Twitter?
Någon här som använder detta? Har precis skaffat mig, varit väldigt skeptisk länge.. Och är det fortfarande. Vill ni kan ni ju "adda", eller vad man nu gör, på twitter. Jag går under namnet Inkompetentmun . Så har ni twitter? Om inte,varför? Och vad är fördelarna osv? Ligger lite i efter i tiden.. JAG VET.
Producent
2009-12-06 17:25
har aldrig fattat va det e riktigt...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Om man har typ iPhone verkar det vara en rätt skoj funktion men sitter man på datorn känns det rätt överflödigt. Fumez: Det är typ som status-baren på Facebook.
Redline!
Ja alltså, jag länkar ju den till min blogg och så också vilket känns skojjjigt.
Sen är det ju lättare att följa andra om man har en själv.
Min twitter
Producent
2009-12-06 17:46
aha...men då borde ju facebook duga
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
twitter är framtiden. eller ok, jag tycker bara det är kul för jag har många polare som har twitter. och för att jag är egocentrerad och gillar att skriva om mig själv.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
skaffade det faktiskt idag också förstår inte riktigt vad det går ut på bara men man kan väl typ följa artister och på så sätt få reda på spelningar eller nya skivsläpp? jag är själv inte så mycket för att uppdatera en oväsentlig status om hur jag just drack en kopp kaffe och pratade i telefon...
Its darkest before dawn
jag har min twitter kopplad till fb så den uppdaterar automatisk min fb med det jag twittrar. sen har jag twidroid i min mobil också, en twitter app för android
hur kopplar man twitter till fb?lia och starr , ta och lägg till mig vettja!
du får googla, jag har glömt men minns att jag googlade. kan vart ngn app på fb med
jag har använt det väldigt lite, har läst vissa artisters nyheter o så men annars känns den ju fett överflödig
Om alla era kompisar skaffar vettiga mobiltelefoner så har ni något grymt bra att prata med. Goodbye SMS, liksom.
jagvillocksåhaenblog.com
Annars funkar ju mail minst lika bra ur kommunikationssynpunkt om ens umgängeskrets har "vettiga" mobiltelefoner.Starr - haha har aldrig fattat dealen med folk som uppdaterar sin status med så ointressanta och vardagliga grejer?! "har ätit äppelpaj" eller typ "kokar ärtsoppa" hahaha det är tragedi komedi på hög nivå!
If you don't stand for something, you'll fall for anything. Martin L. King
E-mail är inte lika smidigt och är inte samma sak, men ja, det går givetvis att använda med.
jagvillocksåhaenblog.com
Jag tyckte twitter var jättedumt och meningslöst först men jag fattar nu varför det är så stort. För er som är lika förvirrade som jag var: Twitter är bara ett mer casual sätt att blogga på. Man har en limit på 140 ord eller nåt och kan twittra från sin telefon om man så vill. En blogg kanske man uppdaterar en eller två gånger om dagen men twittrar gör folk flera gånger om timmen. Man kan dessutom direkt twittra "åt" andra och föra en öppen sms-liknande konversation på det sättet. Visst, man kan göra allt det här genom en vanlig blogg eller vanliga sms men twitter är ändå lite smidigare och mer casual. Men att följa främlingars twitter tycker jag verkar helt fullkomligt ointressant och meningslöst. Inget illa mot dig, TS :) Eller det finns väl två undantag. 1. Om främlingen är en kändis. 2. Om man är en stalker. Twitter är förmodligen det bästa som hänt stalkers sedan kameran uppfanns. Att konstant få uppdateringar om vart ens stalk-objekt befinner sig eller vad personen håller på med måste ju göra saker och ting ganska bekvämt för stalkers. Men ja, förutom det så ser jag verkligen ingen mening med varför någon skulle vilja ha flera uppdateringar om dagen på mindre än 140 ord av vad nån främmande människa tycker/tänker/gör. Speciellt då de flesta människor har väldigt ointressanta liv. Personligen träffar jag de flesta människor som jag känner tillräckligt ofta för att twitter ska vara onödigt, så jag använder det inte. Fast jag förstår varför vissa tycker det är bra.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Jag reppar Twitter sedan ett bra tag tillbaka!
@augustadrial Bra skit.
...och det är det som är så fint med whoa!
Den absolut bästa saken med twitter är att man kan följa artister, klädesmärken, butiker, klubbar, företag, etc etc "live" Tycker jag då, och det är mest det jag använder det till. :)
Forumssignatur...<br>
Så, vilka följer ni nu då? Som inte är era nära vänner alltså?
