I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Asså, Mats Alm.. Skyldig eller inte?

Övrigt - Blandat

2010-05-11 19:20

Asså, Mats Alm.. Skyldig eller inte?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7107408.ab

Vad tror ni? Han ser ju iaf lagom jävla psyko ut, haha.. Hela hans historia om kidnappning, neddrogning och annat, berättar han sanning eller är han en utstuderad sociopat?

//

2010-05-11 19:28
Mats Alms version av det som hände (8 min rekonstrueringsfilm)

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/inrikes/article6835191.ab
Walking the street of dreams

2010-05-11 19:39
Intressant.. Men om han nu skulle frikännas så är han ju fucked for life oavsett.. en stor del av befolkningen lär ju tro att han är skyldig.

2010-05-11 19:53
Kanske ska svara på min egen fråga för att vara on topic också. Sanningen är att jag vette fan alltså.. Svårt att säga, han verkar på ngt sätt så säker på att det han påstår har hänt verkligen har hänt. Men han hade ju också blivit påkommen att ljuga och ge ändrade beskrivningar om vad som hänt men det kanske skylls posttraumatisk stress eller ngt. Så för mig är det 50/50.

2010-05-11 20:16
Det jag såg på efterlyst när de hade special om honom var att jag tyckte han var skyldig så det skrek om det. Hade ju massa foton från sthlm på sin digitalkamera som han gömt hos sina föräldrar. De var tagna under tiden han var kidnappad. Sen låter hela den historien skum som fan. Varför skulle några kineser droga ner honom, döda hans fru och sen släppa honom?

2010-05-11 20:17
det viktiga är väl att pöbeln inte agerar på sina spekulationer utan litar på rättssystemet. dvs, jag lämnar detta åt de som är mest lämpade att avgöra frågan och accepterar sedan deras beslut.
vadå? jag dyster?

2010-05-11 20:19
Justice is blind, literally.. Fan, OJ klarade sig undan och han var fan skyldig, hehe.. Har också hört det där om kameran förr. Men som sagt, han skådespelar verkligen bra. Precis som norrmännen i Kongo.

2010-05-11 22:33
Det behöver ju inte vara ett skådespeleri... Han kanske faktiskt tror på det här själv..?

2010-05-11 22:49
Han kommer ju aldrig klara av att bli frigiven förstår ni väl? Han har ju uppenbarligen inte alla räkor i magen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-11 22:55
frigiven blir han inte, men det är långt ifrån säkert att han blir dömd för mord.
cry me a river!
--> thcrew

2010-05-11 22:56
(och för att svara på frågan, personligen är jag rätt övertygad om att han är skyldig)
cry me a river!
--> thcrew

2010-05-12 01:20
Jag tycker han borde få ett slag i ansiktet ett par gånger bara så han slutar se så jävla dum och oförstående ut
Follow the dao, right about....NOW!

2010-05-12 07:37
Jag hoppas han går fri, så kanske ngn slår sönder fanskapet! Han förtjänar absolut inte fängelse, hoppas han dör

2010-05-12 08:38
Han kör på med sina jävla bullshit historia och blir säkerligen dömd till psykvård i några år, för jävla skabbigt rättsystem dödstraffet borde komma igen.
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån

Dieallot
Producent

2010-05-12 09:01
Hur kan man ens tro något annat om honom? Han är skyldig och det ser man redan från första intervjun som efterlyst hade med honom, hans fru var spårlöst och han sitter där framför kameran och bokstavligen "flinar/skrattar" vem fan gör det?
Sen så försöker han komma med en comeback över vad som egentligen hände hemma hos honom och gör dessutom live inspelning om det. Han gick i detalj över exakt vad som hände hemma, ingen kommer ihåg i detalj så mycket som han beskrev det. Han är en psykopat och såna personer vill alltid få de blåögde lurad, (säger man så?:P) men iaf... Han var också inskriven på bibban i stockholm tror jag? 2 dagar efter han sa att han hade blivit kidnappad, han höll på kolla efter resor utomlands. Minns inte allt solklart men han är skyldig i mina ögon, jag menar kineser som kidnappar honom? Gömmer bilder som han hade med sin tjej hos föräldrarna? "Råkade" vakna i skogen där hans fru hade dött? BULL SHIT

http://soundcloud.com/orlandog
https://www.facebook.com/OrlandogPsy
https://www.youtube.com/user/OrlandogPsy

2010-05-12 09:22
Klart killen e skyldig.. Bara fråga om bevis.
mama said knock you out

2010-05-12 13:46
Jag tror verkligen inte att han kommer bli dömd för mord oavsett vad som händer. Det handlar inte om vad man vet och tror, bevisbördan ligger på DOM inte på herr Alm så han kan sitta där o blåneka o dra sina bästa historier tills dom finner något som motbevisar hans påståenden. Eftersom han inte ändrar sin historia avsevärt och ständigt påstår att han blivit bortrövad så lär det ju inte bli mord. Dom snackade ngt om att brott mot griftefriden kunde bli aktuellt. Jag antar att vi får vänta och se men som ni andra så köper jag inget av det hans säger alls, riktigt skitsnack. Ingen jävla kines/GÄNGSTA YO kidnappar en random nobody, mördar hans fru sen låter honom gå...lide....inget rån, ingen våldtäkt....ingenting! Random acts of violence händer hela tiden men fan inte random kidnappning med bil+skog+baklucka+få killenomtöcknad/sövd osv. EXTRA stor chans!!!!

2010-05-12 21:25
Klart han är skyldig, men det är ju såklart bra att vi har höga beviskrav i allmänhet.

