I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Araber-svenskar, kulturella skillnader i Sverige

Övrigt - Blandat

   

2010-05-17 17:04

Araber-svenskar, kulturella skillnader i Sverige

Jag vet att det kommer bli ett o annat påhopp, kanske det kastas ut något intressant som ord rasist eller ngt liknande...heeeeey its okeeeeeeeey

MEN...till saken:

Vi svenskar är ju ett jävligt neutralt folk, tar inte stor plats, vågar inte säga till om särskilt mkt, ja rätt töntiga på sina sätt skulle man kunna argumentera. Vårt kultur säger till oss att vara ödmjuka i princip.

Nu är detta taget från Möllan o däromkring eftersom det är där jag bor delvis...Jag har nämligen inga arabiska vänner o är inte uppväxt med någon så jag kan lite om familjeliv, uppväxt, attityd osv..men vad jag märkt på möllan är iaf att extremt många araber/turkar (ni fattar) tar så EXTREMT jävla mkt plats. Folk parkerar sina bilar mitt i gatan, på alla ställen där den inte ska stå, stör trafik fett mkt osv. jag tänkte inte på det så mkt i början mer än att jag registrera att det var lite drygt där ibland, sen tänkte jag att jag skulle kolla vad det är för as som konstant tar sig friheter på gatorna och detta är inget skämt, 100% av gångerna (talar om kanske 20-30 ggr) har det varit araber. Nu måste jag dra ner nivån eftersom jag är jag, men har det ngt att göra med droskorna dom kan parka varsomhelst i öknen o att ingen bryr sig? För det funkar ju inte riktigt så i verkligheten?

Sen har jag tänkt på en annan sak, araber är väldigt hetsiga o högljudda, är det ngt man lär sig från barnsben eller? För alla från typ 5-65 skriker på gatorna, hetsar runt, eyeball'ar folk osv...Jag tycker iofs att svenskar tar det för långt åt andra hållet men ändp, hur fan pallar man va så hetsig som dom är, helt sjukt, men det är ju min åsikt.

Sen undrar jag om arabkulturen är lite som Thailand när det kommer till status, fet bil=VIKTIGT, hem= sådär viktigt??? ALLA (med modifikation) kickar ju BMW, Merca eller ngt liknande så jag antar att det spelar rätt stor roll att framstå som rik. Asså bilar är ju viktiga över hela världen i form av statussymboler men vissa länder är värre än andra!

Som svar på er fråga, nej jag hatar inte araber, inte mer än svenskar, polacker o judar iaf!!!!