Hangaround
2010-01-17 05:32
Bra förmåner på/genom jobbet.
Nu menar jag egentligen både "officiella" och "inofficiella". Jag jobbar inom vården och har ingen förmån, förutom att jag är glad varje dag då. MEN....jag kan ta med mig all satans smutstvätt som jag samlar på mig hemma eftersom jag är ett lat arsle. På jobbet kan jag fan städa,diska,tvätta och göra ta mig fan allt...men inte hemma...aja, off topic. Men ni kanske fattar. Det kan vara små detaljer som min tvätt....eller en fet jävla yacht i medelhavet, get the picture.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...' Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Som man har själv då eller? Bil + Soppa + Telefon Sen inofficiella så kan man väl fixa verktyg och oljor ja det mesta som finns på en "hardware store" egentligen.
Jag har ingen forumsignatur.
Kanske ska nämna biltullarna med.. I jobbet som privat.
Jag får betalt för att surfa privat. Dessutom är det smidigt att fylla på kaffekoppen.
spliff macht frei
vi har det rätt shysst på mitt jobb! vi får 1400kr om året i friskvårdsbidrag, 400kr skobidrag varje år, arbetskläder (byxor, t-shirt, fleeströja, jacka & överdragsbyxor). känns helt okej faktiskt! utöver det är det inte så mkt mer... vi ska dock åka till italien i maj och ha planeringsdagar där istället för på jobbet. :)
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Jag tränar gratis tack vare mitt jobb,får arbetskläder och lägre priser på massage. Jag har fem betalda övertidstimmar i månaden som jag får disponera hur jag själv vill. Dom som inte står i mitt lönekontrakt är att jag får träffa så sjukt mycket trevliga människor,har grymt nära till jobbet och har den bästa chefen.
www.susei.blogg.se
friskvårdsbidrag på 1000 och så får vi köpa varor med 30% rabatt.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Hangaround
2010-01-17 18:09
ja alltså, både kollektiva och inviduella förmåner...men även förmåner som..."man tar sig". :)
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Lön!
Trevliga kollegor och trevliga chefer!
1000 kronor friskvårdsbidrag / halvår = 2000 om året.
Gratis träning.
Bio/restaurang varannan månad.
Företagsfest på olika håll i landet en gång om året, julfest och kick off.
Gratis influensa/svininfluensa shots.
Det jag uppskattar mest, gratis certifieringar och läromaterial till det (utifall det är arbetsrelaterad). Dessutom ökar grundlönen med vissa cert och får pengabonus av andra. Certar jag mig i något jag själv får betala och därefter jobbar med där de kunskaperna kommer till nytta får jag pengar för mina utgifter i efterhand.
Får via jobbet chans och komma i kontakt med nyckelpersoner inom storföretag som är marknadsledande inom området jag arbetar i på en global nivå.
Jag kan vara allt som oftast på whoa utan att få skäll. Fast det är enkelt åstadkommet, jobba hårt och göra klart sina arbetsuppgifter så brukar man få över en minut eller två.
twomas You made my day!
Jag jobbar inom vården och har ingen förmån, förutom att jag är glad varje dag då. Haha! :)
Est. 1984
Ber om ursäkt för eventuella stavfel, jag åt godis samtidigt.
Est. 1984
Koppar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
gratis massage, naprapati och sjukgymnastik en gång i veckan
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
har inget att gå till så att sova länge är min förmån
vi är överallt!
Gratis mat? Jobbar på en restaurang i Norge, så sparar in sjukt mycket pengar på det. Det är väl min förmån
*snaark*
Kan ni inte skriva vad ni jobbar med också!?
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
Producent
2010-01-17 21:23
Jag får plocka en outfit armani kläder 2ggr per år. That's it tror jag.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Gilar att Fidelis ser det som en förmån att ha lön - den perfekta arbetaren i dagens samhälle ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Jag jobbade på Anticimex innan jag blev föräldraledig och enda fördelen vi fick där var gratis gift av diverse sorter (självfallet för skadedjur). Vi fick iofs också veta vilka restauranger som inte klarade hygientesten, vilket för mig var en löneförmån men den räknas iaf inte officiellt.
Hm, genom mina olika jobb har jag fått arbetskläder i olika form, rabatterade (alltifrån 25-70 %) priser på kläder, filmer, mat, alkohol, godis, läsk, chips, båtar, bilbatterier, motorsågar, högtalare, julgranar osv osv osv Ett personalkort som ger gratis inträde på alla nattklubbar i närheten, gratis hyrfilm och säkert en massa annat jag förbiser.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
jag har fri lunch, hur mkt läsk kaffe öl och chips jag vill ha, eller, det fylls på 2 backar av allt varje dag här på kontoret. ritmaterial, pennor papper etc vet jag inte om jag får ta, men det gör jag. lite datorattiraljer som wacom, mus och sånt dära. ibland snyltar jag cigg av receptionisten och flirtar med den andra söta praktikanten. en toppenförmån vill jag lova. värt!
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"
en banan eller mandarin nån gång ibland ur fruktkorgen, det är väl allt :/
o rly?
förutsatt att dom som jobbar dag inte har ätit upp all god frukt, dvs
o rly?
shit va folk får förmåner. när jag jobbade på Levis hade vi inte en enda. eller jo, ibland fick man jobba 12 timmar i streck och då fick man ta pengar ur kassan till lunch men dessvärre kunde man inte lämna affären och handla något så gick väl jämt ut.
vi är överallt!
På Grönan får man som anställd åka gratis hela sommaren :P
2000 i friskvårdsbidrag om året. arbetskläderna för utebruk. kom just hem efter planeringsdagar i barcelona(va inte så mycket planering) pennor,färger, pappar och lite små saker man plockar med sig ibland efrer behov.
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...
Alltså arbetskläder ser jag som en självklarhet?.. Ska man räka upp sånt blir det endel till.
jag jobbar med skatterätt, vi får 40% off på en lokal pizzakedja. det är nais.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Egentligen ingen, förutom den där lönen. Inte ens en tröja eller en sko. Hade förmånsbeskattat mobiltelefonen så hade den kanske kunnat räknas. Kan ju även släpa hem min dator, om jag vill. Men det bör kanske snarare ses som ett straff... Erkan P25: Låter som ett fint förmånsvärde...
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/
MurmelMan P25: Arbetskläder ses väl vanligen som en förmån. Det är ju dessutom sjukt gött att slippa tvätta så ofta hemma.
Mabande Hehe, kan nog verka smått komiskt ja, men tyvärr har den ju en mörk baksida i form av regeringen som vill införa (om de inte redan infört) att unga ska få lägre lön, lärlingplatser och praktik hit och dit som sällan genererar i några vettiga inkomster. Har flera bekanta inom hantverkaryrken som tvingas ta svartjobb och det blåses folk på pengar hit och dit. Några andra polare som jobbar på ett restaurang fick inte sin lön på 3 månader för det inte fanns några pengar enligt chefen, företaget konkade, köptes upp levde vidare, har fått pengarna nu i efterhand som tur är. Så jag är faktiskt tacksam för att mitt arbetsgivare inte har fuffens för sig och pengarna kommer runt samma datum varje månad.
Est. 1984
bakeman Torde böra skola betraktas som s k 'kompispris' istället för förmån.
