I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vad är det bästa/sämsta med platsen där du bor?

Övrigt - Blandat

2010-12-21 23:29
jag bor i Boden, vad mer behöver jag säga? ^^
Käft
Skivsamlare

2010-12-22 01:42
Sundsvall

Bara dåligt
http://soundcloud.com/majestictwelve
Ask beavis i get nothing but head.

2010-12-22 02:33
Oslo

Fördelar:

+ Fet konsertscen och grymt uteliv rent generellt.

+ Lätt att få jobb, bra betalt, oljepengar sörru.

+ Havet!

+ Väldigt stor invandrarbefolkning (nästan hälften av alla i Oslo), många kulturer och levande samhälle.

+ Trång stad med väl utbyggd lokaltrafik där du kan åka buss eller spårvagn nästan från dörr till dörr om du ska hälsa på någon. Mysigt värre, hehe..

Nackdelar:

- Allt är dyrt som fan, haha.. Boende ligger runt 10 svenska lax för en hyfsat central etta runt 45 kvadrat.

- Vissa områden är rätt så våldsamma med mycket kriminalitet, droger och gäng.

- Partysvensker..

- Staden suger fan KUK på vintern.. Den är dock KING på sommaren med parkhäng, softa på öarna osv.

- Mycket regn osv på höst och vår pga att det är en kuststad.

2010-12-22 11:28
gaia du fick ju norge att låta skitbra nu ju

2010-12-22 14:41
Örnsköldsvik

+ Billig hyra
+ Nära till allt
+ Paradis badet

- Litet
- Alla känner alla typ
- Kallt -26 idag
- Händer inte så mycket
- Värdelös busstrafik
- Värdelösa poliser
- Väldigt dyra gym
- Inget Mcdonalds och 10kroners hamburgare
- Tråkiga ute ställen
- Dåligt med jobb.
- Värdelösa skolor med tråkiga linjer
- Massa wannabe hiphopare/rappare
- Fula flickor ( Dom få fina som finns är upptagna eller lesbisk )
- Massa jävla epa raggare som ska skjutas.
- Måste ha vapen licens för att skjuta raggarna.

Finns mycket mer med
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-22 20:13
Hässelbygård! Bodde där innan, världens godaste pizzeria
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-22 20:53
skillz

Neh, Norge suger pikk, bara Oslo som är soft, :P
Producent

2010-12-22 21:14
Södermalm, Stockholm

Det enda negativa jag kan komma på är
-En del junkies
-Allt stänger kl. 01.00
-Folk går mitt i vägen och vägrar använda trottoarer eller övergångsställ.
-Dyrt och svårt att få tag på lya
-Svårt att få jobb här

Annars är nog allt bra här....
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2010-12-23 04:58
Locco
Jag skriver under på det där. :)

2010-12-23 17:07
den brevid dagiset.. :)

2011-01-10 02:30
Dopeness P30

-Allt stänger kl. 01.00

Här stänger allt kl 20.00 typ. Så inte är det väl så illa där du bor ;)
Käft

2011-01-10 03:00
johanone P24: edsberg är sjukt mysigt!
hänger där mycket, och trots att det är typ.. stället som gud glömde.
så är det mysigt med pyttelilla centrum , med tillhörande alkisar.
och sen har ica världens bästa personal (jaaa det kanske jag säger eftersom att min bästa vän jobbar där , men visst är det sant?=) )

2011-01-10 03:11
Visby (vinterhalvåret, har inte hunnit med sommaren än)

Plus:
- Det är väldigt fint i inner stan med lampor i skit på kvällarna.
- Bor man innanför murarna så är det ganska nära till mataffärer och krogar.

Minus:
- Det blåser, jämt.
- Det bor bara turkar och bönder här.
- Krogarna tar högt inträde, trotts att dom är skit.

sen tog fantasin slut
Manager

2011-01-10 03:20
Märsta, Norra Stockholm.

+
Hyfsat bra kommunikationer.

Lika långt till både Uppsala och Stockholm = Fler alternativ till nattliv.

Känner alla = Tryggt.

Nära till Arlanda = Stor arbetsplats med mycket jobb för ungdomar + Bra när man ska ut och resa.

Billig Hyra samt störst nyproduktion av hyresrätter i hela Stockholm.

Massa barn och glada människor. Iaf i mitt bostadsområde.. Alltid barn på gården som spelar fotboll och är glada, folk som sitter ute och grillar och dricker öl, i stort sett aldrig något bråk.
.....................................................................
-

Jobbigt att åka nattbuss hem efter man varit ute i innerstaden och festat. Såvida man inte lyckas haffa svart taxi dvs.

Eftersom de flesta inte orkar söka sig till andra delar av staden så blir det alltid samling på den lokala nattklubben på helgen. Vilket ger det lite av en småstads "alla känner alla"-känsla, = Incest.

Dåligt centrum, värdelöst utbud av affärer och dessutom ett utomhuscentrum... Vilket iofs har sin charm på sommaren, men på vintern är det inget vidare.

Inget levande gatuliv (Precis som alla andra förorter i stort sett). Hade gärna bott i ett område som hade något sorts rutnäts-liknande stadslayout eftersom det ger en bättre trygghetskänsla osv. Just nu kan jag tänka mig att det finns många som känner sig otrygga i vissa delar eftersom det är snårigt, obefintliga belysningar, avskärmat och helt folktomt på vissa ställen.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Manager

2011-01-10 03:23
Haha Adalia, bor det massa turkar i Visby? Gotland har ju typ minst antal invandrare i hela Sverige har jag läst. Bönder tvivlar jag inte på, dock :)
/ Deedz.

2011-01-10 09:31
+ orten!

- orten :/
Det är för dig våra hjärtan slår, alltid oavsett i alla år!

2011-01-10 12:29
Södermalm, Stockholm.
+ Centralt

- Indiemänniskor som går runt och tror att söder fortfarande är något sorts kulturcentra. Sorry, hörrni, vi ny-södermalmare håller på att svälta ut er.
The most important single central fact about a free market is that no exchange takes place unless both parties benefit.

2011-01-10 13:21
Yun_DI P21: det måste vara något fel på den statistiken!
det är 90 % bönder och turkar här ( och ja nu är jag äkta svenne och räknar med kurder, araber och alla andra som inte är kineser eller afrikaner som turkar. :P )

2011-01-10 13:46
Åkersberga utanför Stockholm.

+ Naturnära
+ Lätt att få hyresrätt
+ Bra pendlingavstånd till jobbet

- Kassa kommunala förskolor
- Dyrt att köpa bostad
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Toastare

2011-01-10 14:02
Ankan, jadå.. hon har säkert bott där i 15 år :)
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2011-01-10 14:04
Yun_Di "Känner alla" ...känner du den där finsk/svenska familjen med 100 barn som är med på Familjen annorlunda. Där mamman i senaste avsnittet gaddade sig på tatueringstudion vid märsta centrum, en Torshammare. Mmmmmm Märsta-WT!

2011-01-10 15:35
Göteborg

+
414
lokala krogar
närheten till havet

Kan fan inte komma på så många + nu för tiden, sjukt less på denna stad.

-
det kallas en storstad av många, en riktig jävla småstad är det, samma idioter överallt!
Parkering.
Ha barn i centrum är ett skämt, allt tar 100 år att göra.
Coola människor.

Rock out with your cock out!

2011-01-16 03:13
Locco
Exakt. :D

Samzon
True that.
Manager

2011-01-16 11:43
BountyBoo: Haha nej det gör jag inte, men har sett båda föräldrarna handla på lokala Lidl/Willys ett antal gånger. Finns förövrigt minst 2 till lika stora familjer på samma gata har jag hört, haha.
/ Deedz.

