I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag hatar människor men har aldrig träffat en människa jag inte gillar

Övrigt - Blandat

2010-10-01 17:31

Jag hatar människor men har aldrig träffat en människa jag inte gillar

Stora folksamlingar gör mig andfådd , orden "after" och "work" i samma mening framkallar kväljningar och bara tanken på den svettiga och trånga kollektivtraffiken får mina armhålor att översvämmas. Givetvis överdriver jag för journalistisk effekt, men summa summarum av kardemummabullen är att jag hatar folk i grupp, människor i gäng och grannar i samverkan.

Samtidigt som all detta hat och förvirring åker runt i min kropp, kan jag hur mycket jag än försöker inte minnas en enda människa jag inte gillat eller fattar empati för. Efter några små sköna, trevande hälsningsfraser, kommer jag alltid ut på andra sidan skogen med ett leende eller i alla fall en nyfikenhet på läpparna.

Jag vet inte om dessa två faktum berättar något om mig som person eller om dessa ord jag plitar ner ringer sant hos någon av er. Därför skapar jag denna tråd. Därför förväntar jag mig svar på frågan:

Har jag rätt när jag säger att människor i gäng är dumma i huvet, men att individer är rätt softa trots allt?

2010-10-01 18:06
Du kanske drömmer om att vara en töntig Magnus Betnér bitterfitta, men lyckas inte ro image:en i hamn helt enkelt...

2010-10-01 18:12
Varför "drömmer han om att vara en (töntig) Magnus Betnér" ?

2010-10-01 18:18
Naturligtvis har du fel, men jag känner igen mig väldigt mkt.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2010-10-01 18:57
Det beror på att när människor är i "gäng" inte behöver anpassa sig efter hur du är utan är som de är när det är anpassade för att vara med "gänget". Men när de kanske är ensamma med dig öppnar dem upp sig eller anpassar sig lite mer efter hur du är?

Manager

2010-10-02 09:36
Det är mycket lättare att tycka illa om människor man inte känner eller har någon känslomässig koppling till, speciellt när de uppfattas som jobbiga och i vägen som t.ex. när de beter sig som boskap i kollektivtrafiken. De är ett störningsmoment helt enkelt, och det är väldigt få människor som uppskattar störningsmoment.

Ett större problem är väl snarare att du inte har hittat en enda person som du ogillar. Viker du dig alltid inför andra?
Redline!

2010-10-02 13:34
Precis som Dr.Octagon skrev så blev jag också helt ställd av att du gått runt i ett helt liv hittills utan att träffa EN enda person du inte gillar. Hur tusan gör man då? Jag skulle också säga att DET är ditt problem, snarare än att du ogillar människor som grupp.

Börja ogilla individer istället. Nejdå, jag vet inte om det på något sätt skulle vara en lösning eller ett annat sätt (bättre) att angripa det hela men jag blev verkligen helt förvånad.

Mitt största problem är nästan tvärtom ditt. Jag älskar människor, människor är helt fantastiska och förstår nästan aldrig sin fulla potential till att uträtta saker, handlingar eller förstå sin egen förmåga öht. Till skillnad från dig har jag träffat och lärt känna en hel del individer som jag verkligen absolut aldrig skulle vilja träffa igen. Skulle inte gå så långt som att säga att jag hatar någon, det är alldeles för starkt. Men jävlar vad det skurit sig mellan mig och andra personer, många gånger utan att något som helst drama är inblandat. Bara för att personligheterna och kemin skär sig så fruktansvärt bara av att vara i samma rum nästan.

Dock är jag väldigt motsägelsefull också. Ibland kan jag fullkomligt hata människor, just för att de aldrig förstår sin fulla potential och fortsätter göra hatiska och vidriga saker mot sina medmänniskor och omgivning. Men det är lite annorlunda än att som du, hatar människor för att det är trångt på tunnelbanan eller folksamlingar på större platser med mera..

