I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Photoshop plug-ins/filter

Övrigt - Blandat

2009-11-24 17:25

Photoshop plug-ins/filter

Tänkte göra en tråd där vi som använder photoshop kan nämna bra filter/plug-ins
som ni använder er av. Alltså inte dom som ingår original. Både gratis och såna man får köpa.

själv har jag inte använt mig av så många men kan säga ett.

1: Digital Anarchy
liknar photoshops egna lens-flare men det finns många fler alternativ och har många fler inställnings möjligheter har inte använt det så mycket men tycker det funkar bra när man väl använder det.. tror bara man kan köpa det.

www.RekFoto.se

2009-11-24 17:35
Riktigt bra idé, dock använder jag mig inte av mycket utöver vad som finns. Har aldrig riktigt fattat hur man lägger till plug-ins osv.

2009-11-24 17:37
Förövrigt, om man fotar i Neff/raw och man börjat pilla med ett foto, finns det då en chans att gå tillbaka till det fönstret som man startar i då?
Groupie

2009-11-24 18:00
Fick precis en länk till en sida med lite nya brushes till ps som jag kan dela med mig av, någon kanske finner det intressant.

Länk till http://www.2expertsdesign.com/2009/11/14/24-new-beautiful-photoshop-brushes/
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"

2009-11-25 11:47
vikktorius

du lägger in dom här

C:\Program Files (x86)\Adobe\Adobe Photoshop CS4\Plug-ins\Filters

om du fotar i RAW och öppnar raw filer i cameraRAW genom bridge och sen öppnar den i photoshop så kan du ju öppna RAW filen i cameraRAW igen men då är ju dom inställningarna kvar som du gjorde i cameraRAW men inte dom som gjorts inne i photoshop.

OpeL

Okey schysst :] ska titta på det sen.
 www.RekFoto.se

2009-11-25 15:16
Nej det är det jag menar, det går inte att få med sig ändringarna från cameraraw till sakerna man gjort i PS?

2009-11-25 15:21
Alltså, jag tar ut en bild jag fotat i raw från Bridge, och gör lite adjustments i cameraraw. Sen pillar jag lite med den i Photoshop, slänger på lite effekter osv. Men sen inser jag att FAN jag borde ha gjort såhär från början i cameraraw... Kan jag då få upp det fönstret igen, och göra justeringar, för att sedan slippa göra om allt i PS?
Promotor

2009-11-25 15:33
har aldrig använt plugins till photoshop, dock är penslar lite kul ibland, förekommer inte alltför ofta att jag använder dom dock.. kul som utfyllnad i bakgrunder typ

2009-11-25 19:36
NiK's pluggar funkar rätt fint.
http://www.myspace.com/splitkeysbeats

2009-11-26 07:28
Vikktorius P22

okej fattar. Jo om du sparar din bild som du hållt på med o öpnnar den i bridge o högerklickar på den kan du välja öppna med cameraRAW dock kommer du då få den i JPG format eftersom jag antar att den blir det när du väl har öppnat den i photoshop. så att det går ju inte ändra lika mycket längre.
 www.RekFoto.se