Den absolut bästa saken med twitter är att man kan följa artister, klädesmärken, butiker, klubbar, företag, etc etc "live"
Har inga vänner som använder skiten. Jag använder inte skiten, följer bara @fourzerotwo, @majornelson och @RaTheRuggedMan. På så vis vet jag vad som händer på XBL, hos IW och när RA släpper nån kul låt. Allt som spelar roll med andra ord. Varför ska man följa sina nära polare öht? Hatar när folk som man vet är nära polare sitter och kommenterar varandras skit på facebook eller nått. Så jävla äckligt. "Hahaha, kolla på det här!" "Hahaha, du e sjuk" "JAG VET! LAWL!"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag följer vänner och vänners vänner. det är ett gäng som använder twitter rätt mkt, så det blir mkt internt. det mesta handlar om reisen, öl och o-baren. sen följer jag lite butiker, företag och artister jag gillar.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Jag följer endast en dj för stunden, får se om jag kommer använda det eller inte. Håller med en del andra om allt facebook spam dock man blir ju fan deprimerad över hur folk ska bre på med vad dom gör hela tiden, vem är värst o vem har gjort mest? Tycker bloggar är rätt värdelösa också om du inte är typ ute och reser en lång tid och familj/vänner vill veta hur du har det, eller om du är en t.ex artist så dina fans kan få reda på nya släpp etc. Så produceras alla nya mobiler där du kan använda twitter/facebook etc enkelt ute, uhh det är så kommersiellt och onödigt. Men jag gillar Twitters lilla fågel logga starkt, den är skön, den viskade till mig att bli medlem så då blev jag det
Its darkest before dawn
de twittrar jag följer är organismens, öris och djlarge :) annars är det ju värdelöst
2. Om man är en stalker. Twitter är förmodligen det bästa som hänt stalkers sedan kameran uppfanns. Att konstant få uppdateringar om vart ens stalk-objekt befinner sig eller vad personen håller på med måste ju göra saker och ting ganska bekvämt för stalkers. Hahahaha
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Jag har verkligen inte fattat poängen med twitter. Vad är charmen i att veta exakt vad ens kompisar eller favoritkändisar gör hela tiden? Okej, så nu är min polare och handlar skor. So what? Organismen är i studion? Nähä? En musiker som är i studion? De flesta människorna, även de stora stjärnorna, lever ju rätt ordinära liv. De gör vanliga saker. Vad är tjusningen i att veta vad någon lagar för middag eller färgen på någons nya strumpor? Och ni som följer era vänners liv via twitter: gör det inte umgänget rätt tråkigt när ni redan vet allt som händer dem? Känns som jag missar något, eller lever alla andra mycket mer spännande liv än jag gör?
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
fast man kan ju twittra om annat än vad man gör at the moment? små betraktelser liksom. jag gillart.
UncleSam: Så där tänkte jag med i början tills jag testade det. Ge det 1v iaf. Första veckan var lite trög men sen blir det mer och mer en del av min vardag. Nu är jag ingen super twitter användare men jag kikar iaf där och det är nice tycker jag. Eller så skiter du i det. :) Det intressanta är väl inte om en artist skriver "nu är jag i studion" utan mer "Jag har spelat in en låt du kan lyssna på den här" eller "kolla på min senaste video här" bla bla bla.
Forumssignatur...<br>
Twitter ftw!
K.I.S Killaz In Suits
Det intressanta är väl inte om en artist skriver "nu är jag i studion" utan mer "Jag har spelat in en låt du kan lyssna på den här" eller "kolla på min senaste video här" bla bla bla. Exakt. När får din favorit butik in nya varor? När släpper artisterna sina nya videos,singlar eller freestyles? När postar bloggen du alltid läser nytt? osv osv. Allt detta får man reda på i realtid på twitter..
väldigt bra.
Jag är nog inte trendig nog att förstå poängen. Jag handlar inte i affärer med särskilt exklusivt utbud och det spelar mig ingen större roll om jag får höra favoritartistens nya låt idag eller imorrn.
När postar bloggen du alltid läser nytt? Det där fick mig faktiskt att skratta lite. Microbloggande om sin blogg! Jag förstår nog inte hur någon kan bry sig så mycket om en blogg att de måste veta i realtid när den uppdateras.
Inget ont om er som använder twitter alltså, men jag kommer nog aldrig fatta poängen.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Nä, vissa vill bara hålla sig ständigt uppdaterade. Så enkelt är det. Se och höra precis när det händer. Att se när det kommer nya inlägg på en blog är ju något som fungerar med "gammal" hederlig RSS med. :)
jagvillocksåhaenblog.com
UncleSam P30 Du är hela 30 (trettio!) år. Klart du inte förstår dig på det här, gamle man. ;)
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
bloggar vill jag inte ha i twitter, det kör jag rss-feeds för =)
UncleSam P30 : Allt förutsätter ju vad bloggar osv handlar om, jag menar ju inte bloggar som handlar om fjortisflickor shoppingliv. Utan snarare om musik och annat som man uppskattar här i livet... Det är ju som Midas säger, att vissa vill helt enkelt hålla sig uppdaterade. Om man inte bryr sig om när och hur man får sin information spelar det ju ingen roll men risken är ju att man missar saker som man annars hade uppskattat. Så om man följer rätt bloggar och twitter för sin egna livsstil så är man alltid uppdaterad.
Att autolänka sina jävla bloggar på sin Twitter är totalt haram inom all form av code of conduct på Twitter. Folk som gör det förtjänar att brännas på bål.
- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha? - Jag vill ha bas!