Whoa klubb back in the day
Hej vänner! Vi sitter här ett par gamla whoare och reminissar.. Och vi har kommit in på klubbar som man besökte back in the day.. Fatmilk minns vi namnet på men va fasen hette sthlms motsvarighet? Det kan ha bytt namn om vi minns rätt .. Nån som minns? Hjälp oss!
Och den ägde hus på Tivoli på Mariatorget! Hade iaf två olika namn under tiden jag var där, vafan hette den!?
"en riktig vän slår en inte rakt i ögat"
Toastare
2010-05-16 00:51
Firstdays hette den sist i alla fall..första eran var jag inte med på.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare
2010-05-16 00:52
Reefer hette väl den första? Men det huserade inte på Tivoli..
Toastare
2010-05-16 00:54
eller den var på Tivoli också.. innan den bytte namn till Firstdays. Har för mig att Reefer också huserade på Alcazar eller i alla fall någon spelning.. kan ha fel, eftersom jag inte var där.
Evidence lr nått sånt?
my name is xelly smelly
Jaaa! Tack Maria! Firstdays var det vi sökte! Bra så!
"en riktig vän slår en inte rakt i ögat"
Toastare
2010-05-16 01:14
Frida, så lite så :) och Evidence hette Firstdays innan det blev Firstdays.. men Reefer var väl ändå den "äkta" whoa-klubben?
Toastare
2010-05-16 01:15
eller ja, ni fattar firstdays grejen :)
Vad hette den grejen som kördes bakom St. Eriksplansrondellen? Var det inte typ Emil Brikha som dj'ade då? Typ gick av stapeln en eller två gånger blott. Lustigt det är ändå... Här sitter man och ser att ni är 24, 26, 30 osv och inser att man själv är 27... Var det så många år sen? Skrämmande vad tiden går snabbt ändå... Finns det inga klubbar knutna till Whoaliv längre alls eller? Jag har ju flyttat från Sthlms-området och inte riktigt varit lika aktiv som förr, så har noll koll.
Toastare
2010-05-16 10:40
Nej, inga klubbar knutna till whoa.. eran är över. Och ja tycker det känns som typ 10 år sen, så mycket som hänt sen dess :)
Club Evident var namnet på torsdagsklubben innan Firstay's tog över återigen, Sole och Tico gjorde även en låt till klubbens ära. Hängde riktigt många whoa medlemmar där, inte undra på när dåvarande adminen Bahman droppade det senaste och hetaste i hiphop blandat med old school classics som höll en upptagen på dansgolvet från 22 till 03 när de vita ljusen tändes, samt admin Sheit höll köket levande med ena old school klassikern efter den andra blandat lite med new school street music. De kylda ölglasen was the shit och kändes fan smått V.I.P. och få det istället för plastmuggarna. Reward för att bidra med pengar till stället varje torsdag haha, dessutom de olika "medlemskorten" var ju riktigt sköna, tror jag har en och annan kvar. Var riktigt gemytligt, bra kontakt med folket (klubbesökarna), Evident folket, Tivolianställda (barfolket, städarna och vakterna). Vad varade den eran? Oktober 2003 till November 2004? Tyckte inte Firstdays levererade lika bra då på main flooren så var fokus på reggae, dancehall etc istället för hip-hop som det var på Evident tiden, tror att det närmaste Evident kom till reggae var typ Sean Paul haha. Efter att det blev Firstday's igen så snart nog försvann ena reguljära ansiktet efter det andra, vakter byttes ut mot aggressivare lirare, lite av barfolket försvann med. Massa oskönt folk började simma dit. Vart till och med påhoppad av nån lirare som jag körde practical joke på som jag hade blandat ihop med min polare på fyllan. Tur i oturen var att han inte kunde slåss för fem öre då hans box på min näsa gjorde mindre ont än när jag blivit uppläxad av morsan när jag var liten. Priyan Det var väl något IT-folk förkrökställe där Emil dj'ade i tajtare kläder än våtdräkterna på OS-simmarna och bjöd in whoa folk. Även om några såg ut och passa in i den miljön så var majoriteten av oss där i baggykläder, som inte uppskattades så värst mycket av ordinarie klientelet eller av anställda där, några valde och tagbomba toaletten vilket resulterade i att Emil fick sparken från sitt DJ jobb efteråt.
