Moderator
2009-12-18 20:50
Musikhjälpen i P3
Jag lyssnar/tittar på de hela tiden, kan inte slita mig. Har lyssnat ca 15 timmar i sträck nu :) Har bara önskat en låt än så länge. Nån annan som lyssnar/tittar och har önskat några låtar eller kanske skänkt en summa pengar? :)Länk till http://www.sr.se/sida/default.aspx?ProgramId=3607
myspace.com/jiahprod
hehe har också följt det religiöst och önskat två låtar, men fan skulle inte ametist ha date ikväll?
Moderator
2009-12-18 21:51
Jo hon har haft de, innan hon börja sköta spakarna ;)
myspace.com/jiahprod
Moderator
2009-12-19 00:18
jag är helt jävla beroende. tystar folk på jobbet när det inte är låtar. hur har det gått med Ametists date ja? tycker låtvalet ofta är mycket intressantare än när musikläggarna är igång. när hör man annars Holy Diver och Hypnotise liksom?
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
promoe verkade mindre glad för frågor ikväll haha
Moderator
2009-12-19 00:55
Ja musiken är ju riktigt bra för de mesta :) Dom skulle köra så här året runt.
myspace.com/jiahprod
Tummen upp för de, som J-A sa, jag är fast!
här med... borde köra varje natt året om!
Producent
2009-12-19 13:15
Önskade Gangstarr - Royalty ! Får allt hoppas den dyker upp också
Since 1984 @realgizlee // twitter
alla ska fan skänka pengar...fattig som rik alla har råd med en 50 lapp
vi är överallt!
alltså måste bara kommentera det. snubben som bjussade på 10.000 spänn var riktigt guld.. Har tänkt på det hela dan, shit pommfritt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Kimhari P17 fast där har ju varit en som skänkte sin lön på 18.000 spänn haha
1000:- fick de av mig! Som någon sa, detta är något de borde ha året om!
Producent
2009-12-19 16:41
alla ska fan skänka pengar... ge mig en riktigt jävla bra anledning så ska jag tänka på saken.
yet_schooled P22 OJ JÄVLAR! haha shit! :p alltså, det är ju sjukt mycket pengar, men fyfaaan vad fint gjort. har bra lust att göra nått liknande någon gång Konstigt P21 Ett billigt och lätt sätt att rädda barn från malaria, har iallafall varit en bra anledning för alla andra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hade man inte varit helt barskrapad i pengapungen hade jag också önskat en låt, nåt guld.
Intressepenisen hårdnar!
TRÅD RENSAD -Den här tråden handlar inte om välgörenhet är bra eller inte eller om att angripa varandra, utan den handlar om Musikhjälpen och vilka som har önskat låtar och vilka andra som följer. Se till trådens syfte, skriv sedan.
Delam tange barat
gör det där programmet vid lön så kan jag skänka en slant
är det ngn mer än jag som kollat på tvsändningarna och noterat den där killen i ljusblå jacka som står framför kameran kanske två tre timmar i sträck. till synes utan sällskap, med ngt jagat i blicken.
ja jag såg det. tycker han har ngt lite plågat över sitt ansikte.
Toastare
2009-12-20 19:27
haha Pontus.. han var gosig. Jag sänkte några 100-lappar men hörde inte nån av mina låtar. fast jag har ju inte lyssnat/tittat 24/7. Var riktigt bra i år och det var en bra kemi mellan alla programledarna, förra året kändes det lite stelt och konstlat. Och att vi lyckades få ihop så mycket pengar! Nu kommer det kännas lite tomt, och jag får vänta på att Christer kommer tillbaka efter sin pappaledighet.
Jag skyller allt på Emma!
Legoland: Fast musikläggarna är ju med nu med, dom gör grymma playlists av alla önskelåtar men man märker ändå att det är P3-tänket med blandningen :) Jag har önskat lite och tävlat lite också...bl.a. ville jag vinna nåt musikkit.
frozen: fast vissa låtar har de spelat väldigt gånger. empire state of mind har gått mist en gång varannan timme, och jag hade hellre hört någon annan låt än den flera gånger. för övrigt sjukt trött på den låten.
Hangaround
2009-12-21 12:12
Förra året kollade jag ganska så intensivt på Musikhjälpen men i år blev jag beroende och utan att överdriva så såg jag nog 70% av tiden. Precis som förra året så önskade jag låtar för 50 kronor styck istället för att skänka 200 kronor direkt. Tanken var att jag i vilket fall skulle skänka 500 och det blir 10 låtval och därför större chans att få sin låt spelad. Men inget hände tyvärr, kunde dock somna med gott samvete.
Man var ju tvungen att paya flera hundra åtminstone för att få en låt spelad mot slutet där..
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Hangaround
2009-12-21 12:34
Sedan att Thomas Bodström kom in och skänkte 500:- när någon tös tagit ut hela sin månadslön på 18 500 gjorde mig lite förbannad. vet inte om det är rätt utav mig, han skänkte ju pengar men hade jag haft en politikers/advokats lön hade jag nog inte snålat.
Det blir ju ganska svårt som offentlig person att veta hur mycket man ska skänka.
Hangaround
2009-12-21 12:38
Spt: Jag tyckte också Bodström var väl snål. Killen lyfter minst 60 000 i månaden och skänker en 500 hundring. Men man vet ju aldrig, han kanske blivit inkallad med väldigt kort varsel, och vill inte göra något oövervägt. Att en femåring skänker bort alla sina besparingar gör mig nästan tårögd. Vet någon vilken låt han önskade?
Hangaround
2009-12-21 12:52
medoria: Precis. Men när jag själv skänker den sista 500 lappen jag har kvar och har en lön som klassas som veckopeng gämnfört mot Bodströms så kan man inte låta bli att tänka lite ont om honom. Men som sagt, det är inte rätt att dömma någon bara så där ändå. Jag såg det men kommer inte ihåg låten tyvärr. Visst var det 5000 ?
ja, det var 5000. helt sjukt. som om jag skulle sparat ihop typ 75 000 för att renovera min sommarstuga, sen i sista stund komma på att jag vill önska en låt istället.
Hangaround
2009-12-21 13:02
Moderator
2009-12-21 16:41
inte bara jag som blev lite sur på bodström, killen har en månadslön på över 200 000. med riksdagslön, författarpengar, advokatarvoden och styrelseuppdrag drar han in massor. Vi snackade lite om det där på jobbet att fan vad kul det skulle vara att ha sådär smutsigt mycket pengar när nått sånt här händer. man lägger ett par hundra millar med 20 minuter kvar liksom.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
för mig är det offatbart varför företag inte bidrog med en slant, dom hade ju fått en sjukt massa credds och i ett bra sammanhang då också :/
Hangaround
2009-12-21 17:59
Jag tyckte också det, och tycker väll fortfarande det. Dock så måste man tänka på att det finns så många olika välgörenhetsorganisationer och sådant man kan vara med i och skänka pengar till som företag. något företag ville säkert skänka pengar men hade kanske redan skänkt den slant som de budgeterat för till t.ex AIDS-drabbade eller dyl. Men, fortfarande så kan jag som vanlig person tycka att det borde ha funnits fler företag som kunde avvara några tusenlappar.
jag kan tycka att det är lite dåligt att de inte marknadsfört sig mer mot just företag, de har ju inte haft uppsökande verksamhet på det sättet, coh då hänger det på att företagen själva får upp ögonen för det hela. ändå djupt impad av att så många föreningar och liknande kunde skänka så mkt, som den där scoutföreningen som skänkte 25,000. förra året i nederländernas version så matchade ju regeringen med samma summa som programmet lyckades få in, det skulle väl aldrig falla reinfeldt in att göra det.
Klart att Reinfeldt hellre gör något mer prestigeartat som att försöka rädda världen från rosa elefanter i Köpenhamn.
Intressepenisen hårdnar!
Hangaround
2009-12-21 19:24
medoria F27 Ja det är sant. De ville ju hålla det hela på en okommersiell nivå, vilket är en fin tanke då man kan bevisa vad den enskilda människan kan göra om man är många som går ihop. Hela "Ingen kan göra allt men många kan göra något" -grejen. Men sedan så blir det lätt lite konstigt om man har ett sånt stort projekt för att samla in pengar för något och väljer att inte rikta in sig på vart de stora summorna kan komma ifrån. Dock, som du skriver, att det var riktigt fint av alla föreningar och speciellt damen som ringde för scoutföreningen att skänka så pass stora summor.
Ja.. Tänk om alla bara skänkte jättemycket pengar till Musikhjälpen, då skulle allt lösa sig.
Hangaround
2009-12-21 22:18
spt: aha, jag missade det. och det verkar musse hasselvall som var ametists bisittare en natt mot slutet också ha missat för det var det enda han snackade om, förutom baile funk, att alla företagsledare borde skänka lite av sina bonusar.
Medoria: Överdrift? Jag har lyssnat vääldigt mkt i år och inte hört den en enda gång...för att vara säker slumpade jag fyra olika pass och dess låtlistor och nej, den var inte med där heller. En gång kanske två, men en gång varannan timme är en klar överdrift, säker på att du inte lyssnat på NRJ?
frozen: nej för jag tänkte verkligen på det varje gång jag hörde den.
Medoria: Plocka gärna fram låtlistor isåfall där den spelas varannan timme, jag har då inte hittat den. Den var inte med som jingel då? En polare som är musikläggare på just P3 säger att det inte finns en chans att den spelades så ofta, så hittar du det så visa gärna :)
fast låtarna på alistan spelas en gång varannan timme, och om den inte ligger där än så kommer snart göra det. det är väldigt konstigt att de spelar den så ofta, med tanke på att journey är det mest önskade bandet.
Var inte Kent det mest önskade bandet? Eller det kanske bara var en och samma låt
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.
ripoff: jo det var ngn kentlåt som blev mest önskade.
Toastare
2009-12-22 12:50
Snålast var väl ändå Oldsberg som kom in med nån snubbe som skrivit en bok som han stått och sålt i Nordstan (med bland annat Oldsberg i) och snubben gav 1000kr nånting från bokförsäljningen. Oldsberg hängde bara på, men vad jag märkte skänkte han inte en slant...
Jag skyller allt på Emma!