2010-10-02 19:56
Vikktorius P23

Jag tycker på riktigt, på fullaste alvar och på pin kiv, att folksamlingar är jobbiga och att Magnus Betnér är en fi**a. Vad var din fråga nu igen?

Dr.Octagon

Haha. Det där var för jävla manligt och konstigt sagt.

Och "Vika ner sig"? Varför pratar du som om du vore med i en nittiotals-rulle med Paulo Roberto?

phatie

Jag vet helt ärligt inte varför jag aldrig träffat en människa jag ogillat. Jag hoppas dock fortfarande att jag en vacker och regnig dag, träffar den rätta och bara hatar skiten ur honom eller henne. Du är inte ledig för en fika förresten?

2010-10-02 20:25
folk gillar inte dig heller, så det jämnar ut sig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-10-02 21:02
Min fråga var ingenting, om jag har förstått det hela rätt så har du skapat tråden. Det är alltså din fråga vi försöka luska ut... Om varför du är världens tråkigaste snubbe, men ändå inte är det, fast sen är det ändå.

2010-10-02 21:54
Vikktorius P23

Att du försökte "luska ut något" genom att dra paralleller till Sveriges mest hatade komiker är ett skrattretande påstående. Stå istället för att du försökte göra dig rolig på min bekostnad. Det är skönt att vara ärlig..
Manager

2010-10-03 07:59
pundaren: För det första, dissa inte Kungen av Kungsan. Vi pratar så i Stockholm.

För det andra, du blev överdrivet och uppenbart defensiv. Det verkar som att jag och phatie kom åt en nerv.

Jag har alltid hävdat att om ingen ogillar dig så gör du något fel. Nu kan jag även säga att om du inte ogillar någon så gör du samma fel fast tvärtom.
Redline!
Sångare

2010-10-03 09:28
Jag tycker det låter lite som att du skulle kunna ha s.k "torgskräck".

Sångare

2010-10-03 09:30
Fast jag kan hålla med lite om grupp vs. individ-grejen.

2010-10-03 11:34
Dr.Octagon

"Det verkar som att jag och phatie kom åt en nerv."

Ja, antingen gjorde ni det eller så pissade ni på en av mina finaste egenskaper och kallade det ett ovanligt konstigt problem.

Och hur är ett beteende skadligt om följderna är ett "ses snart igen" och ett leende på läpparna. Förklara gärna detta för mig, din cyniska och pessimistiska räv.

2010-10-03 12:11
Förklara gärna detta för mig, din cyniska och pessimistiska räv.

Okej, det verkar som att din personliga definition av "ogilla" verkar vara en oerhört extrem eller tolerant sådan. För i vanliga mått mätt så skulle jag nog tro att du ogillar Dr. Octagon. Vilket betyder att du äntligen hittat en person som du ogillar!

Fast sen är ju internet luddigt och ibland är det lätt att feltolka. Du kanske kallade honom "din cyniska och pessimistiska räv" med ett leende på läpparna och disney-glimt i ögat.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Manager

2010-10-03 12:12
pundaren: Eftersom det finns människor i alla olika varianter, där vissa är helt dragna till sin spets, så är det helt omöjligt att tycka om varenda en utan att vika sig. Ingen kan tycka om samtliga mänskliga egenskaper som finns, inte ens Jesus.

Visst, man kan respektera andra och acceptera att vissa är helt dumma i huvudet men man kan omöjligen vara polare med varenda en. Du tror att du skulle trivas i en pedofils sällskap? En översexuell pedofil med tvångstankar som bara kan tänka på att sätta på småbarn? Ja, jag drog det till sin spets men det finns såna också.

Det skadliga är att om man gör det mot människor man egentligen inte gillar, men kanske tror sig göra det, är att man eventuellt måste dras med de människorna flera gånger. Iofs. kanske det positiva ur det är att man lär sig att ogilla vissa människor.

Det är inget fel att ogilla människor. Man kan inte gilla människor om man inte har människor man ogillar att jämföra med.

