I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Införsseltillstånd

Övrigt - Blandat

2010-09-09 06:32

Införsseltillstånd

tjaba jag har hittat ett så sjukt fett prydnadssvärd (ichigos från bleach), grejen är bara att jag måste köpa från usa och då tänkte jag allt till innan jag beställde och kom på att det borde väl räknas som vapen? då det är vasst o sådär.
och då måste man skaffa införsseltillstånd från polisen, och då kommer vi till min nästa fråga, vad är preskibitions(?)tiden för brott mot knivvapenlagen? :P
och är det kört att få införsseltillstånd om man är straffad för vad som helst?
smisk

2010-09-09 21:33
får du köpa en machete och ta in i Sverige? svar ja
får du köpa en kniv på ebay? svar ja
får du beställa ett bollträ? svar ja

etc etc etc, svärd kräver ingen "licens" såsom vissa batonger osv
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2010-09-09 21:53
Frågor och svar på tullverket.se

Jag har hittat en försäljare i Spanien som säljer knivar via Internet. Där har jag hittat en snygg Butterflykniv som jag tänkte köpa. Är det möjligt?
Eftersom butterflyknivar räknas som farliga föremål i "Förordning om tillstånd till införsel av vissa farliga föremål" så måste du ha tillstånd från Polisen för att få införa dessa knivar till Sverige.

Vad räknas som farliga föremål undrar du kanske?

Enligt polisen:

Exempel på sådana farliga föremål:
stiletter
springknivar
butterflyknivar
sablar
svärd
kaststjärnor
karatepinnar
knogjärn

Observera att karatepinnar är livsfarliga!
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2010-09-09 23:24
ha ha ha, vad är karatepinnar?

mina filippinska kali-sticks är ok då?

Mabuhay!
Poet

2010-09-09 23:26
Daddy-dan P27

callin all cars,,
"life's a garden, dig it."

2010-09-09 23:47
Haha fan. Hittade massa roliga ninjagrejer med. Vågar man beställa och hoppas att det inte fastnar i tullen?

2010-09-10 12:40
turd_nipple, skulle du kunna lanka till Bleach svardet? Skulle vart trevligt och se hur det ser ut :)

Thank you!
-ò_ó-

2010-09-11 11:22
http://www.kingofswords.com/Swords/Anime-Swords/Bleach-Musashi-Ichigo-Tensa-Handmade-Functional-Sword.html

så jävla fett! handgjort och razorsharp. det finns även ett likadant svärd fast i "rätt skala". alltså lika lång som ichigo är, 174 cm men det känns lite overkill :P
Moderator

2010-09-11 16:10
Alltså det är väl ett prydnadssvärd? De brukar vara veka vid handtaget så om man börjar cutta någon med dem så går de av relativt lätt. Jag kan (mycket väl) ha fel, men jag tror att det är så. Och då ska det ju vara lugnt.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick