1.6kilo köttfärs! Vad skulle ni göra?
Det är såhär att jag köpte 2kilo köttfärs i förra veckan och tänkte göra lassange idag. MEN då har jag 1.6kilo kvar, och köttbullar har jag samt pannbiff, och köttfärslimpa smackar pekk. Så whoa har ni några förslag på vad jag kan göra?
frys in i små portioner så du alltid har köttfärs nära till hands?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Den är nytinad och man ska ju inte frysa köttföärs flera gånger?
Producent
2010-05-16 11:53
varför tina upp allt på en gång?? låter ju jävligt osmart gjort av dig...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
för jag tänkte att jag kan ju lika gärna göra mat av allt och sedan frysa in! Så slipper jag stå som en kvinna framför spisen dag in och dag ut.
Tillaga till ännu fler köttbullar/biffar som du fryser ner då. Perfekt och ta sen, bara tina upp, värma och äta. Kan testa olika kryddblandningar också.
Est. 1984 "Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"
Stek upp och frys in den så.. då kan du göra köttfärssås och lasagne av den senare. Eller nån annan gratäng med köttfärs i.. Eller bara steka upp igen med kryddor till tacos!
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!
Som EPF skriver, stek upp och frys in. Med ditt namn borde det inte vara några konstigheter!
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...
Chiliconcarne ! EPF- smart plan ska steka upp lite köttfärs och frysa in så det bara är att slänga på lite krydda innan man äter. Tack alla mitt ilandsproblem är löst ;)
ring lite polare, be dom ta med öl så har ni en trevlig taco-kväll :)
http://www.myspace.com/loosecannonbv
Lägg bajs i den, sen äter du!! Din jävla bajsätare!
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
psyko_slusk ?? brukar du göra så??
Nej, för jag är ingen bajsätare... .... Duuuh!
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
-StekarN- sa det. Chili con carne!
Producent
2010-05-16 17:19
Kör på köttfärssås och frys in. In i mikron, koka pasta, done.
One Day.
pannbiffar! med gäddsås och mandelpotatis och lingson sylt! mums!
kul att de körs
Jag skulle göra biffar och frysa in. Efter det så skulle jag steka köttfärs och äta tacos!
Köttfärssås är de ända rätta!
my name is xelly smelly
Köttfärslimpa FTW!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Graffare
2010-05-17 08:16
jag skulle slänga liket och införskaffat vegfärs :) och på den skulle jag gjort en wok med en påse wokgrönsaker, kokosmjölk, nudlar och bambuskott som jag sedan fryser in för att köra i micron när jag är sugen på något riktigt gott :)
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
PuGe P21 Känns det inte onödigt att slänga mat? Oavsett om det kommer från ett djur eller inte.
http://www.earforcefm.blogspot.com
Du kan ju alltid frysa, fungerar utmärkt. Det vore dock synd för att det kommer att vara fint väder hela veckan, och då tänker man på grill. Fixa några tomater, grillspettar, blanda köttfärsen med lök och grillkryddor, sen njuter du bara av maten.
ASUL - Om man inte äter kött ser man väl det inte som mat. Då blir din fråga ungefär som om någon skulle fråga dig varför man inte grillar döda människor istället för att kremera dem :).
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers
Henkso P25 Men varför skulle det kännas bättre för en vegetarian om man slängde ett djur som man ändå redan har dödat. Jag har full förståelse för att man är vegetarian dock.
http://www.earforcefm.blogspot.com
Moderator
2010-05-18 22:23
Skulle lätt gjort tacofärs av alltihop! Då har man alltid något snabbt och gott att ta upp när man är hungrig.
time isn't wasted when you're getting wasted .
etiopisk pepparsås. allt du behöver utöver köttfärsen är kryddblandningen, rödlök och en jävla massa smör.
cry me a river! --> thcrew
Du måste ju göra pizzahamburgaren! Matlådor för flera veckor säkert.
...och det är det som är så fint med whoa!
Moderator
2010-05-18 23:21
Pizzahamburgare? Berätta mer?
...och det är det som är så fint med whoa!
bluäh för pizzaburgaren Gör färsbiffar med olika innehål tex rödvin. Vi gjorde en nice variant där vi gjort smeten som en platt fyrkant (plast under) bredde med dijonsenap, soltorkade tomater, feta och nån krydda typ persilja samt salt och peppar. vik över halva fyrkanten så gojan hamnar inuti som en fyllning och stek (utan plast såklart) Det var mumisgt!
Fried little fishies
Moderator
2010-05-18 23:49
Haha äckligt att mängden stämmer perfekt, är det ödet? I vilket fall måste jag testa denna nån gång!