I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Skicka in filmförslag till något bolag?

Övrigt - Blandat

2010-07-20 13:45

Skicka in filmförslag till något bolag?

Jag har alltså sett tonvis med skräckfilmer i mina dagar och därmed observerat mycket inom det. Låter lamt men jag tänker inte utveckla det så mycket utan jag går rakt på sak.

Har nämligen suttit i flera månader av och till och tänkt väldigt noga på filmidéer inom skräckfilm. Och jag undrar om det finns någonstans man kan vända sig och skicka in idéerna till något filmbolag eller dylikt. Tänkte mer till B-filmer eller liknande. Är nämligen väldigt sugen på att skriva och skicka in idéer, så om någon vet någon sida eller dylikt så berätta gärna.

Väldigt tacksam för svar

Redaktionen

2010-07-20 13:53
kul idé, lycka till!
namaste

2010-07-20 13:57
Ironisk?

2010-07-20 14:00
* Castle Rock Entertainment
* Columbia Pictures
* DreamWorks SKG
* Hollywood Pictures
* Lions Gate Films
* Metro-Goldwyn-Mayer

* Miramax Films
* New Line Cinema
* Paramount Pictures
* Sony Pictures
* Touchstone Pictures
* TriStar Pictures

* Twentieth Century Fox
* United Artists
* Universal Pictures
* Walt Disney Pictures
* Warner Bros.
* The Weinstein Company

Där har du en del från usa, bara googla fram hemsida, maila och fråga? :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-20 14:03
Skicka in ditt mauscript till M.Night Shamalalamalamayan's manager. Tycker allt att han behöver lite nya idéer då hans senaste skräckfilmer har blåst babiankukar.

Annars är det väl den vägen du bör gå. Luska fram kontakten till diverse managers och agenter som hanterar regissörer och skådisar som är relevanta för ditt script. Skicka in ditt välskrivna verk till dem och gör en follow up efter någon dag och checka om de har fått det eller inte. Sen ringer du igen efter någon vecka och frågar vad de tyckte, med antagandet att de faktiskt har läst det.

Och ja, jag hoppas du är duktig på att skriva och inte tror att du bara kan skicka in lite random "idéer" och att de sedan gör en kickass film av det och ger dig credd.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Redaktionen

2010-07-20 14:12
Nej sexpack, jag var inte ironisk.

Alla på whoa är inte rövhål. :)
namaste

2010-07-20 15:13
Och ja, jag hoppas du är duktig på att skriva och inte tror att du bara kan skicka in lite random "idéer" och att de sedan gör en kickass film av det och ger dig credd.

haha.. hade ändå varit kul om det var så
Get Random!

2010-07-20 15:52
se till att skicka till ett icke-judiskt filmbolag, om det nu finns några
Dampklotter föder dampklotter

2010-07-21 01:14
PaganAltar

wtf är det för kommentar?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-07-21 02:11
se till att skicka till ett icke-judiskt filmbolag, om det nu finns några

word!
...och det är det som är så fint med whoa!

2010-07-21 03:54
haha lol. vad händer här nu då?
Get Random!

2010-07-21 09:35
För judiska filmbolag är...? Onda? Gör dåliga filmer? Kommer att blåsa killen?
Något lurt på g här.
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR

2010-07-21 09:50
Ja judarna är väl inte så bra på skräck, dom gör bara massa golemrullar

Skämt åsido, jag skriver också på ett skräckfilmsmanus som jag drömde fram en natt, så om du hittar några bra adresser att skicka till får du gärna dela med dig.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2010-07-21 14:05
Sexpack: skriver du bara eller filmar du också? annars skulle jag börja göra amatörfilmer och skicka in dem till bolagen ist, det visar på ambition och vilja. Är du dessutom under 20 finns det säker tonvis med amatörfilmtävlingar du kan vara med i.