Tyskar och Fransmän
Hur upplever ni dem? Jag upplever tex att tyskar är som oss svenskar fast agerar ännu mer, tex på fester och så vidare. Fransmän strävar efter heterogen kultur, dvs att vara unik. De uppfattas som arroganta men det kan ha för att sk jantelagen inte existeras i deras kultur. Berätta! Diskutera! :)
Fransmän är fett arroganta i regel...näsan i vädret, grodan i munnen Tyskar vettefan, dom e rätt lika oss ändå, lite fulare och aningen mer nazisitiska kanske men förutom det kan jag inte säga mycket Jag tycker att det hade varit intressantare att diskutera araber o latinos
När tyskar pratar så låter det sådär barnsligt och skrattretande. Då fransmän pratar så låter det seriöst och nej jag pratar inte franska. Läser nämligen en bok nu om fransmäns livstil och hur man gör affärer med dem, fett intressant bok om du frågar mig. Det präglas ordet heterogen i den boken.
ligger mein kampf som nästa läsebok för dig eller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sjukt jobbigt med ditt nick "MrSandman". Tror varje gång det är "Mrsalesman" när jag kollar fort. Sen on topic håller jag med "Mrsalesman" i sitt första inlägg. Tycker exakt så
Tyskar är rätt lama i festsammanhang såvitt jag märkt
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Producent
2010-02-10 15:34
tyskar e den folkgrupp jag hatar mest i världen...fransmän e ganska softa ifa dom jag har stött på...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Herrefolket har tappat en hel del. För sjuttio år sen var det mer drag.
9-1
I Tyskland är man kung ifall man äger en magväska! I Frankrike så kan de vara jävligt arroganta fast ändå artiga på något sätt. Att tyskar skulle vara tämligen lika oss är rent bullshit! Tyskar är europas muppigaste folkslag, snåla är dem också.
varför skulle tyskar vara mer nazistiska än oss svenskar?... tyskarna blir ju rädda bara man nämner förintelsen/andra världskriget, det är inget man vill prata om, det är något man helst vill glömma, något man skäms över
Hm, inte konstigt att Sverigedemokraterna kommer göra sitt bästa val i höst när såna här fördomar t o m finns på ett hiphopforum.
fransoser är sexiga och tyskar är sköna peeps
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tyskar är rätt trevliga men pratar Europas näst fulaste språk (efter holländska). Gillar hockeyfrillor och sandaler. Fransmän är sexistiska (det går inte en dag då jag ser på tv-reklam utan att bli arg), tror att de bor i det vackraste och bästa landet i världen och att de är bäst på ALLT. De gillar att strejka och demonstrera och gör de så fort de får chansen.
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
Producent
2010-02-10 22:34
märia : tyska e väl det fulaste språket man kan tala...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Graffare
2010-02-10 23:24
Svenskar gillar att klanka ner på tyskar...lite lillebrorskomplex?
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Som halvarrogant halvfransman finner jag den här tråden och era fördomar oerhört stötande.Spoiler Nej jag skojar bara. Det mesta ni sagt är fan sant, sorgligt nog.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Graffare
2010-02-11 08:44
En sak med fransmän är att de gillar verkligen sin matkultur och gillar att berätta om lokala specialitéer. Annars tycker jag faktiskt att svenskar och tyskar är mer lika än danskar och tyskar.
Alla barnen gjorde wholecars utom Hussein, han gjorde ett wholetrain. http://www.youtube.com/watch?v=hMM_T_PJ0Rs&feature=player_embedded
Vi som bor i skåne ha varit i danmark måååånga ggr, vissa av oss ännu mer än så, o jag måste säga att jag tycker att trots 60km från mitt hem (e där om 45min 4 reals yo) så är deras kultur, uppförande o sätt rätt annorludna från vårt. Antar att nattugglan kan ge sin version av det eftersom han jobbat där länge. Jag skämtade f ö om nazismen i tyskland, tycker inte dom är särskilt rasistiska, men det är garanterat enorma ergionala skillnader i det landet. Väldigt olika politiska styren etc etc i dom olika delarna. vilka grejer var fördomar om man får fråga? Fransmän är ju på det stora hela riktiga jävla as faktist, jag har vart runt lite, haft att göra med några o typ ingen vet hur man uppför sig, dom är inte villiga att hjälpa till, dom har verkligen näsan i vädret. Inga lögner
Producent
2010-02-11 10:52
tyskar, iallafall civiliserade som bor i storstäder, dricker generellt mindre än oss svenskar när dom festar. tyskar är även lite som japaner och sådär överdrivet gästvänliga, fast fattar inte själv varför. men det beror kanske på att jag är svensk. men annars är dom inte speciellt olika oss svenskar. förutom att tjejerna är sjukt mycket längre i medel. sen att tyska språket ska vara hårt och barskt är skitsnack. svenska är mycket hårdare och barskare att höra om man inte fattar språket.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Graffare
2010-02-11 11:34
Det är definitivt en generell skillnad mellan danskar och svenskar. Danskar är rent generellt mer frispråkiga och mycket mer råa verbalt mot varandra. Detta kan få många svenskar/utlänningar att uppfatta danskar som aggressiva och bonniga. Å andra sidan är ju svenskar väldigt konflikträdda och praktiserar ofta självcensur. Det kan uppfattas av danskar som att svenskar är mesiga och snobbiga. Dock säger många danskar att svenska är det vackraste skandinaviska språket :)
sen att tyska språket ska vara hårt och barskt är skitsnack. svenska är mycket hårdare och barskare att höra om man inte fattar språket. Har aldrig hört från folk som inte förstår språket att de uppfattar det så. De har mer sagt att svenska låter som att man sjunger och att tyska låter hårdare.
Graffare
2010-02-11 11:38
Förresten, i Tyskland är att den kollektiva skulden för nazismens brott fortfarande något som spökar i många tyskars hjärna. Precis som i Sverige är man rädd för att uppfattas som nationalitiskt osv. "Tyskland har ett speciellt ansvar" är en åsikt som ofta hörs. Extra kul blir det när de åker på semester och blir kallade nazifucks av fulla britter.