I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Saker att tänka på inför en arbetsintervju?

Övrigt - Blandat

2010-02-11 23:36

Saker att tänka på inför en arbetsintervju?

Jag ska, som rubriken hintar om, på arbetsintervju imorgon.
Arbetet det gäller är ICA och jag vill verkligen, verkligen, verkligen ha jobbet men vill såklart inte framstå som för desperat.

Jag har varit på kanske 10 intervjuer i mitt liv (jag studerar) och har fått 3 jobb.
På sistone dock har det gått trögare (skyller på att fler söker jobben) och har inte fått napp.

Så några tips på vad jag kan säga, göra och ha för kläder/hår/smink på intervjun?

2010-02-11 23:43
ica? där får du väl ica-arbetskläder så kläder spelar ingen roll, ha inte mycket smink på dig, håret uppsatt.. sen e de bara att va trevlig så får du nog jobbet!

2010-02-11 23:47
Jag tror alltid att jag får jobbet efter varje intervju för de verkar så positiva, men sen får jag det inte iaf :/

2010-02-11 23:51
då e de dags att sluta hoppas för mycket.. hehe

2010-02-11 23:54
Haha! tack, precis vad jag behöver höra kvällen före intervjun :P

2010-02-12 00:03
Hel o ren o fräsh! visserligen alltid bra o va, men ändå:)

2010-02-12 07:05
ta med cv och andra dokument som kan vara intressanta t.ex gamla anställningsavtal o sen en portion glatt humör;)
 Haters gon' hate...

2010-02-12 09:39
Tänk på att ställa frågor om företaget, det är deras företag, i detta fall deras "egna" butik och det är oftast det bästa dom vet, så var intresserad av jobbet du söker!

Kan inte nog understryka som tidigare sagt, tag med cv , informera eventuella referenser från tidigare arbeten att en möjlig arbetsgivare kanske kommer ringa.

Sedan ett lite mer manipulativt tips är att försöka få reda på information om arbetsgivaren innan du ska dit, vad har han/hon för hobby osv.