Antalet konversationer på en fest avgör dess kvalitet
Sociala tillställningar där främmande individer kan förekomma, gör oss människor extremt nervösa. Vi klär upp och berusar oss, modifierar ansiktsbehåring, frisyrer och dofter. Vi hittar på nationaliteter och ändrar dialekt och vi står, utan någon som helst reflektion egentligen, i kö i timtal bara för att få hänga på vattenhållet dit flest flockdjur attraherats. Detta är givetvis ingenting nytt, på intet sätt uppseendeväckande och inget konstigt. Men det jag tänkte vi skulle fokusera på här idag, doftar, med givmilda och breda tolkningsramar, nästan lite nytänkande. För det som krävs av dig här idag är att du provar lite nya grejer på din nästa sociala happening eller i alla fall observerar omgivningen med ett litet annat perspektiv. Din första uppgift under kvällen kommer att vara "beräkning av antalet konversationer", en uppgift du gör omgående och utan för mycket besvär. Gör en mental anteckning av antalet samtal * och glid om du vågar, vidare till nästa punkt. Smiska upp en konversation med valfri deltagare på festen och känn hur nervositeten släpper. Det är bara du och din nya bästa buddy, och ingen bryr sig om vad ni pratar om. Du har just gjort festen och samtliga av dess deltagare en enorm tjänst. Grattis i förskott din lille rackare! (* "1 konversation = Extremt grabbig, brölig stämning. Antagligen ganska nervöst runt lägerelden. 2 konversationer = Med all sannolikhet två grupper där uppdelnigen mellan deltagarnas kön och ålder spelar in. 3 konversationer = Det börjar gå mot ljusare tider och nu börjar festen kännas lite mer human. 4 konversationer = Klackarna i taket, skägget i brevlådan och inga kossor på isen. Festen är nu trevlig. Osv osv. Konversationsreceptet bygger på kaka för ca 10-15 personer.")
Vemfan står i kö i timtal?
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
fattar inte..?
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Tror snubben har skjutit för mycket heroin.
Est. 1984 "Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"
bland det vettigare som har skrivits här på whoa så förstår inte barnen det, bra forum det här
Talfel Varit medlem sedan 2006 och det här är bland det vettigaste? Hängt i Skitsnack och Blandat under hela vistelsen eller har du varit borta från Whoa överhuvudtaget? Det pundaren skriver om är en enskildes persons uppfattning. En fest kan vara riktigt bra, om en partypooper bara stirrar in i ett hörn och umgås inte med någon och sedan kallar festen för misslyckad/skit, vems fel är det? 150 pers hade kul 1 eller 2 hade tråkigt. Misslyckad fest? Har man bara 1-4 konversationer får man ta skylla sig själv. Hur fan kan man bara ha en enda konversation förresten? Går fan troll i de här trådarna.
Est. 1984 "Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"
jag tror inte direkt att han konstatera att det var ren fakta utan en mer skön tankegång, gillar ditt sätt att skriva/tänka pundaren big up
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.
Det räckte med rubriken, den övriga texten var bara överflödig. Sen måste jag fråga dig (pundaren) om du någonsin varit på en fest där alla sitter och är tysta? Byt umgängeskrets isf, för ni verkar inte ha så mycket gemensamt. Din tankegång är typ som att jag skulle säga "Antalet träffade slag i en boxningsmatch avgör dess kvalité". Bara för det snackas mycket behöver inte de betyda att det är kvalité på samtalen. Låt säga att det snackas schlager hela kvällen har det varit en shysst fest då anser du?
my name is xelly smelly
Sen måste jag fråga dig (pundaren) om du någonsin varit på en fest där alla sitter och är tysta? Byt umgängeskrets isf, för ni verkar inte ha så mycket gemensamt. Din tankegång är typ som att jag skulle säga "Antalet träffade slag i en boxningsmatch avgör dess kvalité". Bara för det snackas mycket behöver inte de betyda att det är kvalité på samtalen. Låt säga att det snackas schlager hela kvällen har det varit en shysst fest då anser du? Jag tror han menar "antalet diskussioner" som i - antalet diskussioner som är på gång samtidigt och hur det påverkar grupperingar/stämningen på en fest.