För övrigt känner jag inte direkt att du ler när du kallar mig för en cynisk, pessimistisk räv. Haha, såg nu att du verkar hata Betnér. Har du träffat honom? Tror du att du fortfarande skulle tycka att han är en fitta efter du träffat honom eller skulle du tycka att han är lika mysig som alla andra människor du stött på genom livet?
Redline!

2010-10-03 13:05
Det är väll klart att det inte ligger nått vett bakom mina kommentarer. Precis på samma vis som det inte ligger något bakom tråden i allmänhet..
Toastare

2010-10-03 20:38
Du kanske drömmer om att vara en töntig Magnus Betnér bitterfitta, men lyckas inte ro image:en i hamn helt enkelt...

touché!
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2010-10-03 20:39
och för övrigt så säger väl ditt nick allt, inte allt för ovanligt att missbrukare blir asociala och känner sig obekväma bland mycket folk.

;)
Toastare

2010-10-03 20:41
..och anledningen att du aldrig inte gillat nån är för att du i slutändan gillar dig själv minst.

ta da! Next!
Manager

2010-10-04 10:33
Bounty: Tur att du inte är psykolog. Du kan inte säga åt folk vad de är eller vad de känner, sånt måste de ta reda på själva. Sen vet jag inte ens om du har rätt, men det är överkurs.
Redline!
Toastare

2010-10-04 10:51
dr.octagon, tur att du fortfarande inte kan läsa av ironi på nätet.. ;)

är bara trött på pundarens filosofiska trådar som de flesta av oss nog är bekanta med sen tidigare..
Manager

2010-10-04 12:11
BountyBoo: Men alltså....man kan inte lära gamla hundar att sitta. Sen var inte jag så jävla seriös med mitt svar heller. Jag borde skaffa ett liv eller nåt.

Äh, dissa inte phlegm, han är rolig.
Redline!

2010-10-04 20:34
pundaren

Menar inte att du ska ut med en lykta i mörkret för att söka efter någon att hata. Jag tror verkligen inte att något bra kommer ur att hata en annan person, att hata någon är väldigt extremt. Det gör inte jag. Ogilla däremot, det gör jag men å andra sidan har jag också kanske helt andra anledningar och erfarenheter av individer som gör att det blir mer naturligt att jag är misstänksam mot deras motiv eller liknande till skillnad mot vad du uppenbarligen har.

Det där med en fika - var det för att du vill hata mig? Haha!

2010-10-05 19:10
Boonty boobi bobo - Du är 30 år sluta sitt vid whoa.

2010-10-05 21:47
BountyBoo: Sluta aldrig sitta vid Whoa!

2010-10-05 22:57
Oddsen för att en människa ska lyckas träffa människor som denne går ihop med personkemiskt (?) är nog inte helt uppåt väggarna ändå. Jag har träffat 5-10 pers under mitt liv som jag aktivt ogillat, det är väl inte omöjligt att någon lycklig/olycklig rackare bara träffar personer den gillar/ogillar?

2010-10-05 23:40
Intressant läsning.

Kan känna igen mig lite.

Inte alls lika konkret som du beskriver det men det som får mig att ibland ogilla folksamlingar är hur folk beter sig i stora grupper.

Intellekt ersätts med djuriska impulser och människor gör som de andra.

Exempel: Sekter, passivitet vid våld, hetsiga demonstrationer, osv upplever jag som barbariska, alltså motsatsen till den intelligenta individen.

Men på samma gång är vi ett flockdjur och att bete sig som strömmen är nedärvt beteende som även jag likt alla andra besitter även om nivån kan skilja sig individer emellan.

Toastare

2010-10-06 00:05
Perferia_Sud, ja jag är ju skittöntig som hänger här och är 30.

Vikktorius, tack.. å ingen risk ;)

2010-10-09 02:05
Du skulle träffa mig, jag är nästintill omöjlig att tycka om.

2010-10-11 10:13
intressant tråd.

haha bra där solkatt :-p du är säkert en jobbig jävel.