I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur får jag perfekt hy?

Övrigt - Blandat

Producent

2009-12-09 08:06

Hur får jag perfekt hy?

Eftersom jag har tråkigt och har bestämt mig för att skämma bort mig själv lite, tänkte jag fråga tjejerna på whoa vad ni har för hy-tips som jag kan sno. Har snarare för torr än för fet hy. Och har i princip aldrig haft en finne. Dock tycker jag knappast att min hy ser top ut!

Har ni något speciellt schema ni kör på? Typ använda kräm dag & natt? Vad har ni för produkter att rekommendera till någon som har känslig och torr hud?

Sedan har jag sådandär hy på benen som ni vet att vissa har. Typ knottrig. Har hört att hth-kräm ska hjälpa mot det. Men någon som vet fall det funkar? Har ni sådana som ni har blivit av med, isåfall hur gjorde ni? Hatar dom där plopparna, och har haft dom så länge jag minns. Vill bli av med dom en gång för alla!

Ge mig alla slags hudtips ni kan komma på, allt från att lägga gurka på ögonlocken till vilken fotfil som är bäst!

Vill se ut som jag har ett pspfilter på mig när jag är klar!!

"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2009-12-09 08:21
som vanligt är det röka, kröka och minimal motion som är nyckeln till din lycka! eller var det tvärtom? fast jag är ju ingen tjej förstås, justja
http://www.kommandot.se/wp/

2009-12-09 08:26
Bephanten eller så heter det bepanthen dont know men iaf så är det en barnsalva,
Den är grymt bra mot torr hud, jag använder den när jag gjort tattoo´s, men även använt den på andra ställen där hud torkat..

ifs gör den kanske inte din hud bättre bara med sammanhängande eller vettefan..

this is out of my area...
Fucks your life up crew
Tjabo!

2009-12-09 08:27
annars algbad är väl ett beprövat och bra sätt?
Fucks your life up crew
Tjabo!

2009-12-09 10:10
för ansiktet: dermalogica special cleansing gel, nåt ansiktsvatten som jag inte kommer ihåg vad det heter och sen skin smooting cream. rengör och smörj morgon&kväll.

för kroppen: skrubba med skrubbhandskar när man duschar och sen kräma på med bra kräm från apoteket (i en grön tub, luktar sjukt gott!)

men. det är ju sjukt beroende på vilken hudtyp man har. jag har väldigt känslig hy (är rödlätt) som därtill är blandhy (både fet och torr..), så jag får jobba lite med den =) gå till en bra hudterapeut och få tips! men dermalogica tycker iaf jag är sjukt bra, och det går att beställa rel. billigt på jersey beauty company.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2009-12-09 11:19
Koka upp vatten, pressa i en fjärdedels citron i en mugg, på med vattnet, drick. Gör jag varje morgon, fast det har väl mest hjälpt mot finnar och sånt tråkigt. Men gott är det! :)
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2009-12-09 11:33
Fyra

Jag har också mer torr än för fet hud, jag kör med en tvål som heter Lactacyd, den är oparfymerad och torkar inte ut huden pga av det. Sen kör jag på gammal vanlig hederlig nivea.
Funkar fin fint. Sen är det minimalt med puder och foundation som gäller, det är då man får finnar.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2009-12-09 11:37
Till de knottriga benen har jag inga speciella tips mer än skrubba, skrubba, skrubba.
Vet inte om jag ens behöver skrubba min kropp men det är väldigt skön efteråt, att ha fått bort gammal hud osv.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2009-12-09 12:10
bastubad gör underverk för huden, man blir mjuk som en babyrumpa. jag brukar passa på och scrubba när jag ändå bastar, och sen smörjer jag in mig efteråt. ldb är bra grejer, men jag går mest efter det som luktar godast och är billigast.

2009-12-09 13:17
smorjer inte in mig alltfor ofta eftersom det bara sabbar den naturliga balasen, enligt mina erfarenheter blir hyn mest beroende och sedan bara konstig, med for mkt kramer och rengoringar och ansitksvatten, osv.
anvand en mild (garna parfymfri?) tval att gora rent med.
smorj in ansiktet da och da (och glom inte halsen! ;D) man kan ju kora pa dyra kramer och skit, men jag har arligt talat inte markt skillnad alls sa jag kor pa klassiska nivea.
har liknande hy, att den blir torr latt, och om jag rengor for mkt & ofta sa blir den annu mer torr. forsok att undvika det.

ang benen; anvander ldb's bodylotion efter att jag duschar, den funkar utmarkt och som medoria sa luktar den gott.
nar man rakar eller epilerar kan hyn ofta kannas sadar..

ja just det, nagot som gor ansiktet babyarsel-mjukt: honungsansiktsmask. smeta in med ren honung och lat sitta i som en vanlig ansiktsmask, skolj sedan av.
och det var allt..
men inte for ofta, nagon gang i veckan ska racka!

ang fotfil: apotekets ar bast. med utbytbara slipytor. den kostar typ 20 spann och slipytorna, de kostar lite mer an halften sa mkt tror jag. skaffa sa far du fett fina mjuka fotter.

