I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Teori På Tisdag & Uppkörning Nästa Tisdag

Övrigt - Blandat

2010-05-01 14:17

Teori På Tisdag & Uppkörning Nästa Tisdag

Jag har nu varit två veckor på intensiv kurs, har haft en del teori och kör lektioner. Jag fick 66/70 rätt på slut provet på deras dator, tror ni att jag klarar det riktiga provet också då, eller är det mycket svårare??

Körningen gick också rätt bra, förutom att jag måste planera bättre inför korsningar, dom vill ju att man ska stanna så lite som möjligt, t.ex att om man kör mot en korsning ska man kolla i god tid om det är klart så att man kan köra direkt genom korsningen på tvåans växel.

Ge mig gärna skit mycket tips!!!!

ps. har halkan nu på måndag, det blir skit kul :)

2010-05-01 15:26
Du fick en jäkla massa tips i din förra tråd.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-01 16:55
Har du pluggat så klarar du teoretiska. Jag satt bara med boken dagen innan provet och klarade mig. Det mesta är common sense om man kört en bil nån gång.

Ang själva uppkörningen, var bara uppmärksam. Folk kuggar på att körläraren fintar de. Kom ihåg vilka hastigheter som gäller, planera körväg och underlätta så mycket du kan för andra. Enkelt som fan.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2010-05-01 17:24
teorin är överskattad, inte svår, öppnade inte ens en bok innan jag gjorde det, visserligen fick jag precis 52 men som psyjunta säger så är det common sense..

Körningen gäller det bara att vara avslappnad, tänk mycket på övergångstället att släppa fram folk som vill gå över.. ja, inte så mycket att säga egentligen.. gör det som körlärarna lärt dig?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-01 21:18
Ok, takk för tipsen! När man kör i en rondell, vill dom att man både blinkar inn och ut? Eller bara ut? Ska man till vänster ska man väl ligga i innre filen?

Är halkan nått att vara närvös inför? Har det om två dagar, men vad jag har hört ska det visst vara skit kul.

2010-05-02 01:07
du ska blinka när du ska ut ur en rondell, men dom klagar inte om du gör det innan heller.
Ska du till vänster så innerfilen ja, säger sig självt.. annars kan de bli stora problem i trafiken.

Halkan är dagis, sladda & ha kul. går inte att kugga halkan.
Put My Willy Wonka In Your Chocolate Factory! ¯|_(º_o)_|¯ -Whatever

2010-05-02 18:42
sladda e kul ja :P

Mera tips? please

2010-05-02 20:10
titta mycket i alla backspeglar också.
Put My Willy Wonka In Your Chocolate Factory! ¯|_(º_o)_|¯ -Whatever

2010-05-02 20:16
Mera tips? please

Uhmm? Det finns inte så mycket mer att säga. Antingen kan du köra eller så måste du öva mer.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986