"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Bara så du vet, kokablad är inte kokain precis som vallmo inte är opium. Koka anses som värsta hälsoprodukten av många bolivianer, jag är inte tillräckligt insatt så jag ska inte gå in på det men det är hur som helst inte kokain dom kommer ha i drycken. Jag skulle gärna testa, tycker inte om effekten av koffein så det där kanske skulle va en bättre morgondryck för mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kokain är väl mer koncentrerat kokablad eller nåt sånt? Dock så är de väl själva "budskapet" som jag reagerade på.
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
Har en boliviansk kamrat som brukar få "bolivianskt te" skickat till sig från sina släktingar. Man blir jävligt soft på det. Lugn men ändå fokuserad. Inbillar mig lite som det är när bolivianska indianer tuggar blad för att orka med dagen. Ser ju ut som kokablad som är krossade och påminner om koks men inte den intensiviteten som den drogen ger. Vet inte om jag tillförde något. Kokain är en utvunnen centralstimulerande drog från kokablad jepp. Sen är den givetvis koncentrerad och ofta för oss svenskar grovt utspädd.
Äger dig som staten
Producent
2010-04-22 21:18
Det första steget är att utvinna kokaalkoloiden ur dom skördade bladen. Detta gör man genom att blanda bladen med vatten i utgrävda gropar. Därefter så trampas bladen under en dag så att kemikalierna pressas ur bladen och löses i vattnet. Vattnet tas tillvara och proceduren upprepas 3-4 gånger. Därefter blandas kokabladsextraktet i en annan grop, tillsammans med fotogen och kalk. Fotogenet drar ut kokaalkoliden och pga dess lägre specifika vikt lägger den sej ovanpå kalkslammet. Nästa steg är att fotogenet skummas upprepande gånger och hälls i hinkar. Därefter tillsätts svavelsyra som bildar en kemisk förening med alkaloiden som därefter sjunker till botten. Efter detta slås fotogenet bort och svavelsyraföreningen neutraliseras med hjälp av natriumhydroxid. Det som då blir kvar är kokapasta. Koka pastan raffineras därefter i andra lab till kokain.
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Producent
2010-04-22 21:21
Så nej kokainblad e inte kokain som du snortar...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
va fan, har något prövat att göra det själv?
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Yes, Fumez är en av sveriges få kokainkokare.
haha!
http://www.tweenerpie.blogspot.com
Toastare
2010-04-23 00:22
Lycka till med att få heta Coca Colla...i slutändan korruption som korruption.
Jag skyller allt på Emma!
Redbull Cola som finns i Dublin innehåller också kokablad. Lätt bästa energidrycken!
Innehåller:
spliff macht frei
...i slutändan korruption som korruption. va?
Forumssignatur...<br>
och sen verkar folk glömma kokabladens placebo-effekt.... om man nu inte tuggar dem tillsammans med KALK, som då ger den enda, någotsånär "givande" effekten av koka.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
alkor; tro hon menar same shit different name? ^^
Dröjer inte länge inna dom får skiten stämmda ur sig. Som många sagt kokabladen är bara ett dåligt PR trick samma med namnet. Kokabladen har ingen som helst påverkan på själva drycken.
Det är klart koka har påverkan på drycker. Koka används redan till té, vissa vin, coca cola har använt sig av det. Och det finns ett gäng länder som har rätt att odla det. Särskilt påverkad av det blir man inte, men lite. T ex om man bifinner sig på hög höjd, så lindrar det höjdsjuka och ökar syreupptagningen. Kokablad har även tuggats i mycket många genarationer. Gruvarbetare i Bolivia t ex tuggar för att dämpa hungern och få lite extra energi. Jag kan även tänka mig att det blir ett stort överflöd av koka eftersom Bolivias precident Evo är positiv till kokafält. Kanske bra tillfälle att lansera ny dryck?
Allt har nåt positivt och negativt i sig som en atom
Kollade länken efter jag postade, det var tydligen Bolivia som producerade den. :p
hbo att det underlättar på hög höjd stämmer inte, det är en seglivad myt. det stämmer bara OM man brukar det tillsammans med kalk, som riktiga indigenas.. och inte som turister som luras till att tugga på torra kokablad.
Jaha det har jag inte hört nåt om, möjligt. Hur som helst så används det flitigt även utan kalk. Vore kul att smaka den nya drycken i alla fall :)
_-bacteria-_ såg red bull cola när jag var i st petersburg. Hann inte prova den dock, bra skit eller?
HBO, flertal länder? är det inte bara ett, bolivia. supernerd, eller så tuggar man redan blad som redan är alkaliskt preppade på något sätt. inte så att man nödvändigtvis måste bära med sig en kalksten och knapra på liksom. Förstår inte riktigt resonemanget bakom din turistbluff heller - om inte nu för ett gott skratt dvs, men det skämtet blir nog tråkigt i längden.
cry me a river! --> thcrew
Drycken ska vara från Bolivia. Har för mig att den är statligt sanktionerad också.. Att den ska heta COca colla är en medveten provokation mot jänkarna som för en krig mot deras nationalprodukt. Koka som de har använt i minst 500 år utan att fått några problem. Presidenten Evo Morales är för övrigt gammal koka odlare. Koka är inte lika med kokain.