2011-01-28 17:24
Rolig tråd :)

Karlstad:

+ jag bor centralt & har 3 minuters gång väg till city
+ nära till stans bästa pizzeria och sushi bar
+ nära till gymmet
+ fin utsikt och värnen intill
+ bra grannar
+ 3 meter högt i tak
+ öppen planlösning och 82kvadratmeter
+ badkar + egen tvättmaskin och diskmaskin

- långsam hiss
- långt till bil garaget
- dyr hyra
- slapp vaktmästare
- liten balkong

Trivs bra men letar hus!
Poet

2011-01-28 19:53
Södertälje taget fran Wikipedia.org

Södertälje is noted for its large influx of Iraqi refugees. Södertälje has taken in more Iraqi refugees than the United States and Canada combined. Södertälje has the largest group of Assyrian/Syriacs of any city in Europe, with more than 22,000 Assyrian/Syriacs living in Södertälje (amounting to 35% of the population), and around 80,000 Assyrian/Syriacs living in Stockholm County. They are Christians who fled violence during the Iraq War. The industrial city about 30 kilometers (18 miles) south of Stockholm is the home to truck maker Scania AB and is often nicknamed "little Baghdad" owing to the number of Iraqi-based inhabitants in the city.

The international channels of Suroyo TV and Suryoyo Sat are based in Södertälje.

About 40% of the inhabitants have foreign backgrounds, and this proportion currently increases by 1.5% per year. 35% of the inhabitants are Assyrian/Syriac people, who are Christian.

Antar att jag ar rasist nu for att jag ogillar att dom stackar invandrare pa invandrare istallet for att forsoka fixa nagonslags balans.
I.C.T.W
Ill be heading out soon
Toastare

2011-01-28 21:53
Frågan är hur sanningsenligt det är att det skulle komma ca 1250 invandrare till Södertälje varje år. Det bor dessutom bara ca 100.000 st syrianer i Sverige och ca 18.000-20.000 av dem i Södertälje. 18.000 är inte 35%

Och lilla Bagdad kallar man invandrartäta områden.

Du kanske ska ta din fakta från gatan istället för en wiki-artikel som du dessutom valt den engelska versionen av.
Manager

2011-01-28 21:56
"often named little baghdad"? Är det ens någon som kallar Södertälje det?

Om något så är det ju syrianer som står för en majoritet av Södertälje-borna.
/ Deedz.
Manager

2011-01-28 21:59
BountyBoo: Södertälje har iofs runt 65 000 (?) invånare, så 35% var inte helt åt helvete. Gissar på att det rör sig om åtminstone 30%. Inte för att det spelar någon roll, men bara för att vara korrekt.
/ Deedz.
Toastare

2011-01-28 22:03
Yun-DI, Sant, tänkte på kommunen.. och då är frågan om det är Södertälje stad som tar emot det antalet invandrare.

och de som kallde det little bagdad sist var väl utländsk media vid upproren i Rönninge.. och sen kanske stolta invandrare och missnöjda svenskar ;)
Toastare

2011-01-28 22:04
..och många assyrier är ju från Irak. De har ju inget eget land utan är kristna.
Poet

2011-01-29 03:20
BountyBoo F31: jag bjuder pa korrekt svenska har du ska fa se slutet pa det svenska alfabetet .. darfor valde jag engelska versionen och dels for att jag visade upp min hemstad for brudens polare/familj

Har inget problem med invandrare pa det hela tycker bara att man kan forsoka sprida folket lite, sa man slipper rasist packen upnorth med 2 invandrare i hela byn och x antal tusen packade i tegelhus i fornhojden.

Saker att vara stolta over som sodertalje bo pa det senaste

Vi har/Hade mest bilbrander i hela sverige go hovsjo!
Vara a-lagsspelare i fotboll blir gangstermordade med Ak47:or
Varat hockeylag har lamnat botten i elitserietabellen.
Vi har sveriges godaste kebab

Ar snarare hojdarna som gor fel an folket, sa det ar inte invandrarnas fel

Dont worry jag kan kora en rakning nar jag aterkommer till sverige igen, satter mig pa 753:an och raknar svenskar
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-01-29 19:09
Sundbyberg, norrort

+ bra kollektivtrafik! bussar till odenplan, karolinska, danderyd. tunnelbanans blå linje. pendeltåg och snart kommer även tvärbanan hit!
+ bra utbud på mataffärer! vivo, konsum, ica supermarket, ica maxi, hemköp, prisextra, gabriels livs hahah...
+ bra blandning på folk, syftar då på t.ex. duvbo + hallonbergen.
+ känns som en egen liten stad.
+ finns lite random butiker som åhlens, lindex, expert, macoteket, donken, seven eleven, twilfit, dressman osv osv osv.
+ alla roliga alkisar + skumma typer som finns. riktiga original!
+ nära till grönområden (lötsjön, råstasjön, ursviksskogen)

- det finns en järnvägsövergång där bommarna FAN alltid är nere. måste vara sveriges typ mest trafikerade järnvägsövergång.
- har många gånger stött på konstigt folk på väg hem från krogen just vid sundbybergs centrum. men det kanske är jag som har otur
- trafikkaoset som är nu vid bygget av tvärbanan.
- dålig spridning utav bankomaterna. alla ligger typ på samma gata.

kommer inte på så mycket faktiskt!

2011-01-30 03:44
Barmbek Süd, Hamburg, Tyskland

- Dyrt
- Allt för ofta kasst väder
- Fel sida alster

+ Storstad
+ St. Pauli
+ Väldigt stort utbud av allt
+ Nära till det mesta
+ Ett nattliv som aldrig tar slut, bokstavligt talat.
The more emotion i put into it, the harder i rock.

2011-04-11 00:10
Tyresö

+bra levnadsstandard. alla har gratis undervisning grundskola&gymnasium. alltså inga mammor som måste prostituera sig för att finansiera barnens skolgång.

- många moderater

2011-04-11 10:39
Rickard:

en nyfiken fråga bara...var i detta land måste man pynta för grundskola ´och gymnasie?

2011-04-11 12:05
Märsta, Steningehöjden!

+ nära till sigtuna
+ nära till sjön
+ omgiven av skogsmiljö och lodjur
+ nytt fräscht område

+ lungt område
+ bra mat affärer
+ trevliga människor
+ lugn trafik
+ långt från stockholm
+ avkopplande miljö
+ nära till systemet
+ blandade människor från alla kulturer

- fattigt centrum
- få barer
- få klubbar
- fattigt köptcentrum

2011-04-11 12:07
Spånga, nordvästra Stockholm.

+ Nära till bussar mot Sollentuna(via Kista) och Brommaplan.
+ Inte så långt från centrala Stockholm.
+ Nära till pendeltåget
+ Spånga-famet!

Spånga är helt klart bäst och får inga minus av mig! Kan bara säga att det var skönare under 90-talet dock.

2011-04-11 16:50
psykel världen är större än sverige. man tar ofta det som är det bästa i landet för givet :/

2011-04-11 18:00
Teg, Umeå - Rätt sida av älven!

+ Studentstad, Nära om man vill plugga vidare + att man vet att det är bra skit. (även kul att det är så många från hela sverige som kommer vilket gör att man träffar mycket olika människor)
+++ Midnattsolen , Norrlands sommarnätter är lätt bästa för solen går aldrig ner, vilket gör det mysigare att chilla i en park eller något annat myspys.
+ Lagomt stort centrum
+ Snö (bättre de än göteborgs slask)
+ Dialekten
+ Nära till stan 20min gå avstånd 10 min buss
+ Charlies kiosk/Charlies kök.
+ Parkarna
+ Folk är inte så speciellt ytliga

- Nattklubbar/krogar bara öppet till 2
- Lite snålt med uteställen,restauranger m.m
- Man känner nästan till de flesta från umeå, vilket jag kan tycka ger dåligt intryck om man är med någon snubbe man kanske inte känner så bra, sen så går man runt och hälsa på allt och alla (flesta killar eftersom största majoriteten av mina vänner är det )
- Snön är kvar till mitten av maj innan det börjar bli lite vår, om inte längre tid. Man tappar vårkänslan
- Inte lika mysigt och fantastiskt som Stockholm.
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix

2011-04-11 21:53
SpT P24
Toppen ställe

Wieselgrensgatan i götet.

+ Hisingens bästa pizzeria ligger här
+ Nära till naturen, fotbolls plan
+ Bussarna går precis utanför
+ När livs öppet till 11 alla dagar
+50m utanför porten för att se halva göteborg
+ Så jävla många frisörer att man får en schysst cut för 100kr

- långt till krogen, centrum
-Rälsbuss gäller hela jävla göteborg, misslyckat projekt som borde byggas om.
-Fyrklövern, kommer skumma ljud därifrån lite då och då.
-Alla jävla havsvindar

2011-04-13 10:47
Östersund,

- dåligt utbud av bra krogar.
- ännu sämre utbud av schysta affärer.
- sjukt mkt pundare, vilket innebär mkt inbrott, misshandlar osv osv.
- inte en enda sittplats utomhus inne i "centrum", alla gammlingar får stå.
- oftast skit kasst väder.
- en massa inskränkta svenne familjer som förfasas över allt som inte är bullerbyn style.
- parasiter i vattnet.

+ inte förfärligt långt till sommarens bästa badställe (om man nu har bil) - Forsaleden.
+ helt ok utbud av fritidsaktiviteter. En massa gym, solarium, badhus, skate lokal, "kulturhus" med studio och rep-lokaler, massa cafeér.

Har bara mellanlandat här innan jag drar vidare igen.
Funkar att bo här ett par månader men de är fan döden att stanna för länge! :P

2011-04-13 15:11
Nockeby,Bromma

+ Fresha villor som e sköna att bo i, spec vårt hus.

+ Man slipper alla tattiga fattiglappar som vill sparka ner en i brommaplans centrum, ekeröboys vi ser er, vi kommer ta er.

+ Trevlig miljö

+ Många sköna privata instanser som privata läkare o annat.

- Mälarhöjden knäcker oss tyvärr i style..
- Vill man dra in till sunkiga innerstan får man fan röra på arslet o ta en tub eller en bulle.

- Många vänner bor inte här.

2011-04-13 15:22
Håla i norrland.

+ skidor/snowboard
+ skoter, för den intresserade
+ man kan göra lite vad man vill, finns få poliser.
+ vänliga människor som bor här.
+ ljust 24/7 på sommaren
+ Norrsken
+ fiske, osvosv. För den som gillar natur.

- Ont om jobb
- Kallt
- Mörkt
- Naturfreaks
- gammalmodigt
- känner jämt att man bor på fel ställe.
- Rätt mycket och jobbiga stereotyper
Som t.ex:

Tips på ställen man kan flytta till efter studenten är varmt välkommet.

2011-04-13 17:20
Kamhari:
hahaha jävlar vilken najs video
"har man mindre än tre skotrar på gården så är man bög! vi har en 3-4 skotrar.."

2011-04-13 18:46
Kimhari - hah boru i pajala eller ;)

2011-04-13 18:48
Sådär ser alla ut på liljaskolan där jag går (iaf alla doners och de är väl 90% som gå fordon på lilja) , det är ju fantastiskt!

2011-04-13 23:16
Ok jag kan lägga till ett + till i min lista då!

+ om man jobbar på exempelvis Coop, så kan de hända att man får sig en liten pratstund med General Knas från Svenska Akademien! ;)

2011-04-14 23:23
Haha, nä inte i pajala, sån otur har jag inte. :p
Ahh, donarna, de har vi rätt gott om också. Eddie meduza och lössnus.

2011-04-14 23:26
svarta kepsarna med flames på sidorna och sen sina skönheter volvo 240 turbo ;) gärna böjj sönder kepsen, så man kan he upp den lite.