I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

tips på födelsedagsfirande!

Övrigt - Blandat

   

2010-05-06 22:04

tips på födelsedagsfirande!

Jag fyller år nu i slutet av maj, det är en onsdag så jag kan förstå att alla inte är skitsugna på värsta galna festen mitt i veckan med jobb dagen efter (vilket jag själv har). så, tanken är att jag ska försöka dra ihop något till helgen. Men... Problemet jag har ligger i att jag bor inneboende. Jag hyr ett litet rum hos en man med två barn (på deltid, en av dem är dessutom riktigt liten.. typ 2 år) och hund (på heltid).

Så, jag behöver lite inspiration! Vill inte lägga en förmögenhet på att äta middag ute på restaurang, dessutom vet man ju aldrig om folk känner att dom har råd med sånt. Vissa är arbetslösa och vissa pluggar med mera, känns som vissa kommer banga på grund av det.

Hur svårt det är att "abonnera" ett ställe? Typ en mindre krog eller liknande, för att garantera "alla" sina polare som kan komma någon slags sittplats? Tar folk betalt för sådant? Vi snackar södermalm i Stockholm. Handlar det bara om kontakter i så fall tro? Ifall det är fint väder kanske parkhäng funkar fint..

Hur firar ni era födelsedagar? Är någon eller har någon varit i en liknande situation? Hur gjorde ni då? Hjälp mig med bra idéer som inte kräver en massa utgifter för dom jag vill hänga med!



Kan tilläggas att jag inte direkt har någon vän med vidare stort eget hem som jag kan få vara hos och ha någon slags fest hos heller.. Alla bor litet även om de kanske har eget.