I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur släpper jag ut katten?

Övrigt - Blandat

2010-03-26 06:09

Hur släpper jag ut katten?

Min katt har nyss blivit kastrerad och jag är skit orolig för att han springer bort då jag släpper ut han ur mitt hus, hur gjorde ni?

Of topic

Min ena hankatt försöker sätta på den lilla ( Som just är kastrerad )

Så hur gjorde ni osv?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-26 09:39
Ingen aning hur du ska göra. Men vill katten rymma så gör han det liksom. Kommer ihåg att när vår katt var liten så gick vi runt med honom i koppel runt kvarteret för att vänja honom vid att vara ute och så. Vet inte om det hjälper dig iofs.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2010-03-26 09:45
Du borde ju ringa till vetrinären som kastrearde honom och fråga.
Det är bara att älska.

2010-03-26 09:57
Har haft han i sele sen 12 veckor gammal.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-26 10:09
Är det bara folk med inne katter eller?

2010-03-26 10:56
Bara att släppa ut skrället. Hon/han klarar sig.

Min katt är en utekatt som inte gillar att vara ute. Hon går endast ut om det är varmt och inga andra katter är i närheten (lite sönderflyttad).

Jag följde med ut första gångerna jag släppte ut henne. Sen fick hon vara ute själv.
Jag har fördelen att jag behöver bara vissla så kommer hon springande, alternativt mjauar från något träd som hon blivit uppjagad i.

Vår Del Av Stan

2010-03-28 12:48
Jag har precis släppt ut min katt för första gången.. jag bor på högsta våningen i ett hyreshus. har bara varit ute med honom i sele i somras då han var liten. Var ute med honom i en halvtimme första gången.. Nu klarar han sig skitbra, när han är hungrig så tar han sig in genom porten och står och skriker vid min dörr. Eller så sitter han nere i porten och skriker lite så kommer jag eller någon granne och öppnar.

Trots att din katt är kastrerad så har han ju kvar sitt skarpa luktsinne, han känner igen lukterna av sitt hem trots att han inte markerar längre. :)
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2010-03-28 12:58
Jag har precis släppt ut min katt för första gången.. jag bor på högsta våningen i ett hyreshus. har bara varit ute med honom i sele i somras då han var liten. Var ute med honom i en halvtimme första gången.. Nu klarar han sig skitbra, när han är hungrig så tar han sig in genom porten och står och skriker vid min dörr. Eller så sitter han nere i porten och skriker lite så kommer jag eller någon granne och öppnar.

Hur vet du det om det är första gången du släpper ut honom? :S Var försiktig med det där i vilket fall som, om någon blir irriterad är den synd om din kissekille.

När vi kastrerade vår sa veterinären till oss att vi inte skulle släppa ut honom dom första dagarna. Dels för att dom är knäppa den första tiden och också för att han antagligen inte vill ut för nöjet utan för att han är rädd.

2010-03-28 13:13
Första gången var för ett par dagar sedan :) Alla i mitt hus älskar min katt så jag vet att det är lugnt :)
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning