I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bolån+CSN lån = ??

Övrigt - Blandat

2009-11-30 20:57

Bolån+CSN lån = ??

Hej. Jag hade tänkt och börja plugga nu till VT.
Men saken är den att jag har ett bolån samt ett startlån hos banken.

Kommer även jag att kunna ta ut fullt csn lån? Jag har inga betalningsanmärkningar alls. Är lite orolig och ska ringa CSN imorn bitti, men det kanske är någon här som sitter på bra info.

Mvh
M

maybe you might be more than just a one night lady

2009-11-30 20:59
För mig var det aldrig några problem.

CSN är nog inte problemet, skulle vara om banken vill ha bättre villkor.
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2009-12-01 01:09
tror på bakeman

Csn kollar nog bara kreditupplysning, dvs. om du har haft svårt att betala av saker tidigare (prickar i registret).
"det går aldrig och går det - ja då går det åt helvetet i alla fall"

2009-12-01 09:22
Tvärtom då? Om man går på CSN-lån och vill ta ett bolån? Känns som det är helt kört, va?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-01 11:48
GangstaMac: Absolut inte :) Tänk hur få som faktiskt skulle bo i hus om det vore så...

Toastare

2009-12-01 12:49
CSN kollar inte betalningsanmärkningar. De kollar bara att du studerar så mycket som du sagt.

Frozen, kan inte du PMa mig om vilken bank ni vänder er till. Vet att alla banker inte räknar CSN som inkomst :)

Jag skyller allt på Emma!

2009-12-01 13:34
RÄTTELSE: Jag läste slarvigt, tänkte att frågan var om man hade lån, inte gick på lån, då är det olika för olika banker som sagt :)

Bounty: U got PM (om 5 SEK)

2009-12-01 13:46
CSN bryr sig som BB skriver om hur mycket man studerar OCH hur mycket man tjänar, men inte vad man har för kostnader = helt ok att man banklån men se upp med kapitalvinster och liknande (det åkte jag dit på. en hel termins CSN i återbetalningskrav. tack så mycket!!) + givetvis om du jobbar extra.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.