I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Indien (eventuellt volontärarbete)

Övrigt - Blandat

2010-01-18 14:16

Indien (eventuellt volontärarbete)

Hej alla glada!

Har planer på att åka till Indien på egen hand någon gång i slutet av mars-början av april. Mitt mål med resan är dels att bara se mig omkring och supa in atmosfären på olika ställen - kulturen, människorna, maten - men jag skulle också väldigt gärna volontärjobba på något ställe, typ barnhem eller liknande.

Vet att det finns en mängd organisationer som erbjuder volontärarbete, men är inte särskilt sugen på att lägga en massa pengar på mellanhänder. Vill bara arbeta för mat och husrum, that's it.

Så, någon som gjort något liknande och sitter inne på en massa tips? När måste man söka visum och fixa med sånt för att hinna få det?

Kanske ska nämna att jag funderar på att köpa ett Interrailkort och ta mig ner till typ Turkiet via tåg (eller så långt det går vill säga) för att sedan flyga till Indien därifrån. Att ta sig genom Iran, Pakistan och Afghanistan med tåg är väl ingen bra idé kanske.

Dock känns det som en bra idé att på förhand kolla upp om det är något särskilt distrikt/område där det finns barnhem eller liknande som behöver hjälp, kanske kontakta dem i förhand så jag har lite uppstyrt. Någon som rent av har något tips från egna erfarenheter?

Något särskilt man borde tänka på?

Jaja, ni fattar. Alla råd är guld värda. Frid!

tankefoda.wordpress.com
365citat.wordpress.com