Han nämner som du ser 1 konversation som minsta antalet, inte noll. Dvs, hans tes eller fråga är: är fester där många människor är utspridda och håller diskussioner mellan 2-3 personer, bättre än en fest där typ en eller två stora grupper, sitter och brölar tillsammans i samma diskussion.
Kan hålla med han till viss del, även om topicen som vanligt är inlindad i massa onödigt ordbajsande (fast vissa i tråden verkar ju gilla det, so hey..). Jag föredrar i alla fall fester där folk sitter i flera mindre grupper och samtalar. Det funkar bättre, sen byter man undermedvetet grupp då och då och får träffa samtliga festdeltagare i en mer personlig miljö.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
marvingaye Haha aa okej jag orkade inte läsa igenom allt drabbel och jag tror inte att jag är ensam om de :) Men hur som helst så spelar de ingen roll om det är ETT stort samtal eller flera små, en bra fest i mina ögon är när allt känns naturligt och avslappnat. Dvs att det finns en bra personkemi mellan människorna på festen. Så diskussions ämnet är fortfarande ganska efterblivet..
my name is xelly smelly
riktigt efterblivet diskussions ämne.
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Toastare
2010-10-10 19:50
Är detta för asociala människor som måste "piska igång ett samtalsämne"? Är detta enbart för torra lundastudenter som står i kö "i timtals" till nationer och går på fest med folk de inte känner för de måste och då blir svettiga i handflatorna? Går jag på fest brukar de flesta prata om samma sak.. annars faller det naturligt att det blir många små konversationer. Och har man då hamnat på fest med krystade människor som måste munbajsa fram nått samtal så blir festen tråkigare och tråkigare ju mer folk pratar. next.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2010-10-10 19:51
"prata om samma sak" som i att man umgås tillsammans och skrattar och snackar om samma sak..
Producent
2010-10-10 21:33
aah, alltid härligt med nya bullshit-trådar signerade pundaren . världsmästare på ineffektivt språkbruk
https://soundcloud.com/jakkthemixer
Xelly P25 Det räckte med rubriken, den övriga texten var bara överflödig. Famous last words..
BountyBoo F30 Är detta för asociala människor som måste "piska igång ett samtalsämne"? Är detta enbart för torra lundastudenter som står i kö "i timtals" till nationer och går på fest med folk de inte känner för de måste och då blir svettiga i handflatorna?Teorin är för vem som helst egentligen och jag vet att du inte vill höra det här, men jag tror du hade mått bra av att röra dig i lite nya sociala kretsar. Och då menar jag utanför den trygga lilla bubbla du byggt upp kring spydigheterna du rapar ur dig på diverse olika webcommunities, den känslan det för med sig och givetvis inte att förglömma: De nostalgiska minnena av de fornstora dagarna som administratör här på denna eminenta sida. Insikten om att du har förvandlats till en individ som du för ett par år sedan hade varit tvungen att banna, måste svida en del.
Toastare
2010-10-11 14:50
pundaren, roligt att du försöker skriva som du känner mig? Jag träffar nya människor hela tiden och utökar min bekantskapskrets. Men det kanske är svårt att förstå för en som måste skriva sånna här trådar. Och jag har alltid varit sån här, därför så många tyckte det var jobbigt att jag var admin.. och du har väl träffat mig vanligt också. Och visst är jag trevlig, men kan vara dubbelt så jobbig som här..
BountyBoo F30 Jag älskar din skönt stelbenta inställning.. "Ja, jag är sån här. Lev med det. Folk gillade mig inte innan heller. Tihi." Och det där sista lät som ett trevligt hot. Vi ses i vimlet.
Toastare
2010-10-11 17:50
Jag är förvånad, trodde bara du skrev inlägg.. Och till din förvåning så gillar faktiskt de flesta mig. Och det är inget hot och vi lär inte ses i vimlet.. Klart du får leva med hur jag är. Vore oerhört korkat att ändra sig för lite folk på nätet..
Blir ni gladare om jag slänger in en hink och spade?
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!