One-night-standets eviga paradox
Från mitt högst ödmjuka utkikstorn tycker jag mig ha funnit en diskrepans mellan vad folk under nyktra, politiskt korrekta tillstånd harklar ur sig angående engångsligg och vad de egentligen gör under liggets förarbete. Föga förvånande kanske, men varför är det då inte mer diskuterat eller för den delen, redan socialt accepterat att på regelbunden basis gå med högburet huvud hem från bortamatchen? För medan folk, vitt och brett, på lunchraster, i kollektivtrafiken och hos frisören sitter och fördömer "ytliga" och "genanta" "uppmärksamhetsprostituerade" för ett dekadent och innehållslöst leverne, önskar de innerst inne att de var lika avslappnat frisläppta. Inte nog med att folk sitter och drömmer om en annan typ av uppförande, de är också beredda att alternera sitt medvetande med hjälp av kolsyrade drycker, diverse droger och annan stimulantia. Detta resulterar, lite förenklat i en demografisk översiktsbild som består av två separata, men ändå ganska liktänkande fallanger. En lite större grupp som fördömer strävan efter att träffa tillfälliga sänggymnastikpartners på krogen men som ändå själva försöker hitta sig en trevlig kompanjon. Och så en lite mindre som inte fördömer uppförandet och som givetvis också letar efter en attraktiv side-kick. Det jag vill veta är alltså följande:Vad tycker ni om fenomenet engångsligg? (Det ska klargöras att jag inte ägnat mig åt denna nattliga aktivitet på flera år, att jag just nu befinner mig i ett kärleksfullt och exklusivt förhållande, och att jag helt uppriktigt är nyfiken på vad den allmänna uppfattningen är kring denna trevliga fråga. Och som vanligt: Svara gärna på trådens fråga, men skippa kommentarerna om mitt sätt att skriva. Det här är min last, och jag kan inte sluta hur mycket jag än försöker.)
Det ska väl egentligen inte vara nån big deal om båda är med på det, vad jag stör mig på är hela "ångra sig"-grejen
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Det är väl trevligt med sex, "roligare" att ha sex med någon man älskar dock. Det jag inte gillar med engångsligg är dåligt sex, när det blir allmänt wierd, uncool!
Paradoxen med engångsligg är väl att om man har bra sex så vill man väl ha det flera gånger och inte en gång? Det ställer ju engångsligg lite på kanten då det per definition sker en gång och sen ångrar sig en eller båda.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Du borde blir krönikör.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Ja man får ju säga att jag gillar herrens ordval o uttryck. Jag tycker att folk ska göra det dom vill med vem dom vill så länge dom inte skadar sina polare eller andra nära o kära.
Precis som Moderndrukard säger så är det ju sällan så att det blir just bara ett one night stand. Det är ju det promiskuösa att man drar hem/följer med någon som är det störande momentet. Efter så kort tid typ. För själva akten, sexet verkar inte folk bli upprörda över utan just att man vågar lite på någon man inte känner så, krogragget.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Toastare
2010-06-24 11:14
Jag tycker att folk ska göra det dom vill med vem dom vill så länge dom inte skadar sina polare eller andra nära o kära. Håller helt och hållet med.. och de som inte håller med är Bry-Lennarts...
Jag skyller allt på Emma!
Har aldrig upplevt ångragrejjen alls faktiskt förutom när jag låg med en tjej som var betydligt mycket yngre än mig, utan att vi visste det natten innan. Men det var mest hon som var ångerfull :D
sincedayone, mata honom inte.
jagvillocksåhaenblog.com
Massa text för lite innehåll. Ett bra one nights är ju grymt, om hela "förspelet" på krogen(eller wereever) varit nice o allt sånt.
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Moderator
2010-06-24 17:29
Ingen stor grej alls faktiskt för mig, det händer lite då och då i kompiskretsen, det pratas om det dagen efter och kanske tas upp på nästa helgs förfest. Men sen är det glömt. En trevlig grej helt enkelt. Vissa säger "det är jobbigt när man tar hem någon som inte verkar vilja åka direkt på morgonen". Men sånt tänker man väl på innan? om man inte har stake nog att säga åt någon rakt ut att den måste gå om man nu inte vill ha kvar den dagen efter så ger man fan i att ta hem nån.
//TW
alltså, jag tycker du överdriver fördömandet en aning. finns det ens nån som överhuvudtaget bryr sig om sånt mer än ett hånfullt "höhö, kunderunte hitta nå bättre" dan efter? nä, ons känns mest jävligt 90-tal:) det är väl ingen som tycker det är kul längre
http://www.kommandot.se/wp/
bperb det hör nog mer till att bli äldre snarare än vilket årtionde det är:)
Sluta göm dig bakom andra nicknames, Phlegm..