Som engergidrycksfantast är jag lite lätt efterbliven. Så!
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
joda: Det är 16st länder om jag kommer ihåg korrekt.
joda, ja, eller så är man naiv och tror att indianer i turistbyar som säljer dessa påsar för 20 öre, verkligen sitter och processerar alkaliskt preppade blad, på "något sätt". jag skämtar nog inte om det, men om du ser det som nåt roligt så är det väl kul. det är mest roligt att ha samlevt med lokala indigenas, och upplevt hur de själva sitter och flinar åt alla turisters "åh, det är verkligen uppiggande med dessa blad!" och bara tycker de är korkat gulliga.
och så glömde jag säga att VÄLDIGT många faktiskt knaprar på kalk när de vandrar uppe i bergen.
16 lät mycket även om jag säkert hade fel. Vill minnas att jag för många år sedan såg en dokumentär om kokan där det framgick att typ ett land - peru eller bolivia antar jag - var undantagen från FNs regler. Hade varit ballt att ha ett sexpack coca colla hemma. kan väl inte va så jävla farligt att smuggla skiten heller. borde väl inte kunna bli särskilt mycket mer än ett ringa, eller? Borde väl också gå att hävda att man saknade uppsåt och trodde det var vanlig coca cola eller nått. : )
super-nerd, hur svårt tror du det är att preppa bladen? turister har inte brist på pengar och de kan säkerligen få lön för mödan. Att knapra på sten när det finns långt trevligare saker som ger samma effekt kommer jag aldrig förstå. Men smaken är som alltid som baken. Skrev inte heller att folk inte gjorde det, skrev att man inte var tvungen att göra det. Väsentlig skillnad. Varför du anmärker på "på något sätt" förstår jag inte heller. 1) Det finns de facto ett flertal sätt att göra det på. 2) Det är inte så relevant för turisten på vilket sätt så har skett. Alltså, blad som är preppade på något sätt är vad som behövs - inte blad som är preppade på något specifikt sätt. Om sen nu och dina vato locos satt och garvade åt turister dag efter dag så tycker jag rätt synd om er. Lär ju inte vara särskilt kul efter de hundra första - och dessutom rätt korkat då man går miste om en hel del pengar. Men vi är väl alla olika antar jag. Jag personligen föredrar cash framför ett gammalt skämt.
1) har aldrig sagt att det är svårt att preppa bladen. eller har jag det? för att vara tydligare: eller så preppar man inte ett skit. har det nånsin slagit dig att många inte gör det svårt för dig, utan bara stoppar in torkade blad i påsar, ser extra trevliga och fattiga ut när turister ska göra sina hikes, och fortsätter att tjänar simpla pengar på dessa förvirrade turister, och fortsätter att garva åt dem i all evighet? sen om du föredrar cash före gamla skämt rör nog inte nån här i ryggen.. det finns en del människor som föredrar att tjäna cash och ha roligt konstant på samma gång. sen vet jag inte varför du drar in begrepp som vato loco, och försöker leka allan. helt onödigt, överflödigt och ignorant. puss
ok, så dom är bara korkade helt enkelt då dom medvetet undviker att tjäna mycket pengar på lite arbete för att istället tjäna lite pengar på mycket arbete och få skratta åt ett skämt som borde bli gammalt efter typ en vecka. avslutningsvis försöker jag inte leka allan, jag hatar idioter bara. får hoppas att övriga bolivianer är aningen smartare, annars är det nog rätt kört för det landets utveckling. varför ens sälja kokablad?
Fattar inte helt vad ni diskuterar, men kan flika in att konsumtion av kokablad inte är vare sig psykiskt eller fysiskt skadligt enligt en rapport från WHO. Rapporten tystades ner av den amerikanska administrationen, men har läckt till WikiLeaks. Allt enligt Lasse Wierups bok "Kokain".
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Kaneida känner att antal männsikor som röker koks , base , crack , kanske va du ironisk , ja har själv rökt koks efter koknings process för snort ger mej ej rus , har även hålt på me heroin samt dom flesta andra droger men e fri från droger nu / föredetta missbrukare
ARE U READY FI DI ROAD
Det enda som den där läsken har gemensamt med narkotika är att den görs på kokablad som man kan tillverka narkotika av. Det har ju ingenting att göra med varken koks, base eller crack. Nån som vet om man kan köpa eller beställa coca de mate? Alltså koka-té, det är rätt schysst.
Tycker det är intressant att de nämner att det är kemikalierna under processeringen som gör att folk blir cp på crack
amen synthare då, fyra bögar och en dator est. 1986