I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tatuering ( kostnad`s fråga)

Övrigt - Blandat

Producent

2010-07-04 19:13

Tatuering ( kostnad`s fråga)

Funderar på om jag ska tatuera mig nu under sommaren, o har nu hittat va jag ska ta. Men det jag undrar över hur mycke denna tatuering kostar? måste finnas nån här på whoa som har en liknade o vet ungefär hur mycke det kostar...vet inte om jag kommer göra exakt som på bilden men nått liknaden blir det iaf

"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2010-07-04 19:44
bästa är nog att gå dit du hade tänkt tatuera dig och fråga vad dom tar för priser :)
och tips är väll att inte tatuera under sommaren då det inte får synas i solljus (rätta mig om jag har fel, är iallafall vad jag fått höra)
Producent

2010-07-04 20:03
jo det e enklast men har tyvärr inte tid o springa runt till olika tatueringstudion o kolla pris eftersom jag jobbar mycke just nu. Därför jag kolla här hur mycke en sån kostar att gadda...

får väl köra med T-shirt som tänker överarmen =D

2010-07-04 20:18
"Vad kostar en bil ungefär i denna storlek måntro?"
((MAAD))
Moderator

2010-07-04 23:08
Det är helt olika, man kan aldrig säga vad en tatuerare tar för priser om man inte pratar med dom själv. Standardpris brukar ligga runt 1000kr/timme. Men det varierar beroende på tatueraren själv, vissa får "kompisrabatt" för dom känner tatueraren eller om man gör en större tatuering som tar längre tid så brukar timpriset dyka rätt bra.

Typ som för mig, min första jag gjorde på underarmen tog typ 2 timmar att göra, fick betala 2000kr för den, resultatet var väl sådär, när allting var läkt så märkte jag att linjerna var riktigt ojämna men ingen annan märkte det för att skuggningen var bra. Så det gjorde väl inte så mycket.

Sen min andra som jag gjorde över en sidan av revbenen hos en annan studio tog typ 5 timmar, den kostade mig 2500. Trotts det "låga" priset på denna så blev den myyycket bättre än min första.

Så det är heeelt olika vilken tatuerare man går till, den dyraste behöver inte vara den bästa.

Blev kanske lite offtopic där men gav dig lite extra info som kanske uppskattas =)
//TW

2010-07-04 23:36
ja min underarm tog 5 timmar ungefär och kostade sex papp.
Sjukt nöjd och gjord på king carlos i stockholm. Rekomenderas starkt!
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Producent

2010-07-05 19:30
ok...så man kan räkna med 1000 spänn tim då ungefär? inte så farligt endå...

2010-07-05 20:02
Tänk på hur många timmar en sån stor gadd tar o göra med... Jag har en som är ca 1.5 x 1 dm stor och skuggad, dock inga fina detaljer... tog 2 timmar
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
Moderator

2010-07-05 20:39
Jag skulle vilja säga att Tatueringen på TS bild tar kanske 4 timmar, men alla tatuerare jobbar olika snabbt. En tatuering som tar 3 timmar för den ena tar 4 timmar för den andra.

Men det viktiga när du ska göra en tatuering är att kolla på massa tatueringar som studios gjort och välja en studio som du tycker gör schyssta tatueringar. Hör runt i bekantskapskretsen/familjen. Brukar kunna vara till stor hjälp.

Ett annat tips är att gå in o checka på gaddad.se, där finns det tatueringar upplagda av i princip alla tatuerare, du kan även gå in i deras forum och kolla runt vad som skrivs och läsa om andra saker som kan vara till din hjälp.

Försöker vara till så stor hjälp som möjligt nu =) Finns inte mycket värre än en misslyckad tatuering. (Jo det finns det, men ni fattar)
//TW
Skivsamlare

2010-07-05 21:45
jag skulle tro att du får köra den där i två sittning varav 3 timmar per sittning, ev. räcker det med två timmar för andra sittningen. priset då om man ska gå till någon som är skicklig nog att utföra det snyggt blir väl någonstans mellan 4 och 6 tusen kronor. Men allt beror ju så mycket på vad man ska göra. Han som jag går till tyckte t.ex så mycket om min idé på sleeve att han rabatterade mitt pris med en fritimme första sittningen.
 http://www.kulturkompaniet.nu/
Skivsamlare

2010-07-05 21:48
Försöker vara till så stor hjälp som möjligt nu =) Finns inte mycket värre än en misslyckad tatuering. (Jo det finns det, men ni fattar)

haha, eller hur! på sätt och vis är ju en misslyckad tatuering bodymodsens motsvarighet till kronisk hosta: det är inte farligt, det är jävligt jobbigt och man blir aldrig av med den (bortränkat cover-ups eller orealistiska grejer som laserblekning).
 http://www.kulturkompaniet.nu/

2010-07-05 23:50
Jag har en ganska simpel relation till min gaddare. Jag pyntar 3000kr per sittningen, sen sitter vi mellan 3-5h och kör på. Nu är det inte historiens snabbaste gaddare vi snackar om, men allt blir perfekt och genomgås väldigt noggrant. Sen om allt är färg antar jag att allt tar tid. Är en sleeve vi håller på att skapa, har en sittning kvar - avklarat 6st.
Keep crushin'!
Rappare

2010-07-07 17:36
rotlös
Han som jag går till tyckte t.ex så mycket om min idé på sleeve att han rabatterade mitt pris med en fritimme första sittningen.
Nu blev jag intresserad, berätta om sleeven :)