(nar jag kakar helt veganskt sa har min hy mkt battre standard an nar jag kakar mjolkprodukter. at frukt och gront, tror fan hyn mar mkt bra av det.)

2009-12-09 14:19
ett annat tips är ju brun utan sol, men i lagom dos så man inte ser ut som en morot. jag använder det kanske på sin höjd var tionde dag och då ser jag lite fräschare ut. kan kännas ovant i början men gör under för humöret.

2009-12-09 14:30
Jag har också torr hy, får i stort sett aldrig finnar eller pormaskar eller så.jag brukar tvätta ansiktet med vanlig tvål typ palmolive, sen ha på lite ansiktsvatten o sen smörja in med nivea.skrubbar nångång ibland, typ varannan vecka. Nu på vintern när man blir extra torr brukar jag använda nivea som e i en liten blå plåtburk, den e hur fet som helst, men e riktigt toppen!
nästan alla säger att man inte ska använda vanlig tvål till ansiktet, men jag har då bara blivit torrare av såna där specialtvålar.

2009-12-09 14:41
Har testat det med Nivea krämen och fick motsatt effekt. Ansiktet blev fetare och det blev lite rött. Kanske bara jag men men

2009-12-09 14:45
jaaa basta! smörj in dig med mandelolja, basta, och sen smöra in dig med fet hudkräm. man blir bebismjuk!

niveakrämen funkar verkligen inte för alla hudtyper, men för dom den funkar för är den grym =)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2009-12-09 14:50
Jag använder Olivas cleansing mousse, toner och dagkräm, funkar finfint på mitt halvtorra face. Till kroppen kör jag som lia sa skrubbhandske och body lotion. Satsa på en sort för din typ av hy och ge den ett par månader innan du bestämmer dig för om det funkar eller inte. Huden måste få en chans att anpassa sig efter produkterna.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-09 15:52
Ett tips till alla tjejer: (och killar)

Ifall ni får en finne vid fel tidpunkt och behöver en snabbkur.

Kläm, tvätta rent och sen krossar ni en Alvedon, blandar med några droppar vatten till en geggig massa.

Kleta på, låt torka, tvätta av och vips, finnen är näst intill borta.

2009-12-09 16:10
Skit fulltständigt i alla produkter och kleta in dig i frukt. Drick två liter vatten varje dag och torrborsta. Gör ansiktsgymnastik när du sitter på bussen. Ät bara cellulosa rik mat och drick en deciliter linfröolja varje dag.
Gdje ste patke mater vam jedem.
Toastare

2009-12-09 16:12
Jag har torr hy och har heller aldrig haft finnar. Jag tror på att göra så lite som möjligt, så sköter huden sig själv.

En bra rengöringslotion om du har smink, annars räcker det att tvätta med vatten. Sen har jag bara Body Shops bodybutter även i ansiktet, fet och bra..speciellt nu på vintern. Labello på läpparna.
Tadam!
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2009-12-09 16:15
kroppen skrubbar jag med skrubbhandske, en gång i veckan (för ofta leder bara till ful hy när man blir äldre). Smörjer alltid in mig med body butter efter jag duschat.

Och om du måste ha tvål när du tvättar ansiktet, ta lactacyd.
Jag skyller allt på Emma!

2009-12-09 17:02
sluta bli gammal är det enda som hjälper.

kolla i tråden så ser ni lite att de som har mest/bäst tips är de gamla rävarna.

2009-12-09 17:58
kristella_ Fungerar verkligen det? Lät bara roligt så man måste testa när man får en finne!
Producent

2009-12-09 19:12
sjukt mycket bra tips som jag inte har tänkt på innan. eftersom jag aldrig har haft problem med huden (läs finnar) har jag helt enkelt inte haft koll. nåja. mer än på benen, men har fått det sagt till mig att det inte går att bota riktigt.

lala-funkar det verkligen att skrubba bort dom? ska skaffa mig en sådandär skrubbhandske och kolla! i vilket fall har jag testat laktacyd (uh, hur stavas det?) och min hud är alldeles för känslig för det! alltså min hud är pinsamt känslig. exempel är förra året då det blev minusgrader, så fick jag hudinfektion och blev helt svullen och röd i hela ansiktet. samt att det sved! läste på nätet att det är något folk får i fjäll när det är för kallt och biter i kinderna för mycket. wtf! kan inte vart mer än en minusgrad när ajg fick det.

lia-jag har också känslig och rödlätt hy. eller hade mer rödlätt innan dock. och nu är den mer jämn! fick jämnare hy då jag testade att sola järnet under en hel sommar. har alltid hållt mig från att göra det eftersom jag hade grova solexem när ajg va liten, plus skämdes för mina fräknar!

hantek-EN DECILITER? du måste väl mena en centiliter? kan gå med på en centiliter, annars kommer jag bli grymt fet och då får jag andra problem än operfekt hy. en dl måste vara närmare 800 kcal, som är ganska prick hälften av mitt dagliga intag. kleta in sig i frukt köper jag dock, men mest för att det låter sjukt skönt och dekadent!

skissen-vi verkar ha samma slags hy! fast jag vill liksom ha sådär spänstig perfekt babyhy.

har hållt mig från att basta tidigare för att jag är känslig för värme. men ska lära mig att gilla det! verkar som det gör underverk!

gud! jag fylelr alla kriterier på geeklistan

känslig, fräknig hy - check
ginger - check
glasögon - check
tjockis - check
datanörd - check
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2009-12-09 21:17
kolla på american psycho och följ alla stegen

2009-12-09 21:31
Använd INTE bepanthen på ansiktet!

Jag har fet hy som kan bli lite torr på vissa ställen ibland. Riktig problemhy.
Jag använder följande: Dermalogica Precleanse, Dermalogica Special cleansing gel, Dermalogica Multi active toner och Dermalogica Active moist.
Nån gång i veckan använder jag även Dermalogica Skin refining masque.

Använder alltid mineralbas på ansiktet när jag sminkar mig.

Till kroppen så har jag ett skitbra tips som du kan smörja in dig med: Joico Skin Luxe Whipped vanilla body creme. Huden absorberar det och blir mjuk som fan.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2009-12-09 21:36
Ett tips till:

köp Asperin på apoteket, lägg 3 stycken i handen, droppa lite vatten på så att dom löser upp sig till ett pulver, ha på nån form av bindningsvätska om du vill (jag kör Dermalogica Preclenase med i handen) och sen lägger man det på hela ansiktet och halsen. Ha det på i 15 minuter, sen skrubbar du ansiktet lite lätt (det är lite kornigt nämligen) och duschar/tvättar bort det. Sjukt bra för huden, MEN gör man detta så får man se till att ha solskydd på i tex sin foundation/hudkräm.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2009-12-10 00:40
lånar tråden lite, hur fan gör man för att slippa få tillbaks dom?
blir fan äcklad av att se min näsa, den är verkligen proppfull.. fyfan asså
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-10 00:59
köp massa smink o kleta på och så vips.

Är du rena heidi kluum(stavning?)
The News called it crack, i called it diet coke..

2009-12-10 01:21
Jag har fått lära mig att nattkräm, det är ingen höjdare det. På natten ska huden få andas och kunna göra sig av med skit utan att det är en kräm i vägen.

Enda jag har någon erfarenhet är dr Hauschka. Rengöringskrämen är riktigt bra! Bara det att många skrubbar med den, vilket resulterar i att huden blir röd och irriterad snarare än mjuk och ren. Kläm ut en bit kräm i handen, lägg till liite vatten, blanda ut, och erh, hur ska man säga - dutta? Kan man säga så? Dutta/tryck lätt krämen i ansiktet, låt det vara ett tag, skölj helst med kallt vatten. Grymt mot pormaskar!
Jobbade i en butik som hade Hauschka's grejer. Butiken var/är väl fortfarande billigaste iaf i Stockholm på deras grejer. Fick gå nån form av kurs/workshop med dem, där vi fick använde hela arsenalen själva. Jag och en till från butiken var de enda killarna, haha. Och satan i gatan vad ren och fräsch man kände sig när vi gick därifrån. Fantastiskt!
SEX, DRUGS
& AEROSOL

2009-12-10 01:31
MIKEMECHANIX: varför vet du detta?
The News called it crack, i called it diet coke..

2009-12-10 01:32
Hur jag vet vad?
SEX, DRUGS
& AEROSOL

2009-12-10 10:13
hubbelito....läääääääääääääääääääääääääs

2009-12-10 19:45
Jag har väldigt känslig hy och det som fungerar bäst för mig är produkter från dermalogica. Använder mig av special cleansing gel, multi-active toner och sen skin smooting cream för ansiktet. Nästan alla andra rengöringsprodukter gör mig helt rödflammig.

Jag gillar inte att använda skrubbhandskar eftersom det sliter så mycket på huden men jag brukar peela ansiktet med en peeling från neutrogena och använda en kropsspeeling med små korn en gång i veckan.

Jag får också lätt knottrig hud, mitt bästa tips är att skrubba en gång i veckan och sedan smörja in utsatta områden med krämer med karbamid (jag använder mig av caress), det är tipset jag fick hos en hudläkare och det fungerar verkligen.

2009-12-13 11:22
Jag tror det är mest gentetiskt så synd om man har "dåliga" gener men jag tror stenhårt på en bra kost som inte innehåller så mycket processed shit och att man äter mycket fibrer så att magen fungerar ordentligt, annars syns det i ansiktet. Drick vatten!

Smörj in dig när du blir torr...undvik smink (speciellt foundation och puder alltså allt som täpper till porerna) tvätta dig morgon och kväll med ansiktstvätt som är bra för DIN hy...jag använder Vichy...de har bra produkter.

Vad du än gör...gör inte din hud beroende av någonting, ju mer du håller på med massa kemikalier desto värre blir det.

Puss!
Credit crunch crunch baby