I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ärr på magen, försäkringspengar?

Övrigt - Blandat

2010-10-24 10:03

Ärr på magen, försäkringspengar?

Hej jag är en kille på 18 år. När jag var 3 dagar gammal fick jag operera mig i magen, hade stomi(tjocktermen hade spruckit) Dem opererade och jag har nu senare ett ärr på ca 2,5 decimeter, och två små ärr över och under som är ca 1-2 cm. Plus att mina magmuskler är försämrade under ärret, och man ser mycket väl stugnhålen brevid ärren. PS vet att det gått över 10 år, kan man få pengar iaf?? MVH krille

Manager

2010-10-24 12:19
Du vill ha pengar för att de räddade ditt liv?
Redline!

2010-10-24 13:05
Nu kan jag inte reglerna särskilt bra, men det skulle väl vara om detta har hindrat dig i det dagliga livet eller från att arbeta på något sätt. Med tanke på hur hårda de har blivit mot sjukskrivna så låter det ju jäkligt tveksamt att du skulle få ut något...

Håller med Dr.Octagon för övrigt. Kom du på det här nu för att du behöver pengar, eller har du tänkt på det länge?

2010-10-24 14:28
Det skulle väl vara ifall dina magmuskler är FUNKTIONELLT försämrade men om dina bekymmer är rent kosmetiska så blir det väldigt svårt att få något. Min näsa ser lite annorlunda ut efter flera frakturer men eftersom den funkar som den ska så har jag inte fått nå cash.

Jag föreslår att inte försöka mjölka ut pengar i onödan. En dag kanske det händer något allvarligare som medför ett riktigt behov av försäkringspengar och då kanske det blir svårare att få ut en bra summa om du har kommit med småpotatis innan.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2010-10-24 14:42
Vid närmare eftertanke är det nog ett helt dödfött projekt om det gått 18 år utan att du förmedlat några besvär.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Moderator

2010-10-24 15:45
Jag har för mig att man kan få ut pengar för ärr på kroppen även om dom inte hindrar dig fysiskt?
Vet iallafall säkert att om man har ärr i ansiktet, så kan man få ut en del stålar.
Själv har jag ca 6 st mer eller mindre synliga ärr på skallen, det största sitter på bakhuvudet o det är ca 1 decimeter långt, skulle kanske kolla om jag kan få ut nått för det ;D haha
//TW

2010-10-24 16:04
Det har jag med fast bara 1 eller 2 centimeter långt! Wo-hooo lets get thi$ money! haha
Toastare

2010-10-24 16:21
Som sagt, för sent nu. Det skulle dina föräldrar gjort.
Jag skyller allt på Emma!
Moderator

2010-10-24 16:34
aaa, har hört att det finns en gräns för hur gammalt ett ärr får vara för att man ska kunna få ersättning för det. Det finns även en gräns på att man måste ha haft det i 2(?) år innan man kan få ersättning också.
//TW

2010-10-24 17:05
Aha, det var försäkringspengar det handlade om. Jag läste försäkringskassan av någon anledning. Då var det ju en annan femma. Har dock ingen bra koll där heller...

2010-10-24 17:56
min syrra cyklade omkull och fick ärr på knäna och det fick hon pengar för iaf.

2010-10-24 21:12
Jag opererades i magen och har fått pengar för ärren sen av mitt försäkringsbolag.
Det var när jag 20 som operationen skedde och ärret bedömdes så vanprydande när jag var 23 att jag fick en redig summa för det. Fick även en summe för ett ärr som skedde vid 14 års ålder i samma veva, men där hade läkaren gjort en felbehandling så jag tror det var därför det godkändes. Däremot tror jag att anmälan ska göras max 5 år efter skadan skedde, så i ditt fall borde det vara försent. Men ring försäkringsbolaget och kolla, det är isåfall via din barnförsäkring/föräldrars försäkring du är försäkrad.

Groupie

2010-10-25 10:52
Varför kontaktar du inte ditt försäkringsbolag? Jag jobbar själv som skadereglerare och du måste haft en betald barnförsäkring vid skadetillfället. Dessa täcker för medicinsk invaliditet, dvs bestående nedsättning av kroppsfunktion samt vanprydande ärr. Varför skapa en tråd på ett forum med massa spekulerande småbarn som egentligen inte vet någonting eller kommer med historier i stil med "en gång när jag...". Detta iaf om du vill ha från något försäkringsbolag. Vad du kan få för ersättning från samhället vet jag inte, men det är väl dumt att snylta på oss andra för något som gjort att du är vid livet.
(,_____(ò_Ó)____,) this big

2010-10-25 23:35
Jag har en försäkring som täcker sånt,
fick ersättning för ett ärr jag har på höften efter att en jäkla hamsterdoktor försökte sy ihop mig efter att ha tagit bort ett födelsemärke.

Så de du bör kolla är ifall dina päron tecknat någon försäkring på dig.
Med tanke på att du hade stomi vid födseln,
kan det faktiskt vara så att försäkringsbolagen vägrat försäkra dig ...

Rappare

2010-10-29 08:25
Själv har jag ca 6 st mer eller mindre synliga ärr på skallen, det största sitter på bakhuvudet o det är ca 1 decimeter långt, skulle kanske kolla om jag kan få ut nått för det ;D haha

Ja, man får väl glida in på pantbanken och kolla vad dom ger per ärr. Isåfall får jag en förmögenhet för min haka samt mina knäskålar!
Wurrup?

2010-10-31 19:02
hmm. kan jag få cash för jag trillade på bräda och pajjade knäskålen?
haha isåfall, varför inte
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-31 20:32
fick ganska fint me cash för nästan exakt samma ärr, man ska söka först efter 1-2 år, hur långt efter vet ja inte.. har du samma försäkring som då äre ju bara o kolla upp
Agony High Fihttp://www.myspace.com/agonyhifiDancehall, Reggae, HipHop, Grime, Funk, Dubstep