Toastare
2011-01-12 02:28
AdaliA, ja det är klart att det finns p12-hem för de som är för unga för fängelse, som vi skrev alla är inte det.. de finns ju de som är inriktade på missbruk de som är inriktade på pykisk vård osv.
BountyBoo F30 Senast mucka ja från högsbo.. Nästan alla som sitter på anstalt averkar typ 3-4 innan muck, å vilka väggar man hoppat mellan säger man inte. Till er andra ang p12. LVU kan va rätt harmlöst, men sluten ungdom är de inga harmlösa personer som sitter på. Knattar ändock
Toastare
2011-01-12 14:33
MrForever, ok du pratar som du visste hur det gick till på alla anstalter.. men då vet jag att det är missbrukarvård du har erfarenhet av. "å vilka väggar man hoppat mellan säger man inte" Snälla du...
Ända anledning jag kan kommer på varför man inte skulle säga vilka väggar man hoppat mellan är om man får knallen..
BountyBoo F30 men shit.. missbrukarvården? get real.. På alla anstalter? Nej, men tror inte du hajjar vilken omsättning de e i anstalterna och att man är tillsammans me varann ganska länge under knepiga förhållanden. Därför vet man NÄSTAN allt om exakt alla anstalter förutom de öppna.. Finns ändå inte så mkt annat å prata omDjånnniBläjs Finns många andra anledningar.. De finns knall-anstalter som alla känner till å där flyger man runt hejdlöst. Sedan finns det system som är helt obetydliga på utsidan men spelar stor roll för dom som sitter, varför kan ni gissa själva
Underförstått menar jag knalla av anledning att man gjort bort sej. Ser ingen anledning att man inte skulle säga vilka anstalter man suttit på, om man nu är tillräckligt öppen att berätta att man gjort en volta. Jag är inte intresserad av vilka anstalter du gjort, men det var relevant till ämnet.
Håller med DjånniBläjs där. Finns ju ingen anledning att hålla inne med någonting så länge man inte gjort bort sig. Sen krävs ju inte mycket för att man ska få knall heller. Vet att från en av ungdomsavdelningarna på KVA Kristianstad Vä fick en dude knall efter att ha vägrat lämna urinprov två ggr, medan en annan kille slapp knall trots att han krossade en spegel (de hade vanliga speglar på toaletterna, inte de här plåtgrejerna) i skallen på nån. Och hur funkar det när folk durkar sig? Blir man knallad när de hittar plats nån annanstans eller får man sitta resten av voltan i enskildhet? Man kan ju såklart skriva anhållan om förflyttning men tänkte väl mest om knall är standard vid durk. MrForever Vad är det för system du snackar om? Obetydliga på utsidan men viktigt på insidan.
tokfan P23 Fåru knall hamnaru först på isolering, alla slutna anstaler har "fylleceller" å iso celler.. Sen ska transport å plats fixas..knass får du för inget alls.
Vad är knass?
eller skitsamma.
jag kan göra såna, Om du bor i stockholm är villig att betala för silvret + arbetstiden så kan jag göra åt dig, Valfri storlek.
Surfar runt med min Mac !
Toastare
2011-01-13 16:21
MrForever, om du suttit på Högsbo så borde du ju veta att det är en sluten anstalt för missbrukare?
ch MrForever, Högsbo är som bounty säger en anstalt för missbrukare.
Surfar runt med min Mac !