Est. 1984 "Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"
priyan/kane blev inte ett knippe jackor snodda också vill jag minnas?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Ah. Firstdays on Thursdays. Enda och första stället jag varit en RIKTIG stammis på. Har mitt fina medlemskort liggandes någontans sparat som minne. Varje jäkla torsdag... 2 öl för priset av 1... aaaahhhh.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag kommer ihåg att de var svårt att hitta stället i st eriksplan haha och firstdays försökte jag komma in på när jag var minderårig, hade praktik som kock på tivoli, men den vägen gick de inte! illa!
kul att de körs
Jebus, Evident satt man ju i entrékassan och jävlades. Bästa klubben. Fina tider och många gratisdrinkar av Lasse i baren.
U-G-L-Y u aint got no alibi, u ugly, u ugly. M-A-M-A how u think u got that way, yo mama, yo mama
Lasse i baren var the shit! Jag kallade hans drinkar för mesiga och han svarade med att köra 50/50 vodka/apelsinjuice. Jag hörde att det blev lite rufft där på slutet, var bland annat en polare som blev rånad på toaletten. Jag märkte inte av det direkt men jag märker inte ett skit när jag är packad ändå så. Vilket fall så var det Reefer like Whoa där i Östermalm som var den officiella whoa-klubben. Det var där de två tjejerna (som jag glömt användarnamnen på nu) visade brösten på scen som filmades av Emil. Jag tror det var när Afasi och Snook körde. Störd kväll överlag.
Redline!
Åhh jag vill ha Whoaklubb...
Toastare
2010-05-17 00:00
Kane, glasglasen var aldrig kylda... man fick bara glasglas istället för platsglasen. 2 för en öl som gjorde att man fyllde borden. Obligatorisk förfest på Monteliusvägen när det var fint väder. Firstdays dog nog runt slutet av 2004 ja..
Haha, just det, man fick två bärs för priset av en ett par timmar i början. Livsfarligt.
Redline!
åh firstdays <3 bästa stammishänget.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
BountyBoo Det stämmer att man fick glasglas, men stammisarna fick även kylda glas så länge dessa räckte till. Bara höra för med Lasse, Sheit eller någon annan som var i köket/lilla baren mycket.
Est. 1984 "Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"
Toastare
2010-05-17 14:20
Kane, jag var stammis.. och även bakom baren. Vi kanske känner varandra? Sheit är en god vän till mig.. och jag känner även övriga folk bakom Firstdays.
BountyBoo Då borde du inte ha några som helst problem att få bekräftelse för att kylda glas existerade (i begränsat antal). Får du ett unisont svar om att dessa inte existerade då måste jag ha livligare fantasi än jag vågat föreställa mig. Finns i och för sig liten risk att dessa kom till under Firstdays tiden, men jag har starkt minne av att dessa fanns under Evident-tiden.
jidder om kylda glas eller inte. vad fint. lets agree to disagree shall we? :) låtom det förbli det olösta mysteriet om tivoli.
U-G-L-Y u aint got no alibi, u ugly, u ugly. M-A-M-A how u think u got that way, yo mama, yo mama
Toastare
2010-05-17 14:30
Kane, jag tillbringade varje torsdag där då mitt ex låg var med och hade klubben. Men som sagt, för många öl kan ju svika minnet.. det är ju ändå 5, nästan 6 år sen nu. La, titta nu dyker massa gamla användare upp :) Kontrast gamla ex väl? rolig tråd..
yowza.. ja det kan man väl definera mig som om man vill. här var man osynlig ett tag.
Toastare
2010-05-17 14:42
La, ja men det var ju det mesta man såg av dig.. ert gnabb emellan. Inget illa ment :)
ja nej, jag var aldrig nån whoakändis så jag förstår :)
firstdays!! ååh. fyllde 18 i april 2004, tror jag var på firstdays varje torsdag fram till sommarlovet, var iaf konstant fredagsbakis. episkt.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Kylda glasölglas för stammisar. Jobbade där under en period.
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth
Ok, jag var stammis (missade nog inte en kväll) och var allmänt tjenis med Lasse men jag minns fan inga kylda ölglas. Outrage!
