Hur kallt blir det for vaskorna i flyget?
Tankte dra hem till Sverige snart och tankte kopa lite grejer som annars inte gar att fa tag pa i Sverige. Sa fragan ar hur kallt det blir for ens bagage? Ganska uppenbart att det blir minusgrader, eller? Kommer glas, burkar osv spricka?Love
At the gates of Eternity...
Hehe, heeell no! Aldrig smusslat flaskor i bagaget?
http://www.earforcefm.blogspot.com
Det är ingen fara. Vet förvisso inte exakt hur plan är byggda, men någonstans måste man ju isolera (logisk slutsats eftersom det ändå är varmt inne i planen) och enklaste sättet är förmodligen att sluta till runt om hela planet. Jag har nog aldrig fraktat just glasflaskor i bagaget men lite annan mat som kommit ut precis som jag lämnat den (förutom på Newark där jag hittade en lapp där det stod "hej, vi har gått igenom dina grejer, bara så du vet. Vi ville bara försäkra oss om att du inte var terrorist". Men de hade nog packat om allt lite bättre än jag gjort och det var ju snällt).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Minusgrader kan det ju icke vara, då borde väskorna vara iskalla när man väl får dom, vilket dom inte är. Jag har tagit hem massa flaskor när jag var utomlands utan några problem.
Vi är överallt!
Jo det är minusgrader, vet då jag är diabetiker och måste ha mina grejer i handbagaget för att dom inte tål minusgrader (: så minusgrader är det nog..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
spricker glas vid minusgrader? fryser sprit vid minusgrader?
Evolution : Fucking Newark! Hatar det stallet, blev forhord i en timma nar jag landade dar pa vag till Toronto.Komigenyo : Glas spricker inte vid minusgrader. Alkohol fryser val vid -114 grader eller nagot? Men jag tankte ta med mig lonnsirap som jag hittills bara sett i glasflaskor. Vanliga aluminiumburkar/plastflaskor, de spricker val inte av kylan nar innehallet borjar expandera (fryser till is?), gor de?
jag har haft med mig vin och olivolja i glasflaskor, och det har iallafall gått bra.
BC: Otrevligaste flygplatsen jag har varit på. Många tycker att Heathrow är värst i världen men där verkar personalen mest trötta på sina liv. Newark ger en något mer facistoid bild med säkerhetsvakter som nästan ger en en arg blick om man frågar om man ska ta av sig bältet också. Plus att deras metalldetektorer är så starkt inställda att de typ reagerar på mjukplast. Helt skilda världar på andra sidan stan på JFK, där personalen småpratar och skämtar med en, och nästan ber om ursäkt för att man måste ta av sig skorna.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
Saxat från fritidsresors
FAQ .
77. Är det korrekt att bagageutrymmet i planet inte är trycksatt och därför får man inte ha tryckbehållare (hårspray) i bagaget för att det kan explodera? Flygplanets lastutrymme är trycksatt precis som passagerarkabinen. Däremot har lastutrymmet en något svalare temperatur.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Heathrow är ju ett jävla himmelrike jämfört med Schiphol, gällande hur trevlig personalen är. Däremot är det ju närmast en garanti att bli av med bagaget på Heathrow (blev det senast i somras), ramlade ner typ 3 veckor senare, bra jobbat! Hur som helst, som Henkso säger, är det coolers, inte i närheten av några minusgrader.
Look with your own eyes - See with your own mind
Evolution P26 Håller med. Taxichaffisarna från New Jersey försöker blåsa varenda turist dessutom, så ta alltid buss eller shuttle därifrån. JFK har dock en dryg incheckning som oftast tar en jävla tid, Wien är den varmaste jävla flygplatsen utan ventilation, Gatwick är alltid solig, och Reykjavik har skönaste sofforna att sova på :) Jag säger som Jim Gaffigan - Airports is a museum of boredom.
Evolution : Haller med. Korkade ar de ocksa. Fragade mig om jag hade med mig sniglar. Nar jag fragade "Why whould I have snails with me?" sa sager han "I don't know what ya guys eat over there!". Lyckligtvis sa ska jag aka via Boston - Reykjavik denna gangen. Vet ej fan hur de ar i Boston, men far hoppas att de inte ar lika forjavliga som i Newark.Henkso : Tack sa jattemycket! Da ar det val bara bagaghanteringen man far oroa sig for. Men man far val sla in glas osv lite battre.
