I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Internet på mobilen

Övrigt - Blandat

2010-08-15 03:11

Internet på mobilen

Internet på mobilen

Har för första gången fått en sån där high tech touch mobil med värsta kameran och är lite förvirrad.
Hur fan använder man internet? Jag kan surfa runt på nätet när jag är hemma och så och använder mig utav vårt trådlösa men jag ser fan folk sitta på bussen och vara inne på youtube och facebook, det vill jag också göra. Men jag kan inte.

Hoppas ni förstår vad jag menar, jag vill alltså kunna surfa på platser där det inte finns trådlöst internet.

Jag har en Sony Ericsson Vivaz förresten.

AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2010-08-15 03:28
Gå till din operatör och få hjälp.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2010-08-15 03:31
Glömmer alltid bort att göra det, ingen som vet redan nu?
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2010-08-15 03:43
Det kan endast din operatör ordna
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet<br>The Power Of Christ Compells You!!<br>http://www.myspace.com/miomusik

2010-08-15 13:38
Vad har du för operatör? Brukar finnas på operatörens hemsida.

2010-08-15 13:42
Datatrafik över mobilnätet kostar i regel pengar, det kan jämföras med röstsamtal. Har man exempelvis kontantkort kan det vara en dålig idé att surfa över mobilnätet, har man däremot ett dyrt abonnemang kanske mobilsurf inte behöver kosta extra överhuvud taget. Gå till din operatör och få hjälp.
Jag är 15 kvinnor från att vara en one woman man

2010-08-15 15:40
Det första du gör är att ringa din operatör och be om ett surfpaket (tillägstjänst), utan det så är det svindyrt att surfa, kostar normalt mellan 15-17 kr/mb utan surfpaket.

Sen ber du dom om hjälp att skicka surf inställningar till dig, problem solved!

Lycka till!

2010-08-16 22:15
På de flestas operatörernas hemsida kan du enkelt skicka inställningarna till din mobil genom att skriva in ditt telefonnummer och klicka på "Skicka inställningar".
Rekommenderar dig dock att skaffa ett tilläggspaket till ditt abonnemang att surfa på, annars blir det lätt svindyrt.

2010-08-17 16:07
aha I see, jag har bara comviq kompis kontantkort och orkar inte riktigt med att byta. Men om priset ligger på 15 kr per mb så känns det sjukt onödigt. Tack för hjälpen!
AIK
ARSENAL