I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

våld mot tjänsteman - påföljd?

Övrigt - Blandat

2010-01-25 19:18

våld mot tjänsteman - påföljd?

Tjena,

det är såhär att i fredags natt plockade polisen in mig för att jag var bångstyrig och odräglig. när dom griper mig lyckas en av poliserna få en spricka i lillfingret (jag vet inte hur) och nu är jag anmäld för våld mot tjänsteman.. vad kan jag vänta mig för påföljd om jag döms?

är 20 år och tidigare ostraffad.

MVH
Rikard

Poet

2010-01-25 19:23
Ouch! Ja du, dina ord mot snutens. Tyvarr (och jag menar inte att lata sarkastisk) sa har du storre chans att vinna pa Keno an att du vinner mot en snut i en rattegang.
At the gates of Eternity...

2010-01-25 19:40
Kan inte alla bara sluta bryta mot lagen?!
My heart lives in my vagina.

2010-01-25 19:47
Samma sak hände mig för ganska länge sen,
då jag råka sparka en snut över bröstet och handen typ, sa att jag inte kom ihåg ett skit, så klarade mig med en femhunka till brottsoffertjofräsan, han ville ha typ 20 lax men där fick han tji! :)
 Vi är alla misstänkta

2010-01-25 19:51
Ja du, om det inte var meningen och du inte vet hur det gick till: säg det och beklaga att det hände så går det nog som för RbT.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2010-01-25 19:52
Rbt

Men hur fan råkar man sparka till nån över bröstet? Var du och simmade med snuten eller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-25 19:52
och om du nu var såpass full så var trevlig, säg att du inte kan tro att DU gjort något sådant, du är ju inte sån, varför skulle du göra så för? :)
 Vi är alla misstänkta

2010-01-25 19:54
jag var alltså på förhör idag och förklarade min syn på det hela. nu är det hela inskickat till åklagare. polismannen i fråga han vill ha 5000:- i skadestånd.. samme polisman sa också till mig idag på stationen att han fattade att det inte var min mening att skada honom

jobbigt att hamna i finkan för en sån här skitgrej känner jag

2010-01-25 20:13
alltså 17kap §§ 1-5 i brottsbalken är knas. kan inte komma på någon gång det används till något vettigt. bara övergrepp på civila som i förlängningen får kidsen att säga fuck aina.

behöver man göra nödvärn så har de antagligen gått för långt med tvångsmedlen och behöver inte skyddas. och behöver de skyddas hursomhelst när de nyktra, utbildade och i samlad trupp arresterar en full och förvirrad 20åring?
www.discotheque.se

2010-01-25 20:51
-supR : "jobbigt att hamna i finkan för en sån här skitgrej känner jag"

haha nej du hamnar inte i finkan för en sån liten grej när du inte är straffad tidigare.

2010-01-25 21:56
haha FINKAN...kom igen mannen. du kommer betala lite pengar sen är det ur världen...TYP (om du håller dig clean i 5 år)

2010-01-25 21:57
jävla löjlig polis som säger att han förstår att det inte var med mening men ändå inte tar tillbaka anmälan. aja....surt för dig

2010-01-25 21:58
neka neka. Du skulle aldrig ha erkännt
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2010-01-25 22:01
haha ja jag förstår också att det inte borde bli fängelse men.. känns nojjigt nu :D

kändes inte som nån större vits att neka när 6 poliser stod med som vittnen

2010-01-25 22:42
asså neka inte men erkänn det inte heller, ta det till rättegång o nämn det polisen sa till dig o påstå sen att det var en olyckshändelse (vilket det låter som i vilket fall) asså jag säger dig redan nu, dina chanser är SMÅ men...allt kan hända i en rättegång det är därför man alltid ska ta chansen om det inte är för uppenbart!

jag har klarat mig från mkt genom åren...allt tack vare att jag inte erkände (o kanske inte är alltför retarderad)

2010-01-26 00:10
Jag var på en rättegång ganska nyligen där en kille hade sparkat en ambulansförare i magen när han var gripen.