GAIA Precis vad jag tänkte! on topic - o.n.s. är väl ingen större grej, varken åt ena eller andra hållet. Jag har nog aldrig träfat någon som har fördömt engångsligg eller sett ner på någon som ägnat sig åt detta. Jag ser det nog som en del av hela singelprylen..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Han blev ju bannad under det nicket. :)
jagvillocksåhaenblog.com
moderndrunkard jo så är det nog, men det betyder inte att jag har fel. ungdomar är puckon, något som vi alla kan stämma in i antar jag, och knullar säkert runt en sväng utan att någon egentligen bryr sig. med åldern så kommer ju latheten och bitterheten in och insikten om att ett ons inte är vidare kul eller värt besväret gör att de få som ändå vill klaga ändå inte kan göra det eftersom folk över en viss ålder ändå inte knullar. men jag tror fortfarande inte att nån egentligen bryr sig mer än "jahaja, jaja, ha så kul men säg inte att jag inte sa att det knappt är värt besväret"
Bra sex är nog jävligt svårt att hitta via one night stands. Det är ju sexet som är grejen (eller hur?) och riktigt bra sex kommer genom samspel, som inte är något man får till efter ett gäng bärs, en timmes fyllediskussion och sen ett ligg med av alkoholen nedsatt koordination. För att inte tala om den förvrängda världsbilden som alkohol ger, vad som var bra dagen innan kanske är ett fatalt misstag dagen efter. Jag tror att uttrycket "Träning ger färdighet" passar in på sex, och inte då "Jag har lägrat många fruntimmer"-träning, utan träning för två (eller fler om man är sån) under flertalet sexuella aktiviteter. En kvinna gillar exempelvis att mottaga oralsex, medan nästa kvinna kan föredra kamasutra. Anpassning, Survival of the fittest, djungelns lag. Poängen är att två människor som känner varandra, och utöver det även lärt känna varandras kroppar, antagligen får ut det mesta av sex. Å andra sidan så är alla olika och söker olika saker, så stryk allt.
Jag vet inte vad man ska tycka om det egentligen eller om man ens tycker något om det. Inget för mig personligen, men de som tycker att det känns bra kan väl köra på det hur bäst de vill. Och ja:
Jag tycker att folk ska göra det dom vill med vem dom vill så länge dom inte skadar sina polare eller andra nära o kära.
Delam tange barat
Anenkefali Har inga problem alls med det där. Kan få och ge bra sex av ett one-night-stand utan tvekan
Det beror ju mycket på hur väl man klickar och vilka man hamnar med. Jag kan ha asroligt sex med ett ons utan att det är bra för det, men det blir en rolig historia och något båda kan garva åt liksom Bra sex = great dåligt sex = rolig historia, antingen i lustigt eller nedsättande "höhö på förfesten" syfte
alltså, ons KAN ju vara sjukt, s.k., bra sex också. frågar ni mig så handlar det mest om grad av fylla, tillräckligt full för att släppa loss men tillräckligt nykter för att veta vad man egentligen pysslar med. om bägge är på samma nivå dvs
Att ett ONS kan vara ett bra sex är det väll ingen tvekan om.. med alkohol försvinner alla gränser och helt plötsligt utövar du dina fantasier. Så länge det inte skadar någon i din omgivning så ser jag inget fel i det.
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Då kvarstår väl problemet, varför vill man chansa på ett nytt ONS när man precis haft bra sex (rentav "sjukt, s.k. bra sex")? Menar inte "precis" som i att folk brukar hoppa ur en säng och ner i nästa under samma kväll, utan mer fenomenet med folk som går på krogen varje helg och försöker få med sig nya erövringar varje gång. Ett ONS är uppenbarligen en engångsgrej (hörs ju på namnet), så om det är riktigt dåligt är det en rolig grej att ta för grabbarna (i bastun med bärs kan jag tro), men vad händer om det är det bästa man varit med om (sexmässigt)? Den ökända paradoxen som någon tog upp ovan alltså; one night stands händer en gång, men man vill sällan göra saker som var bra, roliga och lyckade bara en gång. Och oavsett om det är bra sex eller inte så känner åtminstone jag (som är i en lång relation just nu) att vårat sex var bra i början (tyckte jag då iaf), men det har utvecklats otroligt efterhand, medan vi lärt oss mer om varandra och vågat ta upp djupt liggande fantasier.
Till saken att det beror ju lite på hur flippade fantasier folk har också, man är inte alltid game på på blodiga slag och våldtäktslekar bara för att man har några bira innanför västen alltså (självupplevd erfarenhet :S)
App Mes! Sex ÄR våldtäktslekar och blodiga slag. Och avföring.
ankenfali alltså, man kan ju faktiskt ha sex i annat syfte än att leva i lögnen om den eviga kärleken och spä på konservativa idéer om kärnfamilj och tvåsamhet som ideal. om du har det bra, fine, men folk är olika. sex kan ju handla om rebounds, för att det är kul och lite spännande etcetc. det kan vara kul att göra saker trots att man inte är grym på det. jag gillar att sparka fotboll eller spela biljard med mina vänner (olika partners varje gång kanske...?) utan att vara särskilt skillad på något av det, men jag tycker ju fortfarande att det är kul. man behöver inte ta allt så jävla allvarligt, sex och sexpartners inberäknat. nu verkar ju just sex bli så himla spännande trots att det egentligen är... ingenting... jag tror att det gamla själva tabut om just sex har gjort det till att det uppfattas som så jävla spännande. det är lika naturligt som att äta mat eller bajsa, och inte fan är det nån som höjer på ögonbrynen om jag exempelvis skulle bjuda en date på middag trots att det är lika upprörande. dvs inte alls. att jag sen inte ser poängen med sex eller ons är ju bara en personlig åsikt. folk får väl knulla lika väl som att titta på sex and the city, jag fördömer dem inte men kommer knappast att förstå vad som driver dem.
engångsligg låter alltid bra när man är kåt, efteråt så ångrar man sig hårt.
kul att de körs
bperb Jag förstår din poäng, men tycker ändå att folk som gillar sex borde vilja få ut så mycket som möjligt av det. Tvåsamhet behöver det inte vara, det kan vara en KK-relation också, eller en swingers-relation mellan två stycken. Poängen är att något som händer en gång (och endast en gång), antagligen inte är lika genomtänkt och bra utfört som något som görs flera gånger (mellan samma personer). Tänk fotboll, om jag sätter in två bra spelare bredvid varandra så betyder inte det att de spelar bra, om de inte är samspelta. Känner spelarna varandra så går det (mest troligt) mycket bättre för dem att spela tillsammans. Och gällande bajs så tror jag att de flesta av oss föredrar att bajsa på våran sköna, hemtrevliga toalett framför att springa runt och bajsa hos andra hela tiden. Folk kan ju ha såna där luddiga saker på toaringen, och vissa kanske inte ens har tidningar hemma. Nej, men det är väl bekvämare och allt hemma?
ankenfali ja, vad du tycker är väl i sammanhanget egentligen ointressant just iom att din åsikt inte är lag. frågar du mig så grundas dina argument i just de gamla konservativa tabun jag nämnde, att sex är någonting speciellt och att sexlivet ska vårdas ömt och ska skapa någon slags närhet eller whatever. sex är sex, ibland är det bra, ibland är det dåligt, svårare än så är det väl inte. man kan ju föreställa sig många orsaker till sex, men ska vi vara väldigt krassa så handlar det ju om reproduktion och ingenting annat, om du eller jag lägger andra värderingar i det så är det ju våra högst subjektiva, och meningslösa, åsikter. du, om jag förstår det rätt, har sex för att vårda din relation, men det innebär inte att nån annan håller med dig
Håll dig till ord och uttryck du verkligen behärskar, så slipper din nästa utläggning bli så förbannat skitnödig och pretantiös. Ett litet tips för framtiden bara.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
bperb Jag förklarade precis att jag har sex för att det är trevligt, och ju bättre samspel (sex är något man gör tillsammans, med varandra) desto bättre sex. Men vill du se mig som en gamling som tycker att sex är tabu så är du välkommen att göra det, jag hävdar bara att sex är trevligt, och är som bäst efter lite träning. Nu skriver du väl som att din åsikt är lag också, så det är ingen idé att ens dra upp det; självklart är det åsikter vi vädrar, inte bestämda saker. Det finns ju ingen diskussion om saker redan är fastspikade.
Håll dig till ord och uttryck du verkligen behärskar pretantiös Tror du råkade skjuta dig själv i kuken där, min vän.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Marvingaye: Haha, tänkte precis skriva det tills du skrev det.. För övrigt håller jag med Swagman, det blir en skum text.. Typ contexten ska helst passa ordspråket och det gjorde det inte riktigt där. Men men antar att det är min subjektiva bedömning... Till ämnet..... Diskussionen i sig känns weirdface, eftersom detta är något som jag misstänker är sjukt individuellt. Anyway, jag har haft ons ett par gånger och jag tyckte det var skit, helst något jag försöker undvika om man inte får "a offer you cant refuse" så att säga.. haha.. Men alltså sexet i sig var det inget fel på, men liksom utan känslor så blir det ganska meh... Det är som att kolla på en actionfilm utan vapen, våld och explosioner.Så mitt tips, börja åt andra hållet, hittar du en skön flicka, lär känna henne och känns det rätt så utforska då varandra :D. Och är det så att tjejen bara är ute efter en sak, så brukar min bedömning vara att hon inte är värd besväret. Mina polare brukar säga att jag är lite homo på sättet att jag först vill lära känna personen, men jag tror och hoppas på att man vinner på det i längden :) Jag har ett motsatt problem just nu, hur man glömmer ett ex. Totalt omöjligt och det var länge sen nu.. Men ajja det är en annan tråd :D
Palleman, man glömmer aldrig sitt ex (om det var bra dvs).. fan, jag sitter fast i den dröm man levt och det har gått i princip 1 år sen vi bröt det =) Bara att traska vidare och inte se det som ett hinder utan snarare ta lärdom av det.. antar jag =O men som du sa, det är en annan tråd ^^
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
eh_japp: engångsligg låter alltid bra när man är kåt, efteråt så ångrar man sig hårt. Varför i hela friden då? Har du avundsjuka kompisar? Katolsk uppfostran?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
han kanske upptäckte att det var syrran han råkat ligga med? den tryckta stämningen vid frukost och allt
han kanske upptäckte att det var syrran han råkat ligga med? den tryckta stämningen vid frukost och allt Låter som att du vet du pratar om.
Jag utvecklar bperbs teori: han råkade ligga med sin sin avundsjuka syster som han delar en katolsk uppfostran med.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
sister in crime möjligen, men det har lyckligtvis mest resulterat i glada historier i efterhand. mina blodssystrar hoppas jag att jag slipper vakna upp bredvid efter en blöt natt däremot. men ja, jag säger ju det, är det verkligen värt det?
Refused P29 du pricka rätt på ett av dom haha
kul att de körs
Det är ju alltid nice o roa sig lite med en fin dam.. Hela raggar grejen är ju spännande o skojjigt lixom, men ibland är ju the chase better than the catch :).
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
DMAt: Alltså, det var precis 2år sen, sen jag bröt det. Och jag har haft en tjej i mellan. Har fortfarande inte kommit över min första kärlek and never will.. ajja annan tråd som sagt;)
Tycker det är löjligt att folk gör en sak av något som inte spelar någon roll egentligen..
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Fördömer engångligg gör nog bara Göran Hägglund. Som sagt tycker jag också att det är okej att "onenightstanda" om båda är med på det och det inte skadar någon annan.
Hej
Varför lägga moraliska värderingar i saker som bara är subjektivt iaf? Om två personer som tycker det är okej rullar runt i sängen så vad har folk med kass inställning med det att göra? Om en tredje person däremot inte gillar det och håller sig ifrån det... Vilka är då de första två att tycka sig ha rätt att ha en åsikt om det? De har ju inte de med att göra...
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Allt är ju subjektivt, så varför ens diskutera. Lika bra att alla börjar blogga istället för att skriva på forum. Jag menar inte att det är fel med onenightstands, menar bara att jag tror att sex blir mer finslipat och bättre ju mer samspelta två personer blir. Lite konstig mening, men tror att min poäng framgår. Vill bara förtydliga det (med en otydlig mening).
ankenfali ja, det krävs väl ingen astrofysiker att räkna ut att träning ger färdighet, det jag påpekar är bara att alla inte är ute efter perfektion med kama sutra som ideal, man kan ha sex av oräkneligt antal andra orsaker, där ett svettigt, stånkande och bökigt, men underhållande, samlag kan vara betydligt mer värdefullt än en älskog mellan två ömt älskande människor
Inte två ömt älskande människor, två människor som vet exakt vad den andre vill ha, och får ut maximal njutning av sitt sex. Men visst, folk åker ju på hultsfredsfestivalen också, där är det väl svett, stånkande, bökigheter och dylikt som är grejen.
ja men du vägrar ju ta in vad jag säger! personligen kan jag tycka att njutningen kan vara som störst om man ligger med någon man inte känner, och tänker på sig själv i första hand, ömsesidigt. då försvinner kraven och tanken på att det ska vara en tävling där bägge "ska komma unisont och förenas i kärlekens famn" eller nåt annat påhitt och man kan ha skoj och njuta av sexet på riktigt. men det är ju bara jag... men det är klart, det kan ju vara asatrist också. men det kan det ju bli med en sedan länge fast partner också
bperb Right back at ya, som sagt, det är inte något om att "komma unisont och förenas i kärlekens famn", jag snackar inte om kärlek, bara nyckeln till välutvecklat sex. Som sagt, KK-relationer, eller varför inte onenightstands x valfri siffra (med samma person)? Men jag förstår helt klart vad du menar, nyhetens behag eller vad man säger. Det är ju alltid spännande med en ny kropp att lära känna, eller bara bruka och sedan lämna och aldrig mer återse. Vi är på två spår, knappast så att något är mer rätt än det andra. Och ja, onenightstands kan vara värdelösa, precis som sex med en fast partner. Är nog lite förblindad av att jag hittat en sexgudinna som det bara blir bättre och bättre med också, så antagligen lite my bad =)