I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad visar man av Stockholm för turist?

Övrigt - Blandat

2010-11-29 23:45

Vad visar man av Stockholm för turist?

Yalla kom med tips! En kompis kommer över från Kanada och har aldrig varit i Sverige förr. Vi snackar precis över vinterledigheten och det får gärna vara rätt billiga idéer ni bjuder på, vi är fattiglappar båda två.

Gimme!

2010-11-29 23:57
Jag brukar valla runt mina släktingar i Gamla stan, kanske gå upp till Södran och ut mot Katarinahissen, fika längst upp på Kulturhuset. Skinnarviksberget kan ju också vara kul om man nu vill se mycket av stan. Jag gillar utsiktsgrejer som du hör.

2010-11-30 00:52
Hoppa på buss 4 eller/och 3 och åk hela linjen så får man se i princip hela innerstan till ett billigt pris.

Fastna inte för mycket i turist-fällan Gamla Stan, men klart man ska ta en liten promenad där och i City. Kanske käka i Kungshallen för gott krubb och få en rättvis bild av stockholmarna. Alla sorters folk samlas där.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2010-11-30 00:55
tack för tipsen om bussen och det!
alltså jag bor i stockholm sedan 2,5 år tillbaka så jag har lite koll på sånna självklara grejer. tänkte mer om någon sitter på några smultronställen, schyssta hak eller annat som man måste uppleva när man är här.

tänkte på en annan grej; är det värt att köra saltsjöbanan även på vintern? jag tänker längst ut, lite skärgårdsfeeling. har inte varit längre bort än Fisksätra själv.

2010-11-30 00:56
Skansen är annars ganska speciellt för någon som inte växt upp med shiten.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2010-11-30 08:34
Åk för guds skull INTE någon av blåbussarna, det är ju fruktansvärt tråkigt. Gå på Vasamuséet kanske? Egentligen är ju Stockholm ganska värdelöst på vintern, men jag håller med om Gamla stan, inte bara Västerlånggatan utan alla små gränder, kyrkor och skit. Sen är det väl julmarknad nu eller snart. Kolla på ett luciatåg, det finns väl bara i sverige.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2010-11-30 10:02
När bruden var här (hon är britt) så kollade vi in vasa museet och gamla stan och drog runt lite i stockholm.
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2010-11-30 10:38
Det beror väl lite på vad personen i fråga är intresserad av. Skansen skulle jag lätt gå på, speciellt när de har någon julmarknad (varje helg fram till jul eller?).

2010-11-30 15:41
Åk för guds skull INTE någon av blåbussarna, det är ju fruktansvärt tråkigt.

Det du tycker är tråkigt kanske andra tycker är soft och avkopplande, t ex jag :) Bara betrakta stadslivet (inte lika mycket att se på vintern tho..)

Men om jag kom till en ny stad och fick chansen att se en stor del av den på en timme för ett så billigt pris, så skulle jag göra det. Dessutom blir det ju inte tråkigt om man sitter och snackar under tiden, speciellt med en utlänning då det finns så mycket mer att snacka om.

2010-11-30 17:49
Skansen som flera andra sagt. Har tagit med min kille och diverse andra fransmän dit. Det är uppskattat!
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX

2010-11-30 17:56
Spik Skansen! Men hon är visserligen vegan så jag vet inte hur pepp hon är på hela grejen med att gå och se på djur som är inspärrade.

2010-12-02 15:18
min flickvän kommer till stockholm från new york över jul, första sverigebesöket. hon är dock berest i övriga europa/världen.

vad ska man visa henne liksom, känns inte som att kulturhusets tak är speciellt exotiskt för någon som bor på 54e våningen. jag tänker gamla stan (klassisker och måste, iaf en snabb visit), skansen (lite annorlunda djur ev, och julstämning), och de barer och ställen som jag vanligtvis hänger på. det som är fett med stockholm är väl små barer, folket som bor här, häng i lägenheter, konserter och klubbar, kafeer, eller hur?

man vill ju ge ett bra första intryck av stockholm, synd att det känns dött ibland på vintern. man kan ju hoppas att mycket folk är hemma över jul så det är mycket folk ute.
Smash the show, glas on the go, geezers like whoa!
jewelheist.tumblr.com

2010-12-07 01:42
Dra ut han till tensta.. Har hört att somalierna är rätt roliga och kolla på.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare

2010-12-07 13:18
lunch på nån av skärgårdsbåtarna.. få se sthlm från vattnet och archipelaaaaagon (uttalas på brittisk engelska)
Jag skyller allt på Emma!

2010-12-09 12:09
åka djurgårdsfärjan över till djurgården, sen ta en fika på spårvagnen som åker runt som fik!

beror ju mycket på va man är intresserad va med! byggnader,upplevelser,affärer.
kul att de körs

2010-12-09 12:11
kaknästornet! middag i den långa pinnen. eller middag vid katarinahissen, va heter de stället? gondolen?
kul att de körs
Toastare

2010-12-09 23:20
nej kuknästornet är ett fornminne från 70-talet.. som man mår dåligt av. Även om utsikten är bra ;)
Jag skyller allt på Emma!

2010-12-10 13:03
hahaha varför mår du dåligt av de BountyBoo? Barndomsminnen för min del!
kul att de körs

2010-12-10 18:13
Tycker du borde göra ett besök på fotografiska. utöver att det är mycket att titta på så är deras café riktigt bra. Skön utsikt om man nu lyckas tajma in dygnets ljusa tider i dessa bittra tider...