I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

tullfritt från usa.

Övrigt - Blandat

2010-03-30 14:42

tullfritt från usa.

gott folk.åker till new york inom snar framtid och tänkte handla på mig en mac laptop.har dock inget intresse av att betala en massa tull - någon som vet hur man undviker detta.lär inte räcka med att bara packa upp den eller.den som vet får gärna svara och admin kan ta bort tråden efteråt.

tack på förhand.
1.

if it ain't ruff - it ain't right.....

2010-03-30 15:05
Ta datorn som handbagage och gå snällt förbi tullen på Arlanda (om det nu är dit du flyger).
Tror tom du kan ha den nedpackad i väskan utan problem. Aldrig varit med om att dem stoppat mig, familj eller kompisar vid tullen.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2010-03-30 15:08
Tull betalar du la inte om du har med det som bagage, utan om du köper det via ínternet eller om någon skickar till dig.
har köpt med mig mycket grejs hem från usa, betalar man ju inge extra för.

2010-03-30 15:22
När det gäller en mac så ska tull och skatter betalas vid inresan, varan skall deklareras.

Vid inresa med flyg får man ta med sig inköpta prylar till ett värde av 4300 kronor, de måste bäras personligen (dvs i ditt bagage). Ifall de skulle vilja titta närmare på din nyinköpta dator får du svårt att bevisa att den var din redan innan resan, de kommer säkert också undra varför du har amerikanskt tangentbord på den. Det går inte att säga att det är en gåva.
Det är också tullen som värderar varor enligt riktlinjer, tror inte de tror på att du köpt en ny mac för 4299.

Här är länken alla med minsta internetvana borde hittat själva.
Negative, negative.
Our destination is Gaza.

2010-03-30 15:38
Tycker fortfarande du bara ska ta macbooken i handbagaget, hämta din väska på bandet och sen gå ut från flygplatsen.

Du ska ha otroligt otur om de stoppar dig och om dem gör det är det väl bara att betala då.

Jag och mina kompisar flög hem saker från USA lätt värda 30k och det var inga problem för någon av oss.

Är väl om man har typ 10st oupppackade iPods i resväskan som dem lär stoppa en.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2010-03-30 16:24
Ja, de lär inte kolla upp var den är köpt om du har den upppackad och som handbagage.
Toastare

2010-03-30 21:43
Som sagt, uppackad och i handbagaget så är det inga problem.
Jag skyller allt på Emma!

2010-03-30 22:51
ja som flera nämnt nu, packa upp den sen in i handbagaget bara, så ska det gå lysande!