flexibla arbetstider, mobilspons, sneaks every now and then och världens roligaste kollegor.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
Biobiljetter och pokervinster är de mest uppskattade förmånerna. sen såklart bra arbetskamrater och hela den biten. En annan förmån är att man lär känna svenskab befolkningen. Och vi/ni är jävligt otaksamma, misstänksamma, bitchiga, dryga, har alla nån form av psykisk störning, samt fett bortskämda. "Hej jag kan erbjuda dig både billigare el och samtidigt miljövänligare sådan" "NEJ jag är inte intreserad, ring någon annan!!" "Men alltså det tar max 3 minuter, det skadar dig inte, du får ta del av 100 % miljövänlig el, samtidigt som du får den v´billigare än den el du har idag och dessutom..." "NEJ HÖR DU INTE? RING NÅN ANNAN? KAN DU INTE RESPEKTERA?? JAG ÄR INTE INTRESERAD!?" "emr... okej, så varför skulle du inte vara intreserad av att sänka en av dina utgifter? och samtidigt bidra till en bättre miljö?..." "NEJ JAG HAR INTE TID ATT SITTA OCH TJAFSA MED DIG! RING NÅN ANNAN!" "ja alltså om du lugnar dig och lyssnar på vad jag har att säga så märker du snabbt att du enbart kommer tjäna på det här, det tar max 3 minuter och då har du bytt ut din elräkning emot en billigare sådan, det blir inget krångel, och du får även miljövänligare el.. och desutom..." "NEJ! JAG HAR INTE TID ATT TJFASA! HÖR DU INTE VAD JAG SÄGER?! RING NÅN ANNAN!" "som sagt, lugna dig, du behöver inte brusa upp dig..." "NEJ JAG ÄR INTE INTRESERAD! RING NÅN ANNAN" "du har ju inte en aning om vad det handlar om eller vad jag har att erbjuda, det handlar inte om att du ska köpa nått, det handlar om att du genom mig kan spara pengar och samtidigt bidra till en bättre miljö.." "NEJ!" "varför inte? det blir inget krångel, vi ordnar det hela till dig, det gäller bara det här korta samtalet, om du sammarbetar så slipper jag sätta dig på återuppring..." "NEJ! HÖR DU VAD JAG SÄGER? NEJ! JAG VILL INTE!" "men varför... nu är du bara barnslig, lyssna på vad jag säger i stället och ta emot det för fan du kan inte förlora på det!" "NEJ DET ÄR BONDE SÖKER FRU NU! JAG KAN INTE MISSIA DET!!! JAG ÄR INTE INTRESERAD!" "okej men tv:n försvinner inte, det handlar om miljön här, avara 3 min till det så är det klart, hade du hållt snattran från början hade vi vatt klara nu..." "NEJ JAG ÄR INTE INTRESERAD!" "av vadå..?" "AV.... EEEE.... VAD DU HAR ATT SÄGA! AV DITT ERBJUDANDE! AV ATT KÖPA NÅTT AV DIG! "ja alltså du har ju inte ens hört mitt erbjudande och det handlar inte om att du ska köpa nått av mig. det handlar om att jag kan byta ut den där papperslappen du får i brevlådan var 3dje månad emot en annan papperslapp med ett billigare pris, och samtidigt göra dig till en aktivt miljövänlig människa, utan att du behöver ens skriva under ett papper.. det tar 3 minuter, om du bara kan lugna ner dig.." "NEJ! JAG SÄGER NEJ! NEJNEJNEJ! HÖR DU INTE?! NEJ!" "alltså.. du ska inte binda dig till nått resten av ditt liv, du kommer inte förlora på detta, lugna ner dig..." "NEJ! *TUUUUUT*" "hallå?... hallå?"....
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
ZoO-Man P22 Ar val snarast du som ar bortskamd, bitchig och dryg, om du bara inte kan FATTA att folk inte gillar att bli storda pa sin privata fritid! Sager de NEJ, sa kan du val tacka och lagga pa istallet for att fortsatta tjata och stora. Vi normala totalt HATAR telefonforsaljare!
ZoO-Man P22 allt jag ser är ännu en telemarketmänniska som vägrar acceptera ett nej, ser du inget problem alls i hur du beter dig i ditt exempel?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Gäller att hålla sina Ja/Nej på en bra nivå ;)
Jag lever, jag äter och skiter det jobbet jag jobbar på bokstavligt talat. Och "förmåner" finns det massor ex. bonussytem ^^, mer än så tänker jag inte säga bara för att det sticker i ögonen på folk.
-- Mellanslagsanvändare --
Sick Boy P25 Iom att du lever, ater och skiter ditt jobb, hoppas vi att du atminstone plockar ut 30k/manad es. Annars ar du blast av marknaden eller din chef, sry...
YoneYoung Misery_chick Jag förstår att ni inte gillar telesäljare, men folk säger faktiskt nej utan att ha en aning om vad de tackar nej till. Det sker oftast på automatik. Ni ska få lite siffror som kanske får er att förstå: 78 % av alla de som köer något per telefon har sagt nej 4 gånger innan de har köppt något. men bara 8 % av alla telesäljare fortsätter att bearbeta kunden efter att ha fått 4 nej som svar. Ett nej är inte ett nej, ett nej är ett instinktivt beteende som behöver bearbetas. Om du inte har tid är det en sak, men du kan omöjligt veta hurvida du är intreserad eller inte om du inte fått höra erbjudandet. och ofta sitter kunden och tjafsar i flera minuter om att de inte har tid att tjafsa med mig, då har de väl tid... eller? Det finns inget som hindrar dig att lägga på luren.
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
Jag håller med ZoO-Man och alla som kommenterat honom..
Twang System fi de werl
På 6 månader har jag plockat ut 3 par arbetsskor á 2600 :- tvättar aldrig arbetskläderna utan plockar nya. Får resor till bl.a. USA Thailand mfl, när jag skall på kurser så får vi bo på hotell trots att vi alla bor 30 min ifrån kurslokalerna. Gratis gymkort, gratis vin mm.
gratis lunch iofs har jag ingen lunchrast, men ändå. jag kan skriva ut saker på jobb ist för att slösa bläck hemma finns säkert massa annat jag inte tänker så mkt på..
Måste faktiskt hålla med Zoo-man; fattar inte varför folk insisterar att säga nej 500 gånger till telefonförsäljare, eller orkar bli upprörda. Det är bara att lägga på. Min princip är att så fort de säger att de ringer från ett företag så säger jag "Tack, men du tänker försöka komma åt mina pengar på något vis, och jag har inget intresse av att ge dig några. Ha en trevlig dag, bättre lycka med nästa samtal." Sen lägger jag på. Det är inte oartigt, det sparar tid för mig, och försäljaren (som, hur jobbiga de ännu är, bara är människor som försöker förtjäna sitt uppehälle) slösar inte bort tid på att prata med någon som aldrig kommer köpa något ändå. Mer on topic: jag gör praktik på ett företag som aldrig kommer ha råd att anställa mig, så min enda förmån är att jag inte behöver bry mig om att komma i tid. Chefen får gratis arbetskraft, han kan inte gnälla!
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Julklapp, sommarpresent, vårbonus, friskvårdsskiten, arbetskläder med rullande nya tishor och strumpor per kvartal, sen förmånen att jag kan gjuta betonggrejer som plattor och krukor gratis
mama said knock you out
alltså era förmåner ni rabblar upp är ju inte relevanta om ni inte talar om vad ni jobbar med? det är ju först då det börjar bli intressant... själv är jag arbetslös för tillfället.
Massage 1 gång i månaden. Årskort på Sturebadet (värde ca 14 000:-) iPhone med fri data och 5999kr i samtalspot/månad Julklapp Jobbar som kontorsadministratör.
STHLM GROOVE COLLECTIVE
på ett av mina jobb har vi förmåner som: 100kr för 30 minuters massage reducerat pris för terminalglasögon sjukt bra pris på rikskuponghäfte, alla möten/utbildningar får vi betalt för varje fredagmorgon finns en redig frukostbuffé att äta av. dessutom rast varje timma, jätteofta fikabröd eller godis i lunchrummet som alla får ta av, kaffemaskiner överallt som är gratis med mera : )
glömde bort en sjukt billig livs- & olycksfallsförsäkring som är galet bra.
Jag kan styra min egen tid, jobbar 7-16 men jag kan t ex jobba över en timme och kompa fem timmar för det eftersom ingen har koll. Sedan så har jag ett kredit kort utfärdat av organisationen som jag får dricka öl & sprit på om jag bjuder kunder på nått sköjj. Samt köpa lunch osv. Jag kan ljuga och säga att jag har bokat möten en hel dag, och istället ligga hemma och spela playstation, dock så gör jag inte det så ofta, har väl hänt nån gång bara =)
Rock out with your cock out!
Hade praktik på ett företag i norge, där hade dom massage 2 gånger i veckan, eget gym och lite sånt. Aldrig sett ett ställe i sverige som haft massage som förmån.. =/
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Det är väl skillnad på förmån och snatteri?