BC99 P26 Klart dom kan vara lite bistra men jag har aldrig haft något längre förhör eller problem med dom på Newark.
Korkade ar de ocksa. Fragade mig om jag hade med mig sniglar. Nar jag fragade "Why whould I have snails with me?" sa sager han "I don't know what ya guys eat over there!". Haha, det där var ju något av det mest efterblivna jag läst :D
Look with your own eyes - See with your own mind
Evolution Jag reste nyligen hem till norget från Nepal och inte fan kunde dom varken packa snyggt eller lämna mysiga lappar. Men frysgrader i lastrummen är det definitivt icke, inte ens där.
mera msz!
Pgizzle : Well, sjalv sa ar man langt ifran vit till utseendet och i passet star det ocksa att man ar fodd i gamla goa Irak. Ganska jobbigt med tanke pa att man har inte ens ar muslim (ateist med judisk bakgrund), men det racker val for att bli "randomly" selected.Pendragon : Det dar var det minst korkade de fragade mig, du vill inte veta hur de andra fragorna lat...
Evolution, folk som säger det kan inte ha varit på sheremetyevo. där talar vi flygplats från helvetet.
cry me a river! --> thcrew
har aldrig råkat ut för att de "spränts" så att säga....har alltid flaskor i bagaget :-) invirat i kläder ....aldrig ens övervägt att de blir för kallt då jag vet att man fraktar annat köldkänsligt i bagageavdelningen. kallt blir de. men inte minus mig veteligen. (tex så färdas ju ofta hundar i bagageutrymme..)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
BC99, Jag blev förhörd en timme när jag skulle till Chicago, fuck chicago airport, dom jävlarna höll mig i ett rum med illegalla flyktingar, bakom mig stod det en indisk man vars visum var 2 år gammalt. Sedan kom en kvinna och kalla in mig till hennes kontor där hon frågade mig 40 frågor..sedan hade om tagit mitt bagage och så skickade dom vidare mig till 2 idioter som frågade samma frågor..och tog ut alla mina kläder och höll mig en timme, missade nästan flyget till LA, Jag var på New Ark 2 år sen, hade inga problem, latino killen släppte in mig men fy fan för dessa amerikaner jävla rasister, hatar att gå igenom deras kontroller, jävligt nervöst när dom ställde frågor, ångest, 3 luckor, 3 platser, 3 vakter, samma 40 frågor, fy fan kommer aldrig glömma det, ska göra en video om det
Haha lustigt att du namner Chicago, for jag antar att du landade pa O'Hare? Jag laste ett gammalt nummer av The Source (fore 9/11) dar de skrev om hur arligen ca 90 afro-amerikaner fort fram klagomal nar det galler personalen pa O'Hare. Alla pa Newark som var icke-vita var hur trevliga som helst mot mig. Det var bara den vita personalen som skulle dryga sig. De staller samma fragor tusen ganger. Jag fick panik tillslut och sa till de att jag inte ar muslim (inte for att det ar nagot fel med att vara muslim) och att mina foraldrar var engagerade i kampen mot Saddam. Da blev vakten plotsligt helt glad och hjalpte mig bara ena vaskan till rullbandet.
Ja samma här, alla non vita på New Ark var fett trevliga! Fuck Ohare airport, jävla 30 åriga vita rasistiska killar, dom höll mig kvar och plågade mig, dom really downpressed me...och du anar inte, jag önska jag kunde spela in frågorna dom frågade mig "SO WILL YOU HAVE SEX WITH HIM FOR MONEY?" ? osv osv osv. Man känner sig kränkt. Dom tror att vi vill stanna i usa och bosätta oss där, dom är totoalt störda. Inser inte dom hur mycket pengar vi pungar ut i deras land? Vi handlar för tusentals kronor där, utan turisterna hade USA inte varit så populärt. Turismen är vad som gör allt bättre. Anyway, jag har en fråga till dig: När jag skulle ta en taxi från New Ark till Jersey city (man ser stället från flygplatsen) så stod det givetvis svarttaxi killar brevid taxibilarna, men ensam ung snygg tjej så........är man rädd så jag var idiot nog att ta en...gul taxi 60 dollar........60 DOLLAR för en resa som tog 10 min.Så kan du berätta för mig vad jag bör göra när jag reser till New ark nästa gång. Finns det ett tåg från terminalen som går direkt till Manhattan? Vad är billigaste alternativet?