Redline!
Fatmilk!
Haha... Vilken rolig liten tråd :) Doc Oc: Jag minns inte heller några kylda ölglas men jag minns att du och jag gick... hem(?) nån gång tillsammans och du mådde skitdåligt. Eller var det jag? Ok jag minns uppenbarligen inte.. men jag har kvar bilderna ;)
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Kontrast: Jag mår aldrig dåligt när jag dricker alkohol. Det var säkert du. Gick hem!? Jag bodde i Botkyrka på den tiden, det skulle ta en halv dag att gå hem.
Redline!
haha skön tråd, firstdays var verkligen the shit...alla var fan där
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Doc Oc: Haha ok det kanske var jag... vi gick nog inte hem heller. Vi gick nånstans iaf. Hm. Får kolla bilderna när jag når den datorn.
jag kommer ihåg... en gång i mitt liv har jag varit på en s.k. "whoaklubb" (fick jag reda på i efterhand), vilket var någon av dem på tivoli. hängde ju där rätt ofta en gång i tiden. men men... det är enda gången jag råkat ut för ett RIKTIGT krogslagsmål. lite tjafs och småbråk händer väl ibland, men då blev jag och min vän påhoppade (kan ha att göra med att jag aldrig riktigt känt att jag passat in på en hiphopklubb kanske...) av en stor, och även ganska ökänd, klottrare, och fa-an vad mycket stryk vi fick! två sletna punkare kanske inte kan räkna med så mycket backning när vi ändå befann oss där vi var, men det där var nästan löjligt. unga, fulla och hetsiga promenixade vi hem och hämtade en busshammare för att vänta på snubben som drog igång hela ståhejet, bara för att tre timmar senare inse att vi missat honom. då tog vi en stock, promenerade bort till södra station och hivade in genom entredörrn till wallenius rederier. livet var så mycket enklare en gång i tiden. fast det där kanske var mer en nostalgisk fyllehistoria, men någon kanske var med och kommer ihåg fighten? den började med att en person (jag) fick en barstol i ryggen haha
http://www.kommandot.se/wp/
Toastare
2010-10-23 13:12
bperb, jag...
Jag minns när vi skulle försöka smuggla in zteff på Refeer, han var bara 16 då men såg mycket äldre ut. Så vi var ett gäng, bland annat howser och Stuck, som ju var med och anordnade klubben då det var whoas. Alla, inklusive zteff stod såklart också på listan, så det borde inte ha varit några problem alls för honom att komma in. Det hade det inte varit heller om han inte hade stannat vid vakten när vi marscherade in tio stycken på rad och sagt: "Jag är bara sexton, får jag komma in ändå?" Vakten bara gapade förvånat, zteff såg sådär oskyldigt söt ut som bara han kan göra och vi andra hade nog ett unisont facepalm-moment... ... han kom inte in den kvällen =D
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
Toastare
2010-10-23 13:55
haha zteff!
Tycker vi startar en ny Whoa-klubb! Vilka är med!? Kom igen, vi är inte för gamla :)
mjao!
Tala för dig själv (och lite för mig :P), det blir ju rena PRO-mötet om samma folk ska gå på "Whoaklubb" igen ;)
Toastare
2010-10-24 16:07
ja, ingen på dansgolvet... alla i baren. Stänga vid 23 för "det är ju en dag i morgon också"
JP - Jag fick ett väldigt onyktert SMS från ztefftyp fem minuter senare. Tror t.o.m. jag kände ena vakten den kvällen :) Doc Ock - Den som inte fick kylda ölglas var inte med på riktigt :P 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
ohh saknar FATMILK...
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
BountyBoo Haha exakt. Kanske mer passande med en Whoa-AW helt enkelt?
Mabande: Den som inte rökte zutt med somalierna mellan DJ-båset och utgången var inte med på riktigt :P Bah, nu saknar jag tiden då man kunde röka inne på stället.
Redline!
Kontrast Whoa-AW låter faktiskt bättre. Då kan alla gamlingar komma direkt efter sina superseriösa jobb (alla jobbar kl 8-17, såklart), och alla kan vara hemma innan kl 21! Ska vi säga Golden Hits på fredag? :)
mjao!