I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur fan får jag bort kattpisslukt?

Övrigt - Blandat

2010-03-13 13:55

Hur fan får jag bort kattpisslukt?

Hejhej.

Nu är det så att jag har en okastrerad hankatt och det är mars.
Alltså har katten pissat inne..

I bland annat en stor resväska (en sån stor på hjul) så den går inte att tvätta i maskin.

Sen så har han kissat på golvet..

Får inte bort lukten varken ifrån rummet eller ifrån resväskan..

Någon som har ett tips? Jag har skurat och skurat... och nu orkar jag fan inte mer!

"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Producent

2010-03-13 14:02
http://www.zoonen.com/forum/visadiskussion.asp?oid=981010

(första träffen på google "få bort kattkiss lukt"

2010-03-13 14:12
Oj, glömde skriva att jag tänkte mer på grejer som man råkar ha hemma, har läst den tråden.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Promotor

2010-03-13 14:29
Hört att ättika(stavning?) funkar...

2010-03-13 14:33
Jo, men endel säger att det är enbart bara för att få katten att inte kissa på samma ställe igen..

Får prova med det, grannen hade det hemma. tack!
Producent

2010-03-13 15:38
du får väl kastrera han...problemet löst
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2010-03-13 16:17
hehehe

jag jobbar som skadeutredare på ett av sveriges störrsta saneringsbolag och jag kan säga att om katten har pissat inomhus och du inte får bort lukten så har du stora problem. kattpiss är bland det värsat som finns att sanera. Är det bara lite kattpiss kanske det går bort vet i fan. Men är det upprepade pissningar så är det i storsätt bara att riva och göra ytorna betongrena och sen behandla med olika kemer och detta är dyrt som fan.

Som exempel billigaste kattpiss lägenheten jag har varit inblandad i kosta 50,000:- exklu Moms. Dyrast saneringen runt 1 000 000:- exklu Moms.

Vill du ha exakta tips på hur du får bort lukten så får du betala. Du vet vart du hittar mig.

du kan ju alltid youtuba om kattpiss och se om du hitta inslaget från kallafakta eller vad det var med en hyresgäst som fick pröja 500 000:- efter att hennes katt pissat i lägenheten.

Men jag önskar dig lycka till.

kram

2010-03-13 16:37
Dirty-k P23 Vet vad han snackar om...

F.ö. så hoppas jag du bor i en mindre stad för en mindre fastighetsägare...
Annars kan de gå med uv lampor (va?) o kolla ifall katten har pissat någonstans.
Då blir det inte roligt...
Jag vart iaf varnad för det när jag bodde i sthlm o hade katt.. Det var nog Familjebostäder tror jag ?
Lycka till

2010-03-13 17:20
Jag tror inte att dom kollar sånt här faktiskt. Bor i timrå och hyr av timrås lokala fastighetsägare. Timråbo alltså. Men jag tror att jag har fått bort det värsta nu och nu har jag kanske hittat en snubbe som vill ha katten då jag är sjuk och inte klarar av att ta hand om honom då jag inte ofta kan vara hemma.
Poet

2010-03-13 17:29
Har ni Lysol spray i Sverige? Funkade for mig da min rumskamrats katt pissade pa mina grejer.
At the gates of Eternity...

2010-03-13 18:20
uv lampor (va?)

Japp det stämmer.

Sen börjar det roliga när bulldozer'n kommer.

Inte för att vara den men uv lampor är en beprävad metod i hela norden.
så jag tror inte man klarar sig bara för att man bor i Timrå. Ända sättet att klara sig från inkasso är att ha en stor plånbok......

Men lcyka till i allafall.

det roliga är att de flesta kattägarna brukar slut äga katt efter saneringarna.
troligtvis för att de inte har råd med att köpa en ny katt.

Toastare

2010-03-13 19:56
Ta inte klorin i alla fall, det älskar katter och den kommer med säkerhet kissa på klorinet..
Jag skyller allt på Emma!

2010-03-13 20:12
flytta

2010-03-13 21:10
Jag fick ett tips av min styvbror.. han hade sprayat massa parfym på fläcken efter man hade skurat ordentligt.. och jag tror att det har hjälpt lite :)

Men nu utrymde jag hemmet och åkte till mamma så jag får ta tag i det imorrn.

2010-03-14 09:05
Kastrera stackarn.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-14 10:36
Jo, det måste göras såsmåningom. Men jag har inte råd nu :/

2010-03-14 10:42
Min första tanke var att spruta på hundkiss istället, kund vs katt borde väll slå ut varandra?
Follow the dao, right about....NOW!
Producent

2010-03-14 12:01
ättika och citron kan du la gå en sväng för att införskaffa dig?

2010-03-14 12:12
Det finns ett medel att köpa på nätet, jag och min pojkvän köpte det när våra katter fick bebisar! Det hjälpte skitbra och man kan använda det i tvättmaskinen, direkt på kläder, väskor och ha det i skurvattnet..

Piss-off har jag för mig att det hette, hittar ingen internetshop som har det i lager just nu, men du får kolla runt lite själv. :)

Lycka till.
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2010-03-14 13:37
kastrera helvetet min fjälla har en katt som alltid pissa ner mina grejer så innihelvetes störigt.,.kastrera den för 900 och det har aldrig hänt igen..så jävla värt det..nu klappar jag den med imellanåt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-14 14:55
900 för en hankatt?! Låter riktigt absurt. Vi kastrerade vår för 590, och då blev han vaccinerad och märkt också.

Man kan lätt hitta veterinärer som kastrerar en hankatt för MAX en femhundring. Det tycker jag man får se till att ha råd med.

2010-03-16 19:52
Steg ett, avliva kattfan. Två, bränn upp huset.