I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Två skämt! Analysera med mera...

Övrigt - Blandat

2010-06-15 21:56

Två skämt! Analysera med mera...

Läste två "Dagens garv" i Expressen för ett bra tag sen och bestämde mig för att klippa ut dem. Har nu äntligen tagit tag i att posta dem här.
Så här kommer de:
Skämt 1
Efter en lång och ogynnsam dag på banan vänder sig en trött och frustrerad golfspelare till sin caddie och säger:
- Du måste vara den sämsta caddien i hela världen!
- Nej, det vore lite för osannolikt.

Skämt 2

Enok hade gift sig på gamla dar men äktenskapet varade bara i ett par månader.
- Varför skildes ni? frågade en gammal vän.
- Jo, hon var ju alltid i vägen när jag skulle laga mat.

Ja! Och nu till min poäng med tråden.
Jag vet inte om jag fattar skämten...

Ska det roliga i första vara att det vore lite för osannolikt att vara världens sämsta caddie - till världens sämsta golfspelare?

Är det tokiga i det andra skämtet att den gamla mannen lagade mat och inte kvinnan. Utan att kvinnan (som ska laga maten i hemmet) istället är i vägen?

Någon annan som har en tolkning?
Är det någon här som tycker att något av skämten är roliga?

För övrigt vill jag inte göra det här till nån "dåliga-skämt-tråd" eller en diskussion om huruvida tidningars insändare-skämt sällan eller aldrig är roliga.
Vill gärna ha fokus på mina exempel, när det är utrett så får folk gärna skriva egna exempel med liknande karaktär.

Tack på förhand!

I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Poet

2010-06-15 23:09
Alltså går första skämtet ut på att det helt enkelt finns väldigt många caddies, så de vore osannolikt att han var den sämsta?

Skämt två verkar skämtet ligga i att det först låter som ett väldigt manligt skämt, men sen går det över till att inte vara det. Skulle jag kunna tro i alla fall.

Skrattade inte till någon av dem.

2010-06-15 23:37
Första skämtet går ut på att, Det vore osanolikt att den sämsta cadien får den sämsta golfspelaren någonsin antar jag.
B

2010-06-16 00:22
Hört bellman på taket?
Nej
Det var för att han smög.

Jag hatar dom som skickar in skämt till tidningar, alltid så jävla dålig humor.. . . .. .. . .
((MAAD))

2010-06-16 00:24
trodde du tyckte de var roliga först.. fattade inte första heller och det andra var inte ett dugg kul...
Its darkest before dawn
Producent

2010-06-16 00:45
skulle någon dra dom för mig skulle man höra syrsor i bakgrunden fan.

2010-06-16 01:06
Hahaha, galet bra!

Nä jag såg verkligen inget roligt..
Äger dig som staten
Rappare

2010-06-16 01:10
Det roliga med andra skämtet är ju att kvinnan alltid står vid spisen, alla vet att kvinnor inte gör annat.

2010-06-16 01:42
Existenz humor från scrotum... eller?

Man kan ju åtminstone konstatera att det är oerhört dåliga skämt.. resten verkar vara sagt =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2010-06-16 08:40
scrotum, vet din mamma om att hon misslyckats med dig? Med tanke på din syn på kvinnan.

2010-06-16 09:10
Angående skämt nr 1 så kan förstås matematiska skämt vara roliga. Just i det här fallet är det väl isf snarare att caddien faktiskt har ett rakt svar på tal som är det roliga.

2010-06-16 11:13
scrotum, vet din mamma om att hon misslyckats med dig? Med tanke på din syn på kvinnan.

Bara en snabb fråga... Har du en laptop i köket?
B

2010-06-16 12:13
fattade ingen att scrotum var ironisk? och jag förbehåller mig rätten att inte skämmas om det nu var så att han faktiskt var allvarlig. men jag tyckte hans inlägg skimrade av sarkasm..

2010-06-16 13:32
phatie sa det...

2010-06-16 13:58
Ok!
Då hade jag fattat dem rätt och ingen annan tyckte de var roliga heller...
Så tack för svaren!
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly
Rappare

2010-06-16 14:57
Självklart var jag ironisk, trodde inte att jag skulle behöva förklara det.

2010-06-16 15:47

haha ironin
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Producent

2010-06-16 15:54
AngeliC F25
vet din mamma om att hon misslyckades med dig, med tanke på din "osyn" på ironi.

2010-06-16 16:13

Bara en snabb fråga... Har du en laptop i köket?

fniss..
AIK

2010-06-16 17:05
elajt haha
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"

2010-06-17 15:00
Ja första är ju helt klart ett exempel på tråkhumor.
Den andra också antar jag men det var inte lika tråkrolig.

för övrigt är scrotum rasist.
Ridå

2010-06-23 23:15
Första skämtet;
"För osannolikt" att världens sämsta golfare hade världens sämsta caddie är ju fel. Det är snarare den mest sannolika kombinationen. Det är ju mer osannolikt att en skitbra, bra, eller hyffsad golfspelare skulle ha världens sämsta caddie. Om någon hade frågat mig vems caddie som var bäst: Tiger Woods´ eller en total nybörjares, så hade jag helt klart chansat på tigerns. Därför är skämtet inte bara tråkigt utan även ologiskt.

Andra skämtet;
Jag antar att det finns en poäng i att gubben är gammal. Om det enbart vore ett "kvinnor ska stå vid spisen-skämt" hade ju gubbens ålder varit irrelevant. Jag tror snarare att poängen är att gubben äntligen har hittat någon att dela sitt liv med men är oförmögen att göra det, för att han är för van vid sin ensamhet... Ingen garvgaranti kanske men så tror jag.