I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

få in internetskuld

Övrigt - Blandat

   

2010-10-20 12:40

få in internetskuld

Nu är det såhär att jag skulle köpa en lampa av en snubbe via internet för ynka 300kr. Han har användare på två hemsidor (facebook och en till) som jag kände till, hans mobilnummer är utskrivet, han har blogg etc, så jag täntke så offentlig han är så borde det ju inte vara svårt att få kontakt med honom om det skulle gå fel.

Jag skickar över pengarna och han säger att han skickar lampan. Tiden går, inget händer, jag skriver argt på hans företags facebook, vilket tas bort och blockas, och till slut får jag reaktion när jag skickar sms till honom. Då får jag mail av hans bror (?) att han pluggar på annan ort och det har blivit missförstånd när han inte kollat sina sidor.
fine. de påstår att lampan är skickad men de ska kolla upp det. efter ytterligare nån vecka får vi reda på att posten sabbat lampan men jag ska såklart få mina pengar tillbaka.

Nu till problemet
, jag får inte tag på snubben igen. Jag har mailat 4 gånger, skrivit på hans blogg som jag ser att han uppdaterar dagligen, kan inte skriva på hans facebookvägg men jag ser att han är online så han måste ju se mina mail, skickar sms, och ringer men då svarar han inte, har återigen skrivit på hans företags facebook men ingen reaktion.

Jag vet att det är ynka 300 kr, men nu har det blivit en principsak. Snubben är ett drygt rövhål som säljer prylar till andra (iphoneväska i skin runt halsen, oh the dorkyness) vilket jag inte tycker han borde göra när han beter sig såhär.
Har läst här tidigare om att man kan få hjälp av kronofogden för ett betalningsföreläggande, men det kostar tydligen minst 600kr. hade det kostat 3-400 hade jag gjort det, och skitit i att jag gått minus 600kr, men 600kr plus det för lampan är lite saftigt.
Tips på vad jag kan göra? Just nu är det inte så mycket pengarna, utan mer principen (och snubbens rykte)

Fried little fishies