I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

nån som jobbar som teleförsäljare?

Övrigt - Blandat

2010-02-05 23:35

nån som jobbar som teleförsäljare?

Jag ska på intervju efter helgen, har provat sånt jobb förut och har typ fått damp efter några dagar bara. Men nu dessa tider kan man inte va kräsen så får jag jobbet måste jag ta det och klara det.

Men ni som jobbar som det, har ni några typ knep? eller dylikt för hur man inte ska hamna i den där tristessen att det är världens värsta jobb?

vi är överallt!

2010-02-06 00:10
Jag har jobbat med försäljning innan. Tänkte bara höra om det är i Göteborg du söker, för jag har en del erfarenhet utav sådana jobb i Göteborgsområdet. Vilket företag är det du söker på? Finns många jävliga arbetsgivare därute.

Annars, var självsäker, cool och rolig så styr du intervjun. Det enda sättet att klara av jobbet är att sälja och hamna hos en värd arbetsgivare.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2010-02-06 00:12
intervjun är cool, d brukar gå bra

och yess det är i göteborg faktiskt.Mercell Svenska AB heter företaget, vet inte vad produkten är faktiskt men sökte jobbet för det är garantilön.

är det något företag du känner till?
vi är överallt!

2010-02-06 00:15
Faktiskt inte. Garantilön däremot är bra, bättre än provision.. Men min erfarenhet utav garantilön är att de har 2-4 veckors prövotid, sen kollar de hur mycket du sålt och därefter hur mycket de kan garanetar i lön. Alltså;

säljer du för 10 000 kr första månaden, så får du 10 000 i garantilön månaden efter.
Säljer du sen för 7 000 kr får du 7 000 kr i garantilön. Så du styr din egna garantilön själv.