Nu mellanlandade jag i Newark for att aka till vidare till Toronto (dar de forovrigt var hur trevliga som helst nar jag landade dar) sa jag kan inga connections to Manhattan sa dar pa rak arm. Men jag laste nagot om nagon sparvagn eller liknande de hade. De fragade mig om jag, under aren 1939 till 1945, var involverad i nagon sorts aktivitet hos antingen de allierades sida eller for Nazi-Tyskland. Nar vakten fragade mig den fragan, sa trodde jag att Ashton Kutcher skulle hoppa in i rummet och saga att jag har blivit Punk'D. Och nar jag sa till han "Sir, I was born 1983", sa kollar han upp fran sin clipboard och sager "It's that a no?".
HAHAHAHAHAHAHH Vakterna är helt sjuka, " Is that a no?" Haha amerikaner är verkligen blåsta. Älskar du inte dom frågorna som dom ställer på den gröna visa waivern "Have you been in some natzi group" etc, frågorna är roliga, som om någon skulle kryssa för JA i rutorna. Dom älskar att hålla fast invandrare ser ut att komma från Asien, Afrika och Mellanöstern, folk som har lättast att resa är blonda människor som ser allmänt reklam vanliga ut, dom brukar aldrig ha problem. När jag satt på Kastrup så skulle en african american utvisas, alla som satt ner i rummet kollade med rädsla på honom, så kom två danska poliser och tog honom och följde med honom in på planet. Sen gick dom fram till två africanamericans och började ställa frågor till dom, dom hade amerikanska pass, dom frågade hur mycket pengar dom hade och hur länge dom skulle stanna osv. Det roligaste var att............jag vet inte hur många gånger dom kollade på mitt pass............ tror dom att man ska byta pass eller ge det till någon när man sitter inne på flygplatsen mitt pass blev kollat 4 gånger inom loppet av ett par minuter. Sjukt va? SÅ här var scenariot: 6 PM, Går fram till borde control luckan, ger honom mitt pass, han frågar frågor och ljuger för mig och säger att mina fingeravtryck inte fungerar så säger han att jag ska ställa mig bakom en linje. Jag står där och väntar. 6:05 PM En man kommer fram och tar mitt pass och leder mig till blatte-förhörs rummet där illegalla immigranter sitter. En kvinna kallar in mig på rum för intervju nummer 2 och kollar i mitt pass. 6:10 Hon ger mig mitt pass tebax och en vakt kommer fram och säger att mitt bagage står utanför dörren, dom har tagit det från släppandet, mitt framför mig står vakt nummer 2 och säger, I WANT SEE YOUR PASSPORT. 6:15: Går fram till en lucka där en kille kollar mitt pass och frågar mig 40 frågor och strippar min väska. Vet ni vad? 4 gånger inom 10 min hände det, jag ska vara ärlig och säga att jag HATAR AMERIKANSK BORDER POLICE CONTROL, ni är idioter och ni borde bete er som människor, jag är ingen terrorist, jag vill ingen illa, jag vill bara shoppa i usa och dra hem till sverige, jävla idioter, jag hatar ert land och era regler och lagar, HELA ERT system är fuckat, jag skulle aldrig vilja dricka ert vatten ,äta er popultet mat och bo i era sunkiga lägenheter och ha era smutsiga nasty äckliga illuminatipengar. PÅ GRUND AV det dom utsätter en för efter flyget, det får en att aldrig vilja resa tebax, ni behandlar en på samma nivå som dom behandlade sydafrikaner under aprtheidtiden. Vidriga amerikaner, dom NJUTER av att fuccka med oss. Jag som har svenskt pass och går igenom detta, kan du tänka dig vad en arabisk man från Iraq måste genomgå? Jag vill inte ens tänka på det, tanken gör mig illa.