En av USAs bästa städer enligt mig är New Orleans, när jag var där i sommars hade jag riktigt kul. Bodde mitt i Centrum, ca 3min gång till Bourbon st, som är huvudturristgatan i NO. Iof rätt överskattat ställe just den gatan men man kan ha riktigt kul där ändå. Rekommenderar iaf att bo centralt i denna stad, utkanten är väldigt fattig och turister varnas att vara på dessa ställen. Efter orkanen har flera delar av staden fortfarande inte återhämtat sig helt. Finns mycket sköna jazz-barer/krogar i denna stad, rekommenderar att du besöker ett par stycken. En annan klockren grej vore att pricka in Mardi Gras i NO. Dock kommer detta att inträffa den 16 Feb vilket du missar. När jag var där hade jag turen att pricka in Mardi Gras, inte den vanliga festivalen utan en egen special-mardi gras för homosexuella. Detta var riktigt coolt, festande folk överallt och de allra flesta var glada. Rekommenderar även att du åker på en swamp tour med "High Speed Airboat". Går fort som fasen och man får se/klappa massor av vilda alligatorer. Kostade ungefär 80dollar för en 2timmars tur. Franska kvarteren är något du inte heller får missa i NO. Vackra hus och häftig miljö. När det gäller Texas tycker jag att den överlägset bästa staden var Austin. San Antonio är en tråkig och rätt "död" stad, dock sitter den på häftig historia kring mexikokriget. Så är du historieintresserad rekommenderar jag denna stad, om du vill festa och träffa sköna människor åk INTE dit. Austin är däremot en lagomstor stad med ett enormt College, DVS fullt av ungdomar. Finns en bra bar/krog-gata där mycket människor hänger. Torsdagar är tydligen festdag för Colleget i Austin och då bör man gå ut. Billigt i baren och trevliga människor.
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.