I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad trodde du på när du var barn?

Övrigt - Blandat

Moderator

2010-12-15 02:02
Vem hade sagt det åt dig testie? xD hahahaha
//TW

2010-12-15 16:50
<- har hoppat över flaggstången i mario!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-15 18:06
Haha jag trodde så jävla mycket roliga saker när jag va liten.

- Att tiden gick om och om, alltså, typ var 100:e år började allting om igen och det kommer dinosaurier och grejer.

- Trodde man hade bindor i skor för att inte få fotsvett, minns en reklam där en tjej ställde sig på en binda och då var jag helt bombsäker.

- Trodde bilen visste vart man skulle när det började blinka.

- Trodde inte att det fanns nummer på varje enskild gata, utan att någonstans var nummer 1 och sen fortsatte det bara, blev helt förvånad när jag fick reda på att varje gata hade sina egna nummer.

- Trodde att folk som dog i TV-serier också dog på riktigt, undrade somfan hur personerna blev övertalade att dö i TV.

Säkert massa mer konstiga saker också som jag inte kommer på nu, va väl mellan 5-10 när jag trodde på dessa saker :).
Rädda en ko, ät en vegetarian!
Moderator

2010-12-15 18:14
- Trodde att folk som dog i TV-serier också dog på riktigt, undrade somfan hur personerna blev övertalade att dö i TV.

Det trodde jag också! Tänkte att deras familjer skulle få helt sjukt mycket pengar för det. Tänkte att det var lite sorgligt, men var ändå glad över att de offrade sig för underhållningens skull.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2010-12-17 16:07
En hel del faktiskt... bland annat att Skurt var äkta. Jag har en polare som började storgråta när han förstod att det var en handdocka och att Inga-May tydligen var buktalare.
http://www.finest.se/drzamani

Varje andetag! Varje natt och dag! Varje slag jag slog var för AIK, stolta AIK!

2010-12-17 16:09
Ingamay menade jag...

2010-12-18 01:25
Fyfan vad jag hatade skurt
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2010-12-18 03:21
jag trodde 2+2=8, fast det gick över i typ 2an eller nåt

2010-12-18 11:26
Jag kunde inte alfabetet förns jag var typ 16
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2010-12-18 18:54
Jag trodde att gud var någon form av "anden i flaskan", minns en gång att jag bad till gud för att jag skulle vinna pepparkakshuset de lottade ut på dagis. Ehm...

Jag var helt bombsäker på att Gizmo (Gremlins) existerade (och bad till Gud igen hahaha) om att jag skulle få en liten egen Gizmo/Mogwai. Det var värt risken att råka skapa en gremlin för den där lilla bedårande saken... minns min irritation som ca 12-13? åring där de där Furby's kom ut på marknaden som var inspirerade av Gizmo. Haha. Jag har en litet Gizmo mjukisdjur som jag hittade i vuxen ålder... I just had too...

Och precis som alla andra barn med livlig fantasi (vilket även ledde fram till Toy Story) trodde jag att mina leksaker/gosedjur kom till liv så fort jag vände ryggen till.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-12-19 00:25
Jag sög på multiplikationstabellen, det gör jag fortfarande iofs. Men förut var de enda jag kunde 1,2,5 och 10. Awesome times.
"Jag kom ihåg att jag bara glömde ditt namn"

2010-12-20 00:12
Trodde att kn-lla innebar att hålla handen.
Grannflickan gav mig detta svar när jag frågade.
Vet inte hur länge jag trodde det, ett tag i alla fall.
Producent

2010-12-20 13:22
jag trodde att det fanns kannibaler i avloppet som åt upp en om man inte torkade öronen helt, eller ens fuskade minsta lilla när man duschade som liten (tack pappa)

2010-12-20 14:13
Trodde iofs att knulla var att pussas. "Har du knullat?" "Klart jag har!" (6-7 åringar)

2010-12-26 05:00
Minns när jag stod på strandkanten som barn och tänkte att det var min ö man såg där borta i havet. (Bodde på Öland, och min "ö" visade sig senare vara hela jävla fastlandet)
- men nog om dig nu.

2010-12-26 07:30
Jag var så tråkig av mig som barn att jag inte trodde på något fantasybabbel såvida jag inte fick det bevisat. Så, all skrock om "tomtar och monster under sängen" rörde mig inte i ryggen. Med jordnära förvirranden var jag dock rätt lättlurad, minneskortet är dock kantstött så jag kan inte dra något exempel.

2010-12-26 14:14
jag trodde rätt länge att det kunde ligga nån under sängen och ta tag i mina fötter om dom hängde ner till golvet.. sedan trodde jag på ett troll som min morfar sa bodde i en lite lucka i våran båt.. båt trollen som vaktade båten om man inte va där..

2010-12-26 16:52
när jag var liten och vi hade sommarstuga på någon ö så frågade jag när vi väntade på att färjan skulle gå om "målargubbarna kommer snart?"
Jag trodde att det var gubbar i vita målarbyxor som var tvungen att måla om färjan varje gång vi skulle åka över..
Var kanske 4 eller nåt..

Min lillasyster tror "inte på tjuvar, men jag tror på spindelmannen"
efter att jag hade sagt att man måste låsa sitt hem när man åker utomlands för annars kan det komma tjyvar och ta alla ens saker.

2010-12-27 22:34
trodde haparanda va ett helt eget land skit långt från sverige där folk levde som på vilda västern.

2010-12-29 19:53
Mor lurade i mig att om man svalde tuggummi fastnade det i blindtarmen. Paniken när man råkade svälja ett tuggummi var inte nådig.
My heart lives in my vagina.
Producent

2010-12-30 09:30
när jag va liten och bodde i sköndal, va kanske 3-4 år så sa min mamma att hon skulle gifta sig med magnus uggla. det var dock en hemlighet och jag fick inte berätta det för någon. jag sket fullständigt i det och berättade det för alla mina dagisfröknar, men sa oxå till dom att det var en hemlighet. dom sket oxå fullständigt i det, och sen ryktades det gott i lilla sköndal om att min mamma skulle gifta sig med mange uggla.
People believe what they want to believe, and I want to believe you're a smart man.

2010-12-30 12:28
jag trodde att jag var hittad på en stubbe. Det var mamma som planterade det fröt.
Hade frågat hur jag kom till och som 4-åring behöver man inte veta om blommor och bin. Så mamma sa att de hade hittat mig på en stubbe och att mina trollföräldrar säkert letade efter mig.
Det var inte så roligt, började böla.

En annan grej var att jag alltid skulle hänga med pappa in på toaletten. Sen en gång så gjorde han det där som killar kan göra genom att gömma "den". Så sa han "OH NEJ! Jag spolade ner snoppen". Jag blev då helt förtvivlad och började leta i toastolen.

"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2010-12-30 12:29
om man sjunger vid matbordet kommer man gifta sig med en zigenare

om man sträcker på sig vid matbordet så tar djävulen ens mat

OMG hahahahahah!

ja kommer ihåg att jag trodde att tjuvar bara var framme när det var mörkt så var aldrig rädd för folk på dagtid;)

sen ibland så kunde jag gå runt när jag var ensam hemma o säga med ganska hög röst: "tjuvar är coola" i hopp om att en eventuell tjuv skulle komma från sitt gömställe o bli min kompis ist för att döda mig..

jag trodde att min äldre kusin hade skjutit isbjörnar ;(
 Haters gon' hate...

2010-12-30 13:04
Ett tag trodde jag också på att Ninja Turtles verkligen existerade och bodde i New York Citys kloaksystem.

2010-12-30 19:40
jag trodde rätt länge att det kunde ligga nån under sängen och ta tag i mina fötter om dom hängde ner till golvet..

Så tänker jag fortfarande..även fast jag vet att det inte finns sånt. Still.. vågar inte ha armarna eller benen hängande ner....för tänk om!

2010-12-30 21:13
forza

Haha jag med. Speciellt när jag inte varit hemma på några timmar och hoppar direkt i bingen. Då fullkomligt flyger jag genom rummet o ner i sängen.

2010-12-30 22:37
Klart man inte kan ha benen och armarna utanför sängen, alla vet att monstren under drar ner en då! Inte heller kan man ha benen utanför täcket :)
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2010-12-30 23:33
Brazen

Nä det är värst. Måste alltid snurra in kroppen i täcket och göra en fin tapas-vikning vid fotändan just in case någon skulle grabba tag i tårna.
Speciellt om man kikat på en läskig film.

2010-12-31 02:17
hahah kul tråd! :D

Mina föräldrar lurade i mig att dom var kung och drottning, och att alla föräldrar är det så trodde på det ett braaa tag. (men konstigt nog var inte jag princessa..)

Sen sa mamma att om man äter mycket knäckebröd så kommer håret växa jättefort!

Trodde även att alla människor lever tills dom är 100. Sen dör dom.
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!

2010-12-31 03:40
Lacroix

Haha eller hur! Så MÅSTE man göra, annars dör man! Det är vetenskapligt bevisat :D
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2010-12-31 08:13
När jag var mindre så bodde jag ett tag i Tyskland, självklart hade man tillgång till tyskdubbad tv, såg Knight Rider där för första gången, tog ett par år innan jag insåg att David Hasselhof inte var tysk och att Knight Rider är amerikansk produktion med engelska som språk.
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"

2011-01-09 20:35
Min uppfattning kring tidsåldrarna var denna:

Vattentiden När det var vatten överallt
Dinosaurietiden Dinosaurier levde
Medeltiden När det fanns riktiga kungar och prinsessor
Den svartvita tiden Farmor föddes i denna
och Nutiden. När jag föddes

2011-01-11 23:49
Jag trodde att min moster var Marie Fredriksson(Roxette).
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2011-01-12 00:11
Brazen

Haha men visst är det så:P
Toastare

2011-01-12 02:29
vroksjab, haha.. varför?
Jag skyller allt på Emma!

2011-01-12 09:24
Min mamma hade en sjukt bra timing när det gällde rödljus och de slog allt som oftast om till grönt precis när vi kom körande. Då brukade hon säga "det är för mig och kungen" och förklarade att kungen aldrig väntade vid rödljus. Därefter trodde jag länge att mamma var drottningen på något sätt.

Ang fötterna utanför täcket/nedanför sängen såg jag en läskig film som 13-14 åring där någon satte ner fötterna i golvet (sittandes på sängkanten) och fick hälsenorna avskurna. Jag kan FORTFARANDE inte sitta med fötterna på golvet fr

Moderator

2011-01-12 13:19
Ang fötterna utanför täcket/nedanför sängen såg jag en läskig film som 13-14 åring där någon satte ner fötterna i golvet (sittandes på sängkanten) och fick hälsenorna avskurna
Förmodligen Pet Sematary. Se om den i vuxen ålder så kanske rädslan försvinner. http://www.imdb.com/title/tt0098084/
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2011-01-12 17:32
Bountyboo

Bör väl tilläggas att jag var väldigt liten när jag trodde detta! Men hon var bara väldigt lik Marie. Vitblond hårfärg med en såndär halvkort frilla. Kunde peka på Tvn under en roxette musikvideo och säga: Moster!!
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....

2011-01-12 17:45
KaptenKrok: Den är det, tveklöst. Dock är jag sinnessjukt mycket mer feg idag än för 10 år sen så jag tror tyvärr bara rädslan skulle bli värre...