Det roligaste i hans story är att kineserna matade honom med friterade räkor :) så jäkla kinesiskt.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2010-05-12 21:56
Ja, han är nog skyldig.
Vet dock inte om jag tycker att det vore positivt om han blev fälld på indicier dock, för rättsstatens skull.
(senast jag uppdaterade mig på fallet så var det bara indicier som låg till bevis.)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-12 22:30
Lite sjukt annars är ju också att om han skulle fällas blir det nog för dråp 6 - 10 år = ute inom 4 - 8 år (inte medräknat tid i häkte), kanske rättspsyk = ute inom ett par år.

Refused

Haha, va, sa han det? Fan vilken kliche hela hans historia är, som taget ur någon Beck-film typ där vi som åskådare ska få någon absurd och långsökt plot presenterad efterhand, ^^

2010-05-13 09:59
men gaah har dom inte lost det an?
Credit crunch crunch baby

2010-05-13 12:07
Minns att man satt och gapade när den där tomten låtsasgrät utan tårar i sin monolog, han är nog inte helt riktig den där karln.
Intressepenisen hårdnar!

2010-05-13 12:58
Tha_Flooowa F20

du får nog vänta ett par år på det.
Poet

2010-05-13 15:19
Haha, vem är den här snubben? :D
At the gates of Eternity...

2010-05-13 15:33
BC99 P26

En spansklärare från Falun. Som dalmas är man quick i huvudet och flink på handen

2010-05-13 15:47
OH SNAP!
Poet

2010-05-13 16:38
Hiccory: Haha hur längesedan var det han skulle ha begått det här brottet?

2010-05-13 17:01
Poet

2010-05-13 18:24
Wow så länge... och det finns alltså inga sakliga bevis?

2010-05-13 20:39
Visst dömdes hon Christine Schürrer (?) till livstid utan direkta bevis?
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX

2010-05-13 20:56
Sveriges OJ fast med "bättre" fantasi.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

2010-05-13 21:10
märia F23

det stämmer :)

2010-05-13 21:18
GAIA,

kanske rättspsyk = ute inom ett par år.

ja, eller kanske 48. sluta sprida lögnen om att rättspsyk är korttidsstraff. Genomsnittslängden lär åtminstone vara över 6 år. Oavsett inte särskilt troligt att han bedöms vara tillräckligt otillräknelig, dessutom kvarstår att bevisa brott, vilket man sannolikt misslyckas med. Dråp är förövrigt inte mer sannolikt än mord, snarare tvärtom. Brott mot griftefriden är ett säkrare kort.
cry me a river!
--> thcrew
Poet

2010-05-13 22:15
Marvingaye: Haha detta är i en liga för sig, för OJ fakade ingen kidnappning eller ens hitta på massa saker, OJ bara förnekade allt hehe.

2010-05-13 23:18
Skyldig så de skriker om det.

2010-05-14 18:07
Någon som vet när domen faller? Spelar iofs inte så stor roll, hovrätt och högsta domstolen överklagningar kan ju dra ut på processen i flera år.. Hur tycker ni media förhållit sig i detta? Partiskt, populistiskt eller neutralt och faktafrämjande?

2010-05-14 18:55
Populistiskt. Mats Alm lär behöva plastikoperera sig tillbaks till medelåldern för att inte bli igenkänd i Sverige om han nu skulle frias.
Intressepenisen hårdnar!

2010-05-15 20:38
Han ser ju iaf lagom jävla psyko ut, haha..

men lägg av för fa-an.
Hangaround

2010-05-16 00:09
mats alm har facebook.
http://matildaberggrens.blogg.se

2010-05-16 01:54
Han ser ju iaf lagom jävla psyko ut, haha..

men lägg av för fa-an.

haha men vafan håller du inte med??
hejhej
Producent

2010-05-16 03:35
http://www.facebook.com/album.php?aid=98435&id=612986306&saved#!/profile.php?id=100000603405336&ref=search&sid=612986306.1050726397..1
Hittade denna i hans facebook (Är det hans riktiga facebook kan man ju undra)
Likes and Interests
Movies
How to Murder Your Wife, Trolltyg i Tomteskogen
http://soundcloud.com/orlandog
https://www.facebook.com/OrlandogPsy
https://www.youtube.com/user/OrlandogPsy
Poet

2010-05-16 11:33
Så klart det inte är hans egen.

2010-05-16 15:27
Vet att det här är otroligt hypotetiskt och på många sätt trivialt.. men kan ändå inte låta bli att tänka på hur det varit om Mats Alm var svart, kines, slavisk eller typ kurd. Tänk om Mats Alm hade hetat Zoran Aletovic och hans döda fru hetat Ann-Marie Nilsson? Herrejävlar vilket kollektivt hat det skulle bryggats upp. På många sätt är väl många upprörda av det här nu med, men nu känns det samtidigt som att många tycker hela historien är lite komisk? Många jag talat med iaf. Känns som att ingen hade skrattat om Mats hetat Muhannad Al Badri Jafar.

Tur för alla invandrare att han är svensk, det hade ju varit ett helvete annars och SD hade dansat av lycka.
Poet

2010-05-16 17:00
Han försöker ju iförsig skylla ifrån sig på blattar (kineser i detta fallet). Billigt försök att fiska xenofobiska sympatier.

2010-05-16 17:30
Jag tror iallafall att han är skyldig...

2010-05-16 17:56
Låter som att han bara snackar massa skit i hans rekonstrueringsfilm
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2010-05-16 18:29
Han försöker ju iförsig skylla ifrån sig på blattar (kineser i detta fallet). Billigt försök att fiska xenofobiska sympatier.

Jo sant. Jävla illa.