rottweiler hona:
Tjena moss, min kvinna i mitt liv känner för att bita på leksaker.. men näst intill alla leksaker man köper i affär till hundar går i sönder så lätt då hon har ett mäktigt gap. Skulle behöva lite tips på "ghetto-hund-leksaker" som inte går i sönder så lätt såsom: bildäck osv osv. Allt som har med pinnar och trä och göra är uteslutet då hon tuggar i sönder de/äter de så de hamnar på hela golvet.
The News called it crack, i called it diet coke..
bildäck låter bra. ev. kanske du ska aktivera skallen på henne ? funkade bra på min biff förut, la tex. köttbullar under "bunke", gärna lite tyngre utan så hon måste tänka. (rostfria matskålar?) haha hade en chihuahua som fixade det skitlätt men de stora brukar ha svårare leta efter godis är också bra, eller människor för all del. bara ut i skogen (om hon är så pass lydig att det funkar att ha henne lös, köttbullar funkar ju för det mest), eller lägga godis uppe på en stor sten där det bara går att komma upp på en sida. hjärngymnastik. detta funkade jätte bra på min, som först tuggade sönder ALLT!. plånböcker, mina sneakers, leksaker, you name it. hon slutade tugga leksaker för att fördriva tiden. du kan ju ge henne stora ben. förstår själva leksaks grejen men det där var lite tips. rep brukar väl funka? alltså, typ smådäck med ett rep på. traditionella saker. så skulle rekomendera hårdgummi och rep.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
finns hårda runda gummibollar som våran hane brukar tugga som tuggumi, men dom håller, kolla på närmsta djuraffär, som är typ solida Aktivera skallen? tror du den biter lösare för det?
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
man har lager med typ ståltråd i bildäck, skottkärra däck är nog bättre. men jag tycker du ska göra som Softlikeapillow P18 säger och träna henne mentalt.
..
nej, asså menar att, de har inte samma behov av att bita på saker. jag kan inte prata med hundar fan, men det funkar ju.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Aktivera skallen? tror du den biter lösare för det? Hundar biter oftast för att dom e utråkade, e dom trötta i huvudet har dom inte samma behov längre och väljer oftast att sova istället eftersom att dom blir trötta.
Gillar inte paj alls egentligen. Speciellt inte hallonpaj. Blåbärspaj går bra ibland. Men med mycket vaniljsås till. Och helst mer vaniljsås än paj.
Nu bet hon ju inte sönder saker hon inte fick utan leksaker. köp lite stora ben och brunkiga rep eller vad det kallas, det lär hon inte paja så snabbt.
Rädda en ko, ät en vegetarian!
Träning mentalt är inte problemet. Hon är fortfarande relativt ung och uppskattar leksaker.. Hon sover mestadels av dagen/vilar. Men har man varit ute en lång runda på kvällen vill hon gärna bita av sig innan hon slaggar för sista gången. Har köpt ofantliga mängder leksaker och såg att en annan rottweiler på tuben hade ett bildäck som leksak. har hängt upp en stadig leksak i hallen med ett rep. hon får dock bara leka med den ett visst antal minuter.. Ca 30 min, annars blir hon väldigt uppstressad. Den hänger i taket och funkar utmärkt.. Bollar är hon besatt av och blir vääääldigt uppstressad när hon får dem, Har bollar men hon får inte alltid leka med dem. Tuggben har jag en massa, men hon gömmer alla hon får.. Så de får vara något bastant hon kan ligga o tugga på som svårt går i sönder. Hon hade en fotboll förut som funka utmärkt, Den gick väldigt fort sönder dock och de låg fotbolls bitar över hela golvet.
Anledningen till att hon inte kan ha bollar är för att hon vet hur man leker med sig själv.. Hon tar dem i gapet och kastar bort dem, eller rullar bort dem med nosen och sen jagar dem. Vilket gör att hon har haft sönder en del krukor/ annan inredning. Jag tröttar ut henne på dagarna med långa promenader och olika övningar när vi är utomhus.. hon har väskor hon bär och kärror hon drar. Men ibland har jag inte fullt så mycket tid och leka med henne.. hon brukar bli på lekhumör när jag har folk över(väldigt glad för nya människor) så då tänkte jag att man kunde ge henne något stort hon låg o tugga på nånstans.
aha, då förstår jag. har hört att bollar, pinnar och "kastlekar", eller kamplekar i allmänhet inte är bra för hundarna, speciellt inte valpar, då man väcker deras naturliga jaktinstinkter och det kan gå överstyr. men klart man leker och kastar saker ändå :) det hör ju till men som sagt, något i hårdgummi tror jag blir bra, eller bara ett väldigt grovt rep kanske? aa jag vet inte, prova dig fram
Tror det tillhör hunden med.. Hon här har varit runt småbarn/andra hundar sen valptiden(hon är en unghund) där av är hon väldigt van vid andra hundar.. har lekt massa kamplekar med henne och aldrig märkt av aggressivitet.. Har haft hundar hela mitt liv/ mamma är väldigt duktig med hundar.. bor tyvärr inte hemma fortfarande så mamma tar bara hand om henne när jag har annat för mig.
Ja, få mig inte fel.. Hon tuggar inte i sönder saker hon inte får tugga på hehe.
Oj sorry, my bad! Det finns en leksak som heter Kong, dom e svindyra men typ det tåligaste som finns i leksaksväg till hundar. Jag jobbar i djuraffär och hos oss kostar dom typ mellan 169-199 beroende på vilken storlek man vill ha. Men finns på dem flesta djuraffärer och bör vara ungefär samma pris :)
Gillar inte paj alls egentligen. Speciellt inte hallonpaj. Blåbärspaj går bra ibland. Men med mycket vaniljsås till. Och helst mer vaniljsås än paj.
200 kr är inte så värst :) Linka gärna om du har tid bild osv. Och vilken stad jobbar du i?
Hehe nej iof inte... men om man jämför med "vanliga" leksaker.. :p
Jag jobbar på en djuraffär i Upplands väsby...
Det finns en leksak som heter Kong wubba också, det e samma bara att den har tyg runt sig så man kan kampa med hunden också, vilket inte vanliga kongen har..
Vanlig kong:
Kong Wubba:
dom där tyg grejerna kommer aldrig att hålla, bättre att satsa på gummi grejen.
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Tik heter det.
haha onödigt xP att ingen på denna sida inte kommenterat det innan.. ÖVERRASKAD! aja, nä, inte tyg grejer. gummi
vad spelar de för roll, hona/tik.
Tik heter det och därmed basta. Varför ska din hund tugga på leksaker öht? Rensa tänderna och bitbehovet bör hon få ut på tuggben, gärna av kohud. Annars leker man med leksaker, man har dom inte som ngt slags substitut för en meningsfull tillvaro-och har en hund en meningsfull tillvaro, har sina basbehov av motion och mental stimulans tillfredsställda, så vilar hunden inomhus,utan behov av att bita på saker. Och sen leker man med sina leksaker ute,eller när/var/hur DU vill att hon ska leka med leksakerna,inte när helst din hund vill. Googla passivitetsträning. Eller ännu hellre-gå en kurs. Det är en brukshund du har,då ska du banne mig arbeta med den också, annars kunde du välja en annan ras.
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
"hon har väskor hon bär och kärror hon drar." Du har en unghund, är hon HD/AD röntgad? Belasta henne inte alls förren hon är helt färdigvuxen på höjden, annars förstör du din hund. Spåra istället, sökträning osv.
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE