I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

USAs söder juni-juli 2010

Övrigt - Blandat

2009-12-30 18:00

USAs söder juni-juli 2010

Någon som har tips på must see grejer att göra i södern i USA. Ska spendera lite drygt två månader där nästa sommar och har en massa jag vill se, men vill höra mer tips.

Kommer hänga min sista del av resan i tennessee och behöver tips som är gångbara utan bil där. Annars ska jag bla. till New Orleans, Texas (lite överallt som de ser ut nu, men bla houston och beaumont + dallas), Savannah och Atlanta, Bon Temps eller så nära jag kommer dit, Mobile ser de ut som också. Kommer hamna lite i utkanten av missisippi också.

I tennessee blir de memphis, knoxville (plus dollywood söder om knoxville) och nashville

alla tips uppskattas!
och om ngn skulle råka åka dit med körkort under sommaren har ni en betalade passagerare :-)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2010-01-10 22:25
När jag var i Atlanta besökta jag nån Park med ett stort berg, minns inte namnet men går nog googla så kommer det fram: Iaf det fanns stigar högst upp till berget som man kunde gå, & när man kom upp var det en rejäl jävla utsikt måste jag säga, riktigt fint.
Inte så bra på att förklara, men lätt värt att dra dit iaf.

Ja, sen var jag i CNN byggnaden. Ja du vet säkert redan vad CNN är.

Sen gick jag Underground, det var typ en lång sträcka med olika affärer, Krogar/restauranger.
www.soundcloud.com/slackerlifecrew

2010-01-11 17:48
oki cool, har inte fått så där jätte bra vibes av atlanta, ska bara vara där 1½ dygn som de ser ut nu, de e som du säger cnn och typ coca cola center som jag hittat o göra där....lite synd för hade en bild av atl som ett ställe där de hände mkt...men de verkar hända "mer" i memphis och nashville om man inte känner folk och ska backpacka.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-01-12 22:36
Knoxville är bara en collegestad med uteliv med karaktär därav, inte särskilt intressant om du inte känner nån där eller har ett stort intresse för collegefotboll.
Dollywood är dyrt och inte särskilt intressant, såvida du inte älskar kristen gospelmusik och/eller en sorts kommersialliserat skansen.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2010-01-14 08:07
jag älskar dolly.
kommer inte vara i knoxville, bara bo där.

2010-01-14 08:07
och jag älskar football, men är inte där när det är säsong.

2010-01-14 11:06
En av USAs bästa städer enligt mig är New Orleans, när jag var där i sommars hade jag riktigt kul.
Bodde mitt i Centrum, ca 3min gång till Bourbon st, som är huvudturristgatan i NO. Iof rätt överskattat ställe just den gatan men man kan ha riktigt kul där ändå.
Rekommenderar iaf att bo centralt i denna stad, utkanten är väldigt fattig och turister varnas att vara på dessa ställen. Efter orkanen har flera delar av staden fortfarande inte återhämtat sig helt.
Finns mycket sköna jazz-barer/krogar i denna stad, rekommenderar att du besöker ett par stycken.
En annan klockren grej vore att pricka in Mardi Gras i NO. Dock kommer detta att inträffa den 16 Feb vilket du missar.
När jag var där hade jag turen att pricka in Mardi Gras, inte den vanliga festivalen utan en egen special-mardi gras för homosexuella. Detta var riktigt coolt, festande folk överallt och de allra flesta var glada.
Rekommenderar även att du åker på en swamp tour med "High Speed Airboat". Går fort som fasen och man får se/klappa massor av vilda alligatorer. Kostade ungefär 80dollar för en 2timmars tur.
Franska kvarteren är något du inte heller får missa i NO. Vackra hus och häftig miljö.

När det gäller Texas tycker jag att den överlägset bästa staden var Austin.
San Antonio är en tråkig och rätt "död" stad, dock sitter den på häftig historia kring mexikokriget. Så är du historieintresserad rekommenderar jag denna stad, om du vill festa och träffa sköna människor åk INTE dit.
Austin är däremot en lagomstor stad med ett enormt College, DVS fullt av ungdomar. Finns en bra bar/krog-gata där mycket människor hänger. Torsdagar är tydligen festdag för Colleget i Austin och då bör man gå ut. Billigt i baren och trevliga människor.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2010-01-14 16:34
Tack för tips om Austin! hade inte de planerat, men nu kanske jag får in den staden, tyvärr är jag ju där under sommarlovet så studentstäder är av annan karaktär på sommaren. men ändå.

Jag ska bo i french quarters i New Orleans och har redan bokat in mig på ett väldigt populärt BnB där :-)
Swamp tour har jag gjort innan, men ska däremot åka sådan steam-boat i New Orleans, som dessutom spelar jazz. Annars är jag inget jazzfreak direkt.

Var du i ngn voodoo shop i NO? Tycker de verkar lite "skoj" men verkar mest touristigt.
Ska även försöka hinna med ngn vampyr-tour av ngt slag, är vampyr och zombiefantast så ser verkligen fram mot Louisiana.
Ska ju även till Schreveport i norra Lousiana.

2010-01-14 17:39
jag älskar dolly.

Tja, nu handlar dollywood förvånande lite om henne, finns ett litet museum med bilder typ, men om du är i krokarna är det kanske värt ett besök ändå. Passa på att se Gatlinburg samtidigt, ligger i princip på samma ställe och är en tokrolig stad med en massa krimskramsaffärer. Ät på Bubba Gump om du får tillfälle.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2010-01-14 22:15
jag vet att det inte handlar om henne. så vitt jag har förstått är dollywood typ som ngn blandning mellan skara sommarland och 6 flags.
kommer tyvärr inte vara något i gatlinburg iom att jag bor i knoxville och åker med ride med hotellet.