I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Plugga spanska, slöseri med tid? osv..

Övrigt - Blandat

   
Manager

2010-10-09 00:07

Plugga spanska, slöseri med tid? osv..

Jag är sugen på att ta en högskolekurs i "nybörjar spanska" och därefter bli berättigad till Spanska 1 vilket man kan studera utomlands, i t ex Barcelona.
Båda dessa är typ 30 högskolepoäng var eller nåt liknande vid fullständigt genomförd kurs..

Det skulle vara kul att studera spanska i Barcelona eller Madrid eller whatever..

Många jag snackar med råder mig till att istället söka till en linje eller nånting på högskolan som ger mig en utbildning och en examen (?).

Ni som har gått igenom detta, anser ni att detta har varit lärorikt och nyttigt för er, eller önskar ni att ni hellre pluggade en riktig linje medans ni fortfarande bodde hemma?

Tackade nej till ett heltidsjobb för att jag hade tröttnat på skiten och för att jag kände att det var dags att börja plugga istället..

Men nu är jag helt lost i vad jag ska studera. Det är alltså spanska på heltid jag syftar på nu..

Har inte tänkt jobba inom spanska eller i spanien eller sydamerika i framtiden, absolut inte, men känner att det hade varit kul att lära sig ett nytt språk och samtidigt få leva utomlands ett litet tag.

Å andra sidan är det inget jag har direkt användning för i mitt framtida arbetsliv och troligtvis inget som gynnar mig förutom att det är en kul grej.

Så, waste of time eller att rekommenderas?

/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit