Först försöker du få tag på en fuktmätare hyr eller låna av någon, efter det så ser du ifall du behöver vidta några åtgärder. Ifall det fortfarande är över 20% så kan du fortsätta vädra tills att fukten är runt 5-15% eller vad som är rekomenderat. Annars kan du försöka få tag på en avfuktare som du låter stå i 1-3 dagar efter det borde det vara snus torrt. OM det nu har blivit mögel så borde du köpa boracol 20 eller något liknande medel som motverkar och förebygger mot mögel, vilket du bara sprutar/sprayar/penslar på den utsatta ytan och fortsätter vädra tills att det är torrt. Ifall du använder mögel medel så kommer själva möglet alltså de som lever försvinna men du kan aldrig få bort själva fläcken eller nyansskillnaden men som jag förstår så verkar det inte vara på någon synlig yta? Detta är vad jag skulle gjort hos en kund. Men det låter inte så jätte farligt, om det var hemma hos mig skulle jag nog bara vädra ett tag och bara härja såhär ifall det blev värre.. själva fukten kommer du få bort tidsnog, värre med mögel som inte är så jätte bra för kroppen osv.