Man kom fram till att ambulansföraren borde ha förstått att han inte skulle gå fram till en stökig kille och att farligheter ingick i jobbet, ärendet avslogs.
http://www.earforcefm.blogspot.com
Poet

2010-01-26 00:58
Har en polare som gick fri efter att ha slagit en vakt med en plast stol över ryggen i fyllan, han hade 2 andra vakter som vittne också. ingen polis ifs men, hur fan han kunde lyckas med det är det ingen som vet. men det finns hopp för dig!
"life's a garden, dig it."

2010-01-26 01:39
blir nog bara övervakning

2010-01-26 07:02
Du borde ha blånekat och krävt bevis för att han fick skadan i samband med dig och inte fanns där innan.
Est. 1984
Producent

2010-01-28 13:35
om snuten sa som du skrev ska du ju självklart nämna detta...

2010-01-28 17:05
"Det har jag ingen minnesbild utav av"
>:D

I rz 3vul g33nuz

2010-01-28 17:43
inte för att det e någon nyhet att snutar är muppar. men att anmäla en spricka i lillfingret känns ju inte speciellt manligt, snubben bör byta yrke
Just because i stand over you don't mean you understand me

2010-02-09 17:06
uppdatering:

idag stod det i tidningen att jag är åtalad för VMT och våldsamt motstånd och krävs på ett skadestånd på 6500 sek. det står även att jag erkänt brottet.

betyder det att det blir rättegång? (med tanke på att jag åtalas menar jag)

jag har själv inte hört nåt alls, utan detta är enbart info jag fått från tidningen

vad händer nu?

2010-02-09 17:33
tänk om jag som lastbilschaffis skulle få skadestånd varje gång jag klämde mig på en lämm eller kontainerdörr.. skulle vart miljonär.
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan
Rappare

2010-02-09 19:08
Fattar inte ens hur folk lyckas torska på sånt här? Jag lyckades sparka en tjänsteman i bakhuvet när han satt gränsle över mig. (fråga mig inte hur jag lyckades) och allt jag fick var gratis skjuts hem. Kanske för att jag är minderårig också... Aja, får la hoppas det går bra.
Wurrup?
Hangaround

2010-02-10 10:37
Fattar inte ens hur folk lyckas torska på sånt här?

Det beror väll helt på vilken tjänsteman man stöter på och vilka omständigheterna är. Allt är relevant.

2010-02-10 17:46
om du torskar kommer du antingen få betala skadestånd till snuten plus 500 spänn till brottsofferjouren, eller så får han inget skadestånd och så får du pröjsa 500 till jouren. Eller det bästa för dig att du slipper allt överhuvudtaget. Du kommer inte få någon övervakare eller villkorligt för en sån skitgrej när du bara är 20 och tidigare ostraffad. Det är ju bara våld mot tjänstegris inte en riktig person som blivit skadad

Rappare

2011-04-22 12:07
sorry Rikard. Men du får nog räkna med att skaka galler i 5-6 månader :(

Nä men allvarligt, hur gick det?
Hör av dig om du vill få sin singel/skiva på Spotify!

2011-04-22 15:37
okej, tråden är gammal och allt men vad jag tycker är löjligt är att han fått en spricka i lillfingret och orkar anmäla.. hahah! jävla tjomme till polis
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-04-22 16:09
men klart att han anmäler. en snut behöver sina händer ganska mycket i tjänsten. är väl självklart att han anmäler om det har blivit en spricka. fattar inte varför det ska vara så jävla konstigt.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain
Poet

2011-04-22 16:29
Alla vill ha pengar, fick han en spricka under arbetstid och kan säga att det berodde på personen i fråga så gör han det. Snutar tjänar väl standardlön och varenda jävel tar väl möjligheten att tjäna extra.

Sen om det är manligt eller inte spelar väl ingen roll, bara för att dom har bricka och uniform betyder det inte att dom är Dolph Lundgren wannabes
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-04-22 16:54
I och med att ni dragit upp den gamla tråden igen vore det ju faktiskt lite intressant att veta hur det gick?

2011-04-22 22:44
Let us know!
I choose my own destiny, hiphop way to heaven!