I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Snus til Norge!

Övrigt - Blandat

2010-02-04 22:02

Snus til Norge!

Hejsan, jag ska flyga med snus till norge och jag undrar om norges tull har någon gräns på hur mkt snus som får föras in i landet med tanke på deras störda skatt på snus? på deras hemsida står det att Bara norska snusdosor för föras in(, men det kan ju för fan inte stämma,) men det står ingen gräns , så tänkte kolla om nån har erfarenhet av att flyga med stockar`?

. jag snackar alltså om 3-4 stockar för eget bruk liksom, kommer nån i tullen ens att tänka på det när dom ser röötngen bilderna ? för visst röntgar man bara väskan när man far från sverige, inte när man glider in i Norge, svennarna lär väll inte tänka på det?

2010-02-04 22:09
En tråd räcker.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-02-04 22:13
Cigaretter och tobak

För tobak gäller samma grundregler som för alkohol. Allt måste vara för personligt bruk. Fast här är åldersgränsen lägre; 18 år.

Från land inom EU: 800 cigaretter, 400 cigariller, 200 cigarrer, 1 kg röktobak
Från land utanför EU: 200 cigaretter, 100 cigariller, 50 cigarrer, 250 g röktobak

För snus finns ingen gräns, men 1.700-kronors regeln gäller om du kommer från ett land utanför EU.

från: Länk till http://www.travelpix.nu/resan/tullregler.php
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2010-02-04 22:14
Nej, nu var ni ju allvarliga.
Vi skulle ju skrämt den lille...
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2010-02-04 22:16
oh. förlåt!
ville mest få stopp på trådarna... VArför vet jag inte.

Skräm i andra trådarna! ;)
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language

2010-02-04 22:18
jag ska till norge, det där är reglarna för att föra in i sverige. oerhört ledsen för att det blev tre trådar

2010-02-04 22:23
då får du googla själv.

2010-02-04 22:24
haha jag har gjort det emelie. jag frågade efter om nån hade egna erfanheter