I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kärring som inte skickat en vara - hämnd! vad göra?

Övrigt - Blandat

2010-06-14 23:30

Kärring som inte skickat en vara - hämnd! vad göra?

Har gått distans på en skola och köpt en bok via en annons där. Har alltid funkat säkert eftersom alla är ju inskrivna som sig själva där. Köpte en bok av en kärring men hon har inte postat boken. Hon påstår sig ha skickat den och hört av sig till posten och sen skulle hon va schysst och posta den andra boken hon hade istället och efter det har hon inte hörts av. Jag tycker det är en sån rutten stil och vill hitta på nåt.

Kan man skicka en betalningföreläggande? Jag har ju bevis på att jag skickat pengar till henne men hon har inga bevis på att hon skickat boken. Jag har fan aldrig haft problem med att ett paket inte kommit fram via Posten.

Vad kan jag göra annars? har sett henne på facebook BAH!!

Liqorice = Lakris minus u & t

2010-06-14 23:34
du kan ju polisanmäla men tyvärr är det ju ett ärende som dom sällan hinner utreda. om ni går på samma skola skulle jag konfrontera personen
vadå? jag dyster?

2010-06-14 23:36
slå sööönder henne :DDD beef beef beefff
be the change
Producent

2010-06-14 23:36
distans skrev hon...

jag skulle skickat mjältbrand till henne.

2010-06-14 23:37
Saker kan ju försvinna i posten så det är ju inte uteslutet, dock om hon inte kan bevisa att hon postat det så anar jag ugglor i mossen.. varför skulle man inte göra det liksom?
Alla borde veta att man gör det när det handlar om handel över nätet, du kan ju polisanmäla det som greggan säger men det lär inte hända så mycket utöver statistik.
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2010-06-14 23:47
Det handlar inte om så mkt pengar heller men 186 spänn är ändå 186 spänn. Varför ska hon TA mina pengar?! Jag betalar nästan gladeligen 300 spänn på betalningsföreläggande för att få tillbaka dem hähä om det nu skulle gå vägen.

Kan man skicka betalningf. för så lite pengar o kan man göra en polisanmälan på så lite pengar?

Hon har PERSONKONTO oxå... hon måste va riktigt blåst.
Liqorice = Lakris minus u & t

2010-06-15 00:10
Börja beställa massa skit och abonnemang över internet i hennes namn. Räknas antagligen som "Urkundsförfalskning" och är brottsligt, men vafan, det kan såna typer vara värda! Då får hon lite att göra

2010-06-15 00:47
Rent hypotetiskt vore det lite roligt att beställa saker till en sådan människa så som heltbortalen skrev. Lite random sådär. Och massa reklam från Jehovas, Scientologerna osv. Men det uppmanar ingen här absolut till, för som sagt är det inte lagligt!
Delam tange barat

2010-06-15 00:55
Får säga som så att se till att använda någon form av garantitjänst i framtiden om du vill vara säker på att få din eller dina varor. Eller att det skickas rekommenderat. Googla på det så hittar du ett flertal olika tjänster. Man får fråga sig alltid hur viktig och dyr varan blir med garanti i förhållande till risken i att inte få någon vara alls då man struntar i garanti.

Jag skulle bita i sura äpplet, skriva ett brev och sedan kontakta ansvariga för sidan för att sätta press på henne.
Delam tange barat
Admin

2010-06-15 09:45
Det finns sidor som samlar olika företags årsredovisningar. Sådana är offentliga handlingar och gemene man har alltså rätt att få hem dem gratis. När jag inte gillar folk brukar jag gå in och beställa ett par 100 olika i deras namn. Det blir några kartonger papper.

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.

2010-06-15 09:51
När jag inte gillar folk brukar jag gå in och beställa ett par 100 olika i deras namn. Det blir några kartonger papper.

...och miljön tänker vi förstås inte på?

Admin

2010-06-15 11:05
Efteråt använder jag givetvis inte pappersprodukter på ett år för att kunna leva med mig själv.

Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.

2010-06-15 14:34
haha. "och miljön tänker vi förstås inte på"... tss
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Producent

2010-06-15 17:14
haha. "och miljön tänker vi förstås inte på"... tss

vadå, gör inte du det ?:)

2010-06-15 17:37
jag spenderar varje minut av mitt liv till att fundera på vilket av mina val här i livet som kommer värna miljön.. nja det gör jag inte =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker