I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Presenter i botten av flingpaketet?

Övrigt - Blandat

2010-12-18 21:43

Presenter i botten av flingpaketet?

När jag var runt en sju, åtta år kretsade mitt liv kring att konfigurera min frukost till en fulländad pch perfekt kreation. Det prövades olika pålägg, brödsorter rangordnades och juicevarianter skickades till farsans hemmalabb för ph-check, densitetskoll och lackmustest. Till slut intog fruktosten en form innehållandes rostade fransbrödsmackor (med svettig pepparsalami som grädde på moset), ananasjuice och någon av Kellogs många flingsorter och mjölk (3% fett).

Denna laguppställning kunde sedan känna sig säkra på en plats i startelvan under en fem, sex år och ska man framhäva en individuell spelare som egentligen bara kunde ställa in skorna, måste jag säga flingpaketet med sin eminenta uppfinning "Present längt ner i botten av paketet".

Bara det faktum att detta element över huvud taget fanns representerat under frukostsessionen gjorde att vidrigt tidiga morgnar ändå kändes genomförbara. Det var inte presentutdelning varje morgon, men hade man tur (och dedikationen att käka Frosties till frukost, lunch och middag) kunde rotationschemat ligga på en fyra, fem dagar. Då fick man dessutom räkna med att övriga familjemedlemmar också hade möjligheten att vinna priset. Reglerna för vem som skulle få lägga just sina vantar på den åtråvärda plastsaken var olagligt enkla: Sista man att tömma påsen fick presenten.

När jag sedan av förklarliga skäl blev laktosintolerant och inte längre kunde konsumera flingor och mjölk vände jag presentera ryggen och inledde en mental förnekelse av att vårt förhållande någonsin existerat och att det skett en känslomässig och näringsrik investering oss emellan. Detta höll i sig i ungefär ett decennium innan det oförklariga händer: Plötsligt kan jag dricka mjölk igen.

Nu är jag givetvis nyfiken på om detta fenomen fortfarande existerar eller om restriktionerna mot att rikta reklam mot barn satt några käppar i presenthjulet. Om presenter i botten av flingpaketet fortfarande existerar vill jag givetvis veta vilka sorter som erbjuder störst och bäst vinster.

(Känner du att du har svårt att bidra till dessa frågor, kan du istället bjuda på en frukostrelaterad insikt eller anekdot.)

2010-12-18 23:30
haha, jag känner igen glädjen i dessa figurer (som oftast var helt värdelösa, minns dock en sked från kelloggs som bytte färg när man spolade varmt vatten på den..det här med färgskiftning var btw ett återkommande inslag på 90-talet)

dock är jag uppväxt med en müsliförespråkare till moder, så flingor vart det mest på sommarloven..och ALDRIG frosties.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-19 01:13
Det verkar som att det inte finns leksaker i paketen längre!!!

http://www.radron.se/templates/ProduktTest____1998.aspx

http://www.kellogs.se

//Yde - the fuck you guys... the fuck
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Rappare

2010-12-19 12:27
Skriv en jävla bok mannen!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2010-12-19 12:51
Jag har nog aldrig samlat så slaviskt på något i mitt liv som Flingpakets-leksaker, samt Kinderäggs-leksaker. När jag väl blev stor nog att inte vara intresserad av leksaker längre hade jag drivor med små figurer i olika färger och former, alla i kompletta samlingar.

Mina favoriter var när, tror det var kalaspuffar, hade monster, de var små gummimonster som alla hade en heltäckande pastellglad färg! Någon spydde en annan satt i en badring... fantastiskt.

2010-12-19 13:26
jag gillade dom där dinosaurie bilderna som rörde på sig när man vred så man såg från olika håll.(plattan var räfflad om det hjälper någon fatta vilka jag menar)

dinosaurierna som lös i mörkret och var gjort utav mjukt skönt böjbart plast var också awesome.

2010-12-19 14:32
Bjäär P21

Håller helt med. The fuck är detta?

Presenter, som samlarfigurer, är vanliga i många länder. I de svenska paketen hittade vi bara ett formulär med lekar i Rice Krispies.

Ett formulär med lekar? Jag hoppas verkligen inte vi snackar om något slags excel-ark där Snap, Crackle och Pop pekar på generiska tabeller och skrattar.

Vikktorius P23

De där monsterna i kalaspuffs-paketen kommer jag tydligt ihåg. Svinigt bisarra, men fortfarande sjukt sköna.

Och ja. Kinderägget kommer med all sannolikhet att bli substitutet för gamla abstinensstinna flingpresents-junkies, nu när Sverige inte längre får manipulera barn genom reklam.

Övriga

Finns det verkligen ingen hemsida där man kan beställa flingor med fantastiska och påkostade presenter? Sa någon Tyskland?

Till sist - Dagens filmtips: Flakes!

2011-01-13 02:57

Jänkarna vet hur man effektivast hjärntvättar småbarn. Här har lilla Sverige enormt mycket att lära.

2011-01-16 03:02
Vikktorius
Jag har nog aldrig samlat så slaviskt på något i mitt liv som Flingpakets-leksaker, samt Kinderäggs-leksaker. När jag väl blev stor nog att inte vara intresserad av leksaker längre hade jag drivor med små figurer i olika färger och former, alla i kompletta samlingar.

Mina favoriter var när, tror det var kalaspuffar, hade monster, de var små gummimonster som alla hade en heltäckande pastellglad färg! Någon spydde en annan satt i en badring... fantastiskt.

- Känner igen mig som fan i det där. Själv var jag torsk i att samla Mini Bowglins (eller hur det nu stavades), dom var überfeta och roliga att leka med (återfanns i Frosties innan dom spelade i egen division och sålde som smör i återförsäljare som Stor & Liten etc.).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-01-16 03:04
pundaren
De där monsterna i kalaspuffs-paketen kommer jag tydligt ihåg. Svinigt bisarra, men fortfarande sjukt sköna.

Menar du dom